Komunikaty PR

Sunway Network SA przejmuje spółkę wartą ponad 190 mln PLN

2024-03-28  |  11:06

Zarząd Sunway Network SA, notowanej na NewConnect technologicznej firmy z obszaru VR i AR, zwołał Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy na dzień 23 kwietnia 2024 rok. W trakcie obrad akcjonariusze zadecydują o emisji akcji dla udziałowców Sunway Network Company Limited z siedzibą w Hongkongu, w zamian za 100 proc. udziałów w jej kapitale zakładowym. W ten sposób Sunway Network SA zrealizuje zapowiadane przejęcie firmy z Hongkongu i będzie mógł w pełni przystąpić do wdrażania nowej strategii rozwoju. Wartość przejmowanej spółki została wyceniona na 193 mln PLN.

Sunway Network Company Limited obecnie z sukcesem prowadzi działalność w ramach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR) oraz animacji 3D. Chce wprowadzić na rynek zaawansowane okulary AR i VR pod swoją marką, w czym mają pomóc wiedza, doświadczenie, liczne kontakty czy też międzynarodowa baza klientów (Chiny, USA, Polska), które posiada spółka z Hongkongu. Władze spółki liczą, że dzięki połączeniu tych czynników uda się stworzyć skuteczne rozwiązania dla polskiej branży militarnej oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości.

- Wykonaliśmy kolejny krok do przejęcia Sunway Network Company Limited. Będzie to dla nas kluczowy moment, gdyż właśnie w tej spółce znajduje się wiedza, technologia oraz całe know-how. Widzimy mnóstwo możliwości na stale rozwijającym się rynku wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W pierwszej kolejności będziemy chcieli skupić się na wdrożeniu okularów AR na rynek, w tym w sektorze wojskowym. Planujemy zaprezentować je już we wrześniu tego roku. Spółka w bieżącej działalności operacyjnej zajmie się również sprzedażą trenażerów laserowych SunwayShot – mówi Tomasz Hofman, wiceprezes zarządu Sunway Network SA.

Planowane podwyższenie kapitału zakładowego ma być dokonane poprzez emisję 16 000 000 akcji zwykłych na okaziciela serii B, których wartość będzie równa średniej cenie notowania akcji spółki z okresu 3 miesięcy poprzedzających dzień emisji. Akcje te zostaną objęte po połowie przez obecnych udziałowców Sunway Network Company Limited.

- Wycena spółki Sunway Network Company Limited na 193 mln PLN świadczy o uznaniu potencjału oraz wartości, jaka kryje się za nowoczesną technologią oraz know-how, które posiada spółka. Jej przejęcie pozwoli nam na liczne synergie, tworząc jeszcze większą wartość dla naszych akcjonariuszy. Naszym celem jest nie tylko budowanie silnej pozycji na rynku VR i AR, ale również długoterminowe tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które zrewolucjonizują sposób, w jaki ludzie postrzegają technologię i interakcję ze światem wirtualnym – dodaje Tomasz Hofman.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.