Komunikaty PR

VR Factory Games z 53-procentowym wzrostem sprzedaży w czwartym kwartale 2023

2024-02-14  |  12:00
Biuro prasowe

VR Factory Games - notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier w technologii wirtualnej rzeczywistości - w czwartym kwartale 2023 roku wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 781 tys. zł. To ponad 53-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, kiedy przychody spółki wyniosły ponad 510 tys. zł. W całym ubiegłym roku spółka zaraportowała 3,08 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 65-procentowy wzrost w porównaniu do 2022 roku. 8 lutego br. na PS VR2 zadebiutował flagowy tytuł firmy „Bartender VR Simulator”.

- Podobnie jak poprzedni, III kwartał 2023 roku, miniony kwartał był intensywnym, ale bardzo dobrym okresem dla spółki, zarówno pod kątem operacyjnym, jak i w zakresie sprzedaży gier. Czwarty kwartał 2023 roku zakończyliśmy z 53-procentowym wzrostem przychodów w porównaniu do ostatniego kwartału 2022 roku. Tylko od października do końca grudnia ubiegłego roku wypracowaliśmy ponad 781 tys. zł przychodów, a od początku roku ponad 3 mln zł - mówi Sławomir Matul, prezes zarządu VR Factory Games.

Wpływ na wyniki finansowe w ostatnich miesiącach związany jest ze sprzedażą gry „Bartender VR Simulator”. Po rekordowym w całej historii działalności spółki - pod względem przychodów - trzecim kwartale 2023 roku, czwarty kwartał minionego roku był okresem, w którym odnotowany został kolejny rekord. Tym razem został on osiągnięty, jeśli chodzi o sprzedaż tytułu „Bartender VR Simulator”, który 25 grudnia 2023 roku sprzedał się w ciągu jednego dnia w nakładzie 1440 sztuk.

W analizowanym okresie spółka wykazała stratę netto, co przede wszystkim wynika z ponoszonego kosztu amortyzacyjnego będącego konsekwencją połączenia z Surfland Systemy Komputerowe, które miało miejsce w 2021 roku. W ujęciu narastającym, czyli od początku 2023 roku, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 3 mln zł, co oznacza wzrost aż o 65 proc., w porównaniu z przychodami osiągniętymi w 2022 roku, kiedy wyniosły one 1,87 mln zł. 

- Nasze wyniki finansowe konsekwentnie ulegają poprawie, co pokazuje, że obrana przez nas strategia jest słuszna. Bardzo dobry wynik w zakresie przychodów osiągnięty w IV kwartale 2023 roku, a także jeszcze wyższe przychody wypracowane przez nas w kwartałach poprzednich (w szczególności drugim kwartale z przychodami na poziomie 847 183,67 zł oraz trzecim kwartale, w którym przychody wyniosły rekordowe 946 655,58 zł), w całym 2023 roku pozwoliły wypracować spółce przychody w wysokości 3 081 105,45 zł - komentuje Sławomir Matul.

W czwartym kwartale 2023 roku VR Factory Games pracowało nad nową odsłoną gry „Bartender VR Simulator” oraz procesem jej certyfikacji na okulary nowej generacji PS VR2, współpracujące z konsolą PlayStation 5. 8 lutego br. odmieniony tytuł zadebiutował na PS VR2. Obecnie spółka pracuje nad grą „Workshop Simulator VR”, której premiera na platformach Steam VR i Meta planowana jest w pierwszym półroczu br. Spółka zakończyła już prace nad wersją tej gry przeznaczoną do Beta-testów. Na swój debiut na PS VR2 czeka również „Horror Bar VR” - tytuł będący w trakcie rebrandingu, który zmieni nazwę na „Zombie Bar Simulator”. Produkcja uzyskała już certyfikację na PS VR2, a spółka pracuje nad ustaleniem daty premiery tej gry.

10 października 2023 roku miała miejsce premiera nowej wersji okularów Quest - modelu Quest 3, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Branża otrzymała dwa razy mocniejszy zestaw VR z niesamowitą optyką i nową technologią Mixed Reality (rzeczywistości mieszanej). VR Factory Games obecnie prowadzi testy tych okularów, celem ustalenia potencjału wdrożenia tej technologii w dotychczas wydanych autorskich grach.

Oprócz działań, związanych z rozwojem i wspieraniem sprzedaży swoich gier „Bartender VR Simulator”, „Horror Bar VR” i „Workshop Simulator VR”, spółka aktywnie poszukuje kolejnych tytułów gier do przeniesienia z ekranów płaskich do VR. W przypadku pozyskania inwestora - firma ma plan na budowę grupy spółek VR specjalizujących się w przenoszeniu gier z ekranów płaskich na VR.

Z raportu Technavio wynika, że rynek VR w latach 2023-2028 wzrośnie o 64,72 miliarda dolarów przy CAGR wynoszącym 28,3%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.