Technologia Incuvo zakwalifikowana do dofinansowania przez NCBiR
Projekt Incuvo, notowanego na NewConnect producenta gier na urządzenia Virtual Reality, został wybrany do dofinansowania w drugiej rundzie konkursu Szybka Ścieżka, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Katowicka Spółka, z chwilą podpisania umowy, otrzyma ponad 3,9 mln zł na realizację technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości (VR). Całkowita wartość projektu wynosi przeszło 6,5 mln zł.
- Cieszymy się, że nasz projekt – Człowiek w wirtualnej rzeczywistości – mimo ogromnej konkurencji, spełnił wymogi konkursu i otrzymał rekomendowaną przez nas kwotę dofinansowania, w wysokości ponad 3,9 mln zł. VR jest dziś technologią, która dynamicznie przenika do różnych dziedzin naszego życia. Prognozy analityków wskazują na jej dalszy mocny wzrost. Już teraz dostrzegamy jak bardzo rośnie popularność gier VR-owych. Dzięki realizacji projektu, współfinansowanego przez NCBiR, będziemy mogli opracować technologię wspierającą przekształcenia i dostosowania zupełnie nowych, ale także już istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości. Na pewno ucieszy to graczy, którzy oczekują na nowe projekty VR. Dokładamy wszelkich starań, aby ta technologia stała się jeszcze bardziej powszechna – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Całkowita wartość projekty wynosi przeszło 6,5 mln zł.
Konkurs Szybka Ścieżka jest kierowany do podmiotów planujących realizację projektów badawczo-rozwojowych. Ich celem jest opracowanie innowacyjnego rozwiązania możliwego do wdrożenia w działalności gospodarczej. W konkursie, który jest podzielony na dwie rundy, mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, również z jednostkami naukowymi w ramach konsorcjum. Konkurs nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o tematykę projektów. Warunkiem jest to, by były one realizowane poza województwem mazowieckim (kategoria regionów słabiej rozwiniętych).
W rozstrzygniętej właśnie edycji (6/1.1.1/2020) uczestniczyło 601 wniosków. Do dofinansowania wybranych zostało 169 projektów.
Incuvo specjalizuje się w portowaniu i produkcji gier na konsole dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR). Główną działalnością Spółki jest tworzenie portów gier na zlecenie. W 2020 r. Incuvo pozyskało na ten cel 2,8 mln zł z emisji akcji w formie crowdfundingu. Od stycznia 2021 roku firma jest notowana na NewConnect.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.