Global Compact Network Poland prezentuje firmy działające na rzecz zrównoważoneg
Wszyscy mogą się przyczyniać do tworzenia lepszego świata. Przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje akademickie czy miasta. Jednak nie wszyscy to robią. Faktycznym kreatorem transformacji w nowoczesnym przemyśle, z jednoczesnym uwzględnieniem wpływu biznesu na otaczający świat, jest gliwicka firma Etisoft. Członek Global Compact Network Poland (GCNP) - największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Idea UN Global Compact
UN Global Compact, w ramach której działa GCNP, to inicjatywa działająca na zasadzie dobrowolnego uczestnictwa. To unikalne forum dialogu i nauki. To platforma wartości, stworzona dla promocji wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności, która identyfikuje i rozpowszechnia najlepsze praktyki oparte na uniwersalnych zasadach. Idea Global Compact wyraża się w dziewięciu podstawowych zasadach dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałaniu korupcji. – Przyłączając się do programu Global Compact zobowiązaliśmy się do ich przestrzegania. – mówi Michał Majnusz, prezes Zarządu Etisoft. – Od lat prowadzimy działania zgodne z zasadami odpowiedzialnego biznesu, Celami Zrównoważonego Rozwoju i zasadami UNGC. Znajdują one odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę aktywnościach biznesowych i pracowniczych. Produkując etykiety wspieramy środowisko i odpowiedzialne pozyskiwanie drewna, wykorzystując w ich powstawaniu papier z certyfikatem FSC. – wyjaśnia prezes firmy. – Dlaczego chcemy uczestniczyć w tej inicjatywie? Rynek uległ globalizacji. Tak samo powinna jej ulec idea i praktyka społecznej odpowiedzialności – dodaje.
Etisoft w raporcie GCNP Yearbook 2020/21
UN Global Compact został pomyślany jako możliwość dana firmom dla zademonstrowania ich pozycji lidera. Informacje o działaniach firm, podejmowanych na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, są publikowane w najważniejszym raporcie rocznym. W najnowszej edycji raportu - Global Compact Network Poland GCNP Yearbook 2020/21 - zaprezentowano wszystkie wydarzenia z lat 2019-2020 realizowane z Partnerami biznesowymi i rządowymi. W drugiej części publikacji firmy zaprezentowały swoje działania i polityki zrównoważonego rozwoju oraz te wiążące się z implementacją Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Polsce. Premiera raportu miała się odbyć podczas uroczystej gali, planowanej pod koniec października 2020 r. Przesunięto ją w czasie z uwagi na trwającą pandemię.
Jubileuszowe wydanie raportu
UN Global Compact powstało w lipcu 2000 r. z inicjatywy ówczesnego Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana, laureata pokojowej Nagrody Nobla. To oznacza, że UN Global Compact już od 20 lat wzywa sektor prywatny na całym świecie do dostosowania swoich strategii biznesowych do powszechnie przyjętych zasad w dziedzinie praw człowieka, pracy, środowiska i zwalczania korupcji, a także do tego, by podjąć działania wspierające cele ONZ. W rezultacie biznes może stać się katalizatorem pozytywnych zmian rynkowych, które mają korzystny wpływ na życie ludzi i środowisko. – Wierzymy, że biznes posiada wielką moc zmieniania świata na lepsze – takie słowa przyświecają Global Compact Network Poland. Podzielamy ten pogląd i podejmujemy realne działania, aby właśnie tak się stało. „Etisoft znaczy więcej” – nasze hasło pozwala nam wierzyć, że zaufanie społeczeństwa i konsumentów do świata biznesu buduje się drobnymi, ale konkretnymi działaniami. Zwłaszcza w sytuacjach trudnych i kryzysowych – podsumowuje prezes firmy.

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Ewidencja godzin pracy – obowiązek każdego pracodawcy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.