Komunikaty PR

Sunway Network SA przejmuje spółkę wartą ponad 190 mln PLN

2024-03-28  |  11:06

Zarząd Sunway Network SA, notowanej na NewConnect technologicznej firmy z obszaru VR i AR, zwołał Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy na dzień 23 kwietnia 2024 rok. W trakcie obrad akcjonariusze zadecydują o emisji akcji dla udziałowców Sunway Network Company Limited z siedzibą w Hongkongu, w zamian za 100 proc. udziałów w jej kapitale zakładowym. W ten sposób Sunway Network SA zrealizuje zapowiadane przejęcie firmy z Hongkongu i będzie mógł w pełni przystąpić do wdrażania nowej strategii rozwoju. Wartość przejmowanej spółki została wyceniona na 193 mln PLN.

Sunway Network Company Limited obecnie z sukcesem prowadzi działalność w ramach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR) oraz animacji 3D. Chce wprowadzić na rynek zaawansowane okulary AR i VR pod swoją marką, w czym mają pomóc wiedza, doświadczenie, liczne kontakty czy też międzynarodowa baza klientów (Chiny, USA, Polska), które posiada spółka z Hongkongu. Władze spółki liczą, że dzięki połączeniu tych czynników uda się stworzyć skuteczne rozwiązania dla polskiej branży militarnej oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości.

- Wykonaliśmy kolejny krok do przejęcia Sunway Network Company Limited. Będzie to dla nas kluczowy moment, gdyż właśnie w tej spółce znajduje się wiedza, technologia oraz całe know-how. Widzimy mnóstwo możliwości na stale rozwijającym się rynku wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W pierwszej kolejności będziemy chcieli skupić się na wdrożeniu okularów AR na rynek, w tym w sektorze wojskowym. Planujemy zaprezentować je już we wrześniu tego roku. Spółka w bieżącej działalności operacyjnej zajmie się również sprzedażą trenażerów laserowych SunwayShot – mówi Tomasz Hofman, wiceprezes zarządu Sunway Network SA.

Planowane podwyższenie kapitału zakładowego ma być dokonane poprzez emisję 16 000 000 akcji zwykłych na okaziciela serii B, których wartość będzie równa średniej cenie notowania akcji spółki z okresu 3 miesięcy poprzedzających dzień emisji. Akcje te zostaną objęte po połowie przez obecnych udziałowców Sunway Network Company Limited.

- Wycena spółki Sunway Network Company Limited na 193 mln PLN świadczy o uznaniu potencjału oraz wartości, jaka kryje się za nowoczesną technologią oraz know-how, które posiada spółka. Jej przejęcie pozwoli nam na liczne synergie, tworząc jeszcze większą wartość dla naszych akcjonariuszy. Naszym celem jest nie tylko budowanie silnej pozycji na rynku VR i AR, ale również długoterminowe tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które zrewolucjonizują sposób, w jaki ludzie postrzegają technologię i interakcję ze światem wirtualnym – dodaje Tomasz Hofman.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.