Komunikaty PR

W trzecim kwartale przychody Klabatera wzrosły o 56 proc. r/r.

2023-11-15  |  12:00
Biuro prasowe

W III kwartale 2023 roku, Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował ponad 1,1 mln zł przychodów netto, co stanowi wzrost o 56 proc. r/r. W raportowanym okresie spółka odnotowała rosnące przychody ze sprzedaży gier portingowych (wzrost o 196 proc. r/r). Istotnym źródłem przychodów była sprzedaż gier z back katalogu, który obecnie składa się już z 31 gier. Wśród najważniejszych planów Klabater wymienia rozwój Crossroads Inn 2 i nowe projekty wydawnicze.

 

– W III kwartale br. odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży produktów własnych o 47 proc. r/r do 428 tys. zł, a łączne przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły do 718 tys. zł, czyli o 62 proc. r/r. Nasz bogaty katalog jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a stale zawierane nowe umowy na porting świadczą o naszej solidnej pozycji na rynku – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

 

W trzecim kwartale roku, Klabater intensywnie zaangażował się w szereg działań promocyjnych, z wyprzedażą katalogu gier na platformie Xbox jako jednym z najistotniejszych.

 

– Nasza strategia promocyjna, w tym aktywne zarządzanie cenami i skuteczne wykorzystanie rozbudowanego back katalogu, odgrywają kluczową rolę w wzmacnianiu naszych przychodów. Mimo zanotowanej straty netto na poziomie 283 tys. zł, obserwujemy pozytywny trend w finansach firmy, co potwierdza skuteczność naszej strategii – podkreśla Robert Wesołowski.

 

Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach programu early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, ciesząc się dużym uznaniem, sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, generując zysk na poziomie 3,33 mln zł.

 

Dodatkowo, w nadchodzącym roku, studio ma w planach rozpoczęcie prac nad kontynuacją Heliborne, która stanowi jedno z naszych kluczowych IP. Solidna pozycja tej marki na rynku pozwala nam na wysokie oczekiwania co do potencjalnych wyników finansowych z tej produkcji. Klabater dąży do wydania co najmniej 8 tytułów rocznie, włączając w to zarówno produkcje własne, jak i portowane.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.