Komunikaty PR

VR Factory Games z 53-procentowym wzrostem sprzedaży w czwartym kwartale 2023

2024-02-14  |  12:00
Biuro prasowe

VR Factory Games - notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier w technologii wirtualnej rzeczywistości - w czwartym kwartale 2023 roku wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 781 tys. zł. To ponad 53-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, kiedy przychody spółki wyniosły ponad 510 tys. zł. W całym ubiegłym roku spółka zaraportowała 3,08 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 65-procentowy wzrost w porównaniu do 2022 roku. 8 lutego br. na PS VR2 zadebiutował flagowy tytuł firmy „Bartender VR Simulator”.

- Podobnie jak poprzedni, III kwartał 2023 roku, miniony kwartał był intensywnym, ale bardzo dobrym okresem dla spółki, zarówno pod kątem operacyjnym, jak i w zakresie sprzedaży gier. Czwarty kwartał 2023 roku zakończyliśmy z 53-procentowym wzrostem przychodów w porównaniu do ostatniego kwartału 2022 roku. Tylko od października do końca grudnia ubiegłego roku wypracowaliśmy ponad 781 tys. zł przychodów, a od początku roku ponad 3 mln zł - mówi Sławomir Matul, prezes zarządu VR Factory Games.

Wpływ na wyniki finansowe w ostatnich miesiącach związany jest ze sprzedażą gry „Bartender VR Simulator”. Po rekordowym w całej historii działalności spółki - pod względem przychodów - trzecim kwartale 2023 roku, czwarty kwartał minionego roku był okresem, w którym odnotowany został kolejny rekord. Tym razem został on osiągnięty, jeśli chodzi o sprzedaż tytułu „Bartender VR Simulator”, który 25 grudnia 2023 roku sprzedał się w ciągu jednego dnia w nakładzie 1440 sztuk.

W analizowanym okresie spółka wykazała stratę netto, co przede wszystkim wynika z ponoszonego kosztu amortyzacyjnego będącego konsekwencją połączenia z Surfland Systemy Komputerowe, które miało miejsce w 2021 roku. W ujęciu narastającym, czyli od początku 2023 roku, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 3 mln zł, co oznacza wzrost aż o 65 proc., w porównaniu z przychodami osiągniętymi w 2022 roku, kiedy wyniosły one 1,87 mln zł. 

- Nasze wyniki finansowe konsekwentnie ulegają poprawie, co pokazuje, że obrana przez nas strategia jest słuszna. Bardzo dobry wynik w zakresie przychodów osiągnięty w IV kwartale 2023 roku, a także jeszcze wyższe przychody wypracowane przez nas w kwartałach poprzednich (w szczególności drugim kwartale z przychodami na poziomie 847 183,67 zł oraz trzecim kwartale, w którym przychody wyniosły rekordowe 946 655,58 zł), w całym 2023 roku pozwoliły wypracować spółce przychody w wysokości 3 081 105,45 zł - komentuje Sławomir Matul.

W czwartym kwartale 2023 roku VR Factory Games pracowało nad nową odsłoną gry „Bartender VR Simulator” oraz procesem jej certyfikacji na okulary nowej generacji PS VR2, współpracujące z konsolą PlayStation 5. 8 lutego br. odmieniony tytuł zadebiutował na PS VR2. Obecnie spółka pracuje nad grą „Workshop Simulator VR”, której premiera na platformach Steam VR i Meta planowana jest w pierwszym półroczu br. Spółka zakończyła już prace nad wersją tej gry przeznaczoną do Beta-testów. Na swój debiut na PS VR2 czeka również „Horror Bar VR” - tytuł będący w trakcie rebrandingu, który zmieni nazwę na „Zombie Bar Simulator”. Produkcja uzyskała już certyfikację na PS VR2, a spółka pracuje nad ustaleniem daty premiery tej gry.

10 października 2023 roku miała miejsce premiera nowej wersji okularów Quest - modelu Quest 3, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Branża otrzymała dwa razy mocniejszy zestaw VR z niesamowitą optyką i nową technologią Mixed Reality (rzeczywistości mieszanej). VR Factory Games obecnie prowadzi testy tych okularów, celem ustalenia potencjału wdrożenia tej technologii w dotychczas wydanych autorskich grach.

Oprócz działań, związanych z rozwojem i wspieraniem sprzedaży swoich gier „Bartender VR Simulator”, „Horror Bar VR” i „Workshop Simulator VR”, spółka aktywnie poszukuje kolejnych tytułów gier do przeniesienia z ekranów płaskich do VR. W przypadku pozyskania inwestora - firma ma plan na budowę grupy spółek VR specjalizujących się w przenoszeniu gier z ekranów płaskich na VR.

Z raportu Technavio wynika, że rynek VR w latach 2023-2028 wzrośnie o 64,72 miliarda dolarów przy CAGR wynoszącym 28,3%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie Biuro prasowe
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna
Giełda MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’
2024-05-29 | 08:45

MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’

MediSensonic planuje w 2025 roku przeprowadzenie procesu szybkiej ścieżki certyfikacji dla jednego ze swoich wiodących projektów – ‘Touchwave’. To efekt pomyślnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.