Vela Poland rozpoczyna emisję, chce pozyskać blisko 900 tys. zł
Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest po rekordowych wynikach w 2022 roku chce pozyskać 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania będzie realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto. Vela Poland obecna jest już w 6 krajach europejskich, a docelowo ma dotrzeć do 20 państw. W 2024 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.
– Ostatni rok był dla nas bardzo dynamiczny, sądzę, że wykorzystaliśmy pozytywną koniunkturę na rynku nieruchomości w Hiszpanii. Według szacunków analityków w ubiegłym roku Polacy kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów w całej Hiszpanii, trendy są bardzo sprzyjające. Chcemy skorzystać na tej dynamice, a pozyskany kapitał pozwoli nam rozwinąć struktury sprzedażowe, zwiększyć marketing i rozwinąć oprogramowanie – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Przez ostatni rok z lokalnej spółki staliśmy się firmą z międzynarodowymi oddziałami i spółkami partnerskimi. Aktualnie oferujemy nasze usługi na 6 rynkach, które mają największy udział w kupnie nieruchomości w Hiszpanii. Naszą ogromną przewagą jest dedykowana platforma Tripinvest, którą adaptujemy na kolejne rynki zagraniczne. Rozbudowaliśmy stabilną grupę serwisów w kolejnych krajach, co pozwoliło nam na dywersyfikację koszyka klientów – dodaje Michał Ćwierzyk.
W 2022 roku łączna kwota transakcji nieruchomości, którą oferowała spółka klientom przekroczyła 50 mln zł. Grupa Vela Poland wprowadziła usługi dotychczas na 6 rynkach zagranicznych – Chorwacji, Portugalii, Rumunii, Niemiec, Belgii i Szwecji, na rozwój tych spółek w 2022 roku pozyskała wsparcie od inwestorów zagranicznych na kwotę 900 tys. zł. Zakładana wycena spółki post-money w najnowszej emisji akcji serii F to 15,2 mln zł, w emisji z 2022 roku wycena osiągnęła poziom 10,7 mln zł.
– Chcemy oferować kompleksowe usługi inwestycyjne, z dużym oparciem o nieruchomości. Zamierzamy być liderem na polskim rynku w obszarze nieruchomości inwestycyjnych, nie tylko w Hiszpanii, ale też w innych atrakcyjnych turystycznie destynacjach. Szacujemy, że w 2023 roku Vela Poland wypracuje 2,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 750 tys. zł EBITDA i 760 tys. zł zysku netto – wyjaśnia Michał Ćwierzyk. – Ubiegły rok był pierwszym, który był w pełni operacyjny. Oznacza to, że wypracowane wyniki w 2022 roku pokazały możliwości naszego modelu finansowego. Mamy bardzo dobrze ułożony proces sprzedaży, który traktuje klienta indywidualnie, oferujemy pełen wachlarz usług, przez co mamy dużą przewagę na rynku – dodaje Michał Ćwierzyk.
W marcu tego roku spółka zapowiedziała rozwój usług w Wielkiej Brytanii, rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn i odnotowała pierwszą sprzedaż. Jest w trakcie otwierania biura w Londynie i zakładania spółki zależnej.
Szacunki działu analiz Banku Pekao w 2022 r. pokazały, że Polacy nabyli rekordową ilość nieruchomości w Hiszpanii. Według najnowszych danych nasi rodacy w ubiegłym roku kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów, czyli o 161 proc. więcej niż w 2021 roku. Z 1,9 proc. do 3,2 proc wzrósł także udział zakupów Polaków wśród wszystkich transakcji przeprowadzonych przez cudzoziemców. Vela Poland oferuje nieruchomości z Hiszpanii, Chorwacji i Francji.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.