W trzecim kwartale przychody Klabatera wzrosły o 56 proc. r/r.
W III kwartale 2023 roku, Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował ponad 1,1 mln zł przychodów netto, co stanowi wzrost o 56 proc. r/r. W raportowanym okresie spółka odnotowała rosnące przychody ze sprzedaży gier portingowych (wzrost o 196 proc. r/r). Istotnym źródłem przychodów była sprzedaż gier z back katalogu, który obecnie składa się już z 31 gier. Wśród najważniejszych planów Klabater wymienia rozwój Crossroads Inn 2 i nowe projekty wydawnicze.
– W III kwartale br. odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży produktów własnych o 47 proc. r/r do 428 tys. zł, a łączne przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły do 718 tys. zł, czyli o 62 proc. r/r. Nasz bogaty katalog jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a stale zawierane nowe umowy na porting świadczą o naszej solidnej pozycji na rynku – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
W trzecim kwartale roku, Klabater intensywnie zaangażował się w szereg działań promocyjnych, z wyprzedażą katalogu gier na platformie Xbox jako jednym z najistotniejszych.
– Nasza strategia promocyjna, w tym aktywne zarządzanie cenami i skuteczne wykorzystanie rozbudowanego back katalogu, odgrywają kluczową rolę w wzmacnianiu naszych przychodów. Mimo zanotowanej straty netto na poziomie 283 tys. zł, obserwujemy pozytywny trend w finansach firmy, co potwierdza skuteczność naszej strategii – podkreśla Robert Wesołowski.
Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach programu early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, ciesząc się dużym uznaniem, sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, generując zysk na poziomie 3,33 mln zł.
Dodatkowo, w nadchodzącym roku, studio ma w planach rozpoczęcie prac nad kontynuacją Heliborne, która stanowi jedno z naszych kluczowych IP. Solidna pozycja tej marki na rynku pozwala nam na wysokie oczekiwania co do potencjalnych wyników finansowych z tej produkcji. Klabater dąży do wydania co najmniej 8 tytułów rocznie, włączając w to zarówno produkcje własne, jak i portowane.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.