Komunikaty PR

Technologia Incuvo zakwalifikowana do dofinansowania przez NCBiR

2021-04-12  |  09:00
Biuro prasowe

 

Projekt Incuvo, notowanego na NewConnect producenta gier na urządzenia Virtual Reality, został wybrany do dofinansowania w drugiej rundzie konkursu Szybka Ścieżka, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Katowicka Spółka, z chwilą podpisania umowy, otrzyma ponad 3,9 mln zł na realizację technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości (VR). Całkowita wartość projektu wynosi przeszło 6,5 mln zł.

- Cieszymy się, że nasz projekt – Człowiek w wirtualnej rzeczywistości – mimo ogromnej konkurencji, spełnił wymogi konkursu i otrzymał rekomendowaną przez nas kwotę dofinansowania, w wysokości ponad 3,9 mln zł. VR jest dziś technologią, która dynamicznie przenika do różnych dziedzin naszego życia. Prognozy analityków wskazują na jej dalszy mocny wzrost. Już teraz dostrzegamy jak bardzo rośnie popularność gier VR-owych. Dzięki realizacji projektu, współfinansowanego przez NCBiR, będziemy mogli opracować technologię wspierającą przekształcenia i dostosowania zupełnie nowych, ale także już istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości. Na pewno ucieszy to graczy, którzy oczekują na nowe projekty VR.  Dokładamy wszelkich starań, aby ta technologia stała się jeszcze bardziej powszechna – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.

Całkowita wartość projekty wynosi przeszło 6,5 mln zł.

Konkurs Szybka Ścieżka jest kierowany do podmiotów planujących realizację projektów badawczo-rozwojowych. Ich celem jest opracowanie innowacyjnego rozwiązania możliwego do wdrożenia w działalności gospodarczej. W konkursie, który jest podzielony na dwie rundy, mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, również z jednostkami naukowymi w ramach konsorcjum. Konkurs nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o tematykę projektów. Warunkiem jest to, by były one realizowane poza województwem mazowieckim (kategoria regionów słabiej rozwiniętych).

W rozstrzygniętej właśnie edycji (6/1.1.1/2020) uczestniczyło 601 wniosków. Do dofinansowania wybranych zostało 169 projektów.

Incuvo specjalizuje się w portowaniu i produkcji gier na konsole dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR). Główną działalnością Spółki jest tworzenie portów gier na zlecenie. W 2020 r. Incuvo pozyskało na ten cel 2,8 mln zł z emisji akcji w formie crowdfundingu. Od stycznia 2021 roku firma jest notowana na NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.