Komunikaty PR

Global Compact Network Poland prezentuje firmy działające na rzecz zrównoważoneg

2020-12-18  |  13:20

Wszyscy mogą się przyczyniać do tworzenia lepszego świata. Przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje akademickie czy miasta. Jednak nie wszyscy to robią. Faktycznym kreatorem transformacji w nowoczesnym przemyśle, z jednoczesnym uwzględnieniem wpływu biznesu na otaczający świat, jest gliwicka firma Etisoft. Członek Global Compact Network Poland (GCNP) - największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Idea UN Global Compact

UN Global Compact, w ramach której działa GCNP, to inicjatywa działająca na zasadzie dobrowolnego uczestnictwa. To unikalne forum dialogu i nauki. To platforma wartości, stworzona dla promocji wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności, która identyfikuje i rozpowszechnia najlepsze praktyki oparte na uniwersalnych zasadach. Idea Global Compact wyraża się w dziewięciu podstawowych zasadach dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałaniu korupcji. – Przyłączając się do programu Global Compact zobowiązaliśmy się do ich przestrzegania. – mówi Michał Majnusz, prezes Zarządu Etisoft. – Od lat prowadzimy działania zgodne z zasadami odpowiedzialnego biznesu, Celami Zrównoważonego Rozwoju i zasadami UNGC. Znajdują one odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę aktywnościach biznesowych i pracowniczych. Produkując etykiety wspieramy środowisko i odpowiedzialne pozyskiwanie drewna, wykorzystując w ich powstawaniu papier z certyfikatem FSC. – wyjaśnia prezes firmy. – Dlaczego chcemy uczestniczyć w tej inicjatywie? Rynek uległ globalizacji. Tak samo powinna jej ulec idea i praktyka społecznej odpowiedzialności – dodaje.

Etisoft w raporcie GCNP Yearbook 2020/21

UN Global Compact został pomyślany jako możliwość dana firmom dla zademonstrowania ich pozycji lidera. Informacje o działaniach firm, podejmowanych na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, są publikowane w najważniejszym raporcie rocznym. W najnowszej edycji raportu - Global Compact Network Poland GCNP Yearbook 2020/21 - zaprezentowano wszystkie wydarzenia z lat 2019-2020 realizowane z Partnerami biznesowymi i rządowymi. W drugiej części publikacji firmy zaprezentowały swoje działania i polityki zrównoważonego rozwoju oraz te wiążące się z implementacją Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Polsce. Premiera raportu miała się odbyć podczas uroczystej gali, planowanej pod koniec października 2020 r. Przesunięto ją w czasie z uwagi na trwającą pandemię.
Jubileuszowe wydanie raportu

UN Global Compact powstało w lipcu 2000 r. z inicjatywy ówczesnego Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana, laureata pokojowej Nagrody Nobla. To oznacza, że UN Global Compact już od 20 lat wzywa sektor prywatny na całym świecie do dostosowania swoich strategii biznesowych do powszechnie przyjętych zasad w dziedzinie praw człowieka, pracy, środowiska i zwalczania korupcji, a także do tego, by podjąć działania wspierające cele ONZ. W rezultacie biznes może stać się katalizatorem pozytywnych zmian rynkowych, które mają korzystny wpływ na życie ludzi i środowisko. – Wierzymy, że biznes posiada wielką moc zmieniania świata na lepsze – takie słowa przyświecają Global Compact Network Poland. Podzielamy ten pogląd i podejmujemy realne działania, aby właśnie tak się stało. „Etisoft znaczy więcej” – nasze hasło pozwala nam wierzyć, że zaufanie społeczeństwa i konsumentów do świata biznesu buduje się drobnymi, ale konkretnymi działaniami. Zwłaszcza w sytuacjach trudnych i kryzysowych – podsumowuje prezes firmy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.