Komunikaty PR

VR Factory Games z 53-procentowym wzrostem sprzedaży w czwartym kwartale 2023

2024-02-14  |  12:00
Biuro prasowe

VR Factory Games - notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier w technologii wirtualnej rzeczywistości - w czwartym kwartale 2023 roku wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 781 tys. zł. To ponad 53-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, kiedy przychody spółki wyniosły ponad 510 tys. zł. W całym ubiegłym roku spółka zaraportowała 3,08 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 65-procentowy wzrost w porównaniu do 2022 roku. 8 lutego br. na PS VR2 zadebiutował flagowy tytuł firmy „Bartender VR Simulator”.

- Podobnie jak poprzedni, III kwartał 2023 roku, miniony kwartał był intensywnym, ale bardzo dobrym okresem dla spółki, zarówno pod kątem operacyjnym, jak i w zakresie sprzedaży gier. Czwarty kwartał 2023 roku zakończyliśmy z 53-procentowym wzrostem przychodów w porównaniu do ostatniego kwartału 2022 roku. Tylko od października do końca grudnia ubiegłego roku wypracowaliśmy ponad 781 tys. zł przychodów, a od początku roku ponad 3 mln zł - mówi Sławomir Matul, prezes zarządu VR Factory Games.

Wpływ na wyniki finansowe w ostatnich miesiącach związany jest ze sprzedażą gry „Bartender VR Simulator”. Po rekordowym w całej historii działalności spółki - pod względem przychodów - trzecim kwartale 2023 roku, czwarty kwartał minionego roku był okresem, w którym odnotowany został kolejny rekord. Tym razem został on osiągnięty, jeśli chodzi o sprzedaż tytułu „Bartender VR Simulator”, który 25 grudnia 2023 roku sprzedał się w ciągu jednego dnia w nakładzie 1440 sztuk.

W analizowanym okresie spółka wykazała stratę netto, co przede wszystkim wynika z ponoszonego kosztu amortyzacyjnego będącego konsekwencją połączenia z Surfland Systemy Komputerowe, które miało miejsce w 2021 roku. W ujęciu narastającym, czyli od początku 2023 roku, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 3 mln zł, co oznacza wzrost aż o 65 proc., w porównaniu z przychodami osiągniętymi w 2022 roku, kiedy wyniosły one 1,87 mln zł. 

- Nasze wyniki finansowe konsekwentnie ulegają poprawie, co pokazuje, że obrana przez nas strategia jest słuszna. Bardzo dobry wynik w zakresie przychodów osiągnięty w IV kwartale 2023 roku, a także jeszcze wyższe przychody wypracowane przez nas w kwartałach poprzednich (w szczególności drugim kwartale z przychodami na poziomie 847 183,67 zł oraz trzecim kwartale, w którym przychody wyniosły rekordowe 946 655,58 zł), w całym 2023 roku pozwoliły wypracować spółce przychody w wysokości 3 081 105,45 zł - komentuje Sławomir Matul.

W czwartym kwartale 2023 roku VR Factory Games pracowało nad nową odsłoną gry „Bartender VR Simulator” oraz procesem jej certyfikacji na okulary nowej generacji PS VR2, współpracujące z konsolą PlayStation 5. 8 lutego br. odmieniony tytuł zadebiutował na PS VR2. Obecnie spółka pracuje nad grą „Workshop Simulator VR”, której premiera na platformach Steam VR i Meta planowana jest w pierwszym półroczu br. Spółka zakończyła już prace nad wersją tej gry przeznaczoną do Beta-testów. Na swój debiut na PS VR2 czeka również „Horror Bar VR” - tytuł będący w trakcie rebrandingu, który zmieni nazwę na „Zombie Bar Simulator”. Produkcja uzyskała już certyfikację na PS VR2, a spółka pracuje nad ustaleniem daty premiery tej gry.

10 października 2023 roku miała miejsce premiera nowej wersji okularów Quest - modelu Quest 3, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Branża otrzymała dwa razy mocniejszy zestaw VR z niesamowitą optyką i nową technologią Mixed Reality (rzeczywistości mieszanej). VR Factory Games obecnie prowadzi testy tych okularów, celem ustalenia potencjału wdrożenia tej technologii w dotychczas wydanych autorskich grach.

Oprócz działań, związanych z rozwojem i wspieraniem sprzedaży swoich gier „Bartender VR Simulator”, „Horror Bar VR” i „Workshop Simulator VR”, spółka aktywnie poszukuje kolejnych tytułów gier do przeniesienia z ekranów płaskich do VR. W przypadku pozyskania inwestora - firma ma plan na budowę grupy spółek VR specjalizujących się w przenoszeniu gier z ekranów płaskich na VR.

Z raportu Technavio wynika, że rynek VR w latach 2023-2028 wzrośnie o 64,72 miliarda dolarów przy CAGR wynoszącym 28,3%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

Transport

Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.