Komunikaty PR

GLS Poland: 75% w badaniu Great Place to Work

2022-01-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Ogólnopolska firma kurierska po raz trzeci otrzymała certyfikat Great Place to Work, wyraźnie poprawiając swój wynik sprzed roku. W anonimowym badaniu wypowiedziało się aż 863 pracowników GLS Poland, co stanowi frekwencyjny rekord.

Głuchowo, 27 stycznia 2022. Pracowników GLS zapytano o oceny w ramach badania Great Place to Work, które jest nie tylko anonimowe, ale też całkowicie niezależne. To znaczy, że pracodawca w żaden sposób nie może wpłynąć na jego wyniki. Badanie ma również zasięg globalny, funkcjonując w kilkudziesięciu krajach. Co istotne, te same standardy i pytania obowiązują na całym świecie.

W porównaniu do poprzedniej edycji badania poziom zadowolenia pracowników GLS Poland jest o pięć punktów procentowych wyższy i osiągnął 75%. To oznacza, że GLS Poland po raz kolejny uzyskało certyfikat Great Place to Work 2021.

Zawsze podkreślamy, że ludzie są dla nas najważniejsi, ponieważ to oni tworzą potencjał i charakter naszej firmy. Dbamy o atmosferę w pracy, o dobre samopoczucie i możliwości rozwoju naszych pracowników. Wyniki badania potwierdzają, że idziemy we właściwym kierunku – mówi Anna Franke, HR manager w GLS Poland.

W których obszarach oceny były najwyższe? 9 na 10 pracowników firmy kurierskiej stwierdziło, że mogą wziąć wolny dzień w pracy, jeżeli naprawdę tego potrzebują. Również ok. 90% z nich uważa, że ludzie są w GLS traktowani równo, każdy pracownik spotyka się z ciepłym przyjęciem, a firma jest prowadzona w sposób etyczny.

Co jeszcze zwraca uwagę? W porównaniu do poprzedniego badania bardzo wyraźnie (o 14 punktów procentowych) wzrosła liczba pracowników przyznających, że GLS zapewnia szkolenia i inne formy rozwoju, dające szansę na podnoszenie kwalifikacji. Znacząco więcej osób zaznaczyło również, że menadżerowie starają się nikogo nie faworyzować i angażują pracowników w podejmowanie decyzji, które mają wpływ na ich zadania lub otoczenie. Bez zmian pozostało przekonanie, że pracownicy otrzymują uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę.

Obszary, które GLS Poland zamierza w najbliższym czasie doskonalić, to z kolei kwestie związane z system oceny pracowników, komunikacją, wyróżnianiem pracowników, czy wzrostem prestiżu określonych stanowisk w firmie.

To pokazuje, że jako managerowie, chcemy być bardziej uważni na naszych pracowników oraz doceniać ich pracę. Wiemy, że jest to bardzo istotny element ich dobrostanu, odgrywający duże znaczenie na co dzień, w ich bieżącej pracy. Okres pandemii i częściowa praca w modelu hybrydowym bardzo wyraźnie nam pokazała, co jest dla ludzi tak naprawdę ważne – zauważa Anna Franke.

Podkreśla, że wyniki badania Great Place to Work są miarodajne, ponieważ opierają się na obiektywnych kryteriach. – Dlatego regularnie bierzemy w nim udział. Pracodawca, który chce inwestować w ludzi i rozwijać ich kompetencje, powinien wiedzieć, co naprawdę myślą. Zależy nam na tym, by GLS było jak najlepszym miejscem pracy – mówi Anna Franke.

Dodajmy, że GLS Poland otrzymało również Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku 2021. To prestiżowa i najważniejsza w tej branży nagroda. Jest przyznawana na podstawie badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych, oceniających m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych czy standard obsługi. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.

GLS wyprzedził konkurentów właśnie pod względem oceny standardu usług. Szczególnie wyróżnił się elastycznością działania, a także poziomem informatyzacji. Klienci docenili również doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i zagranicą.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej Biuro prasowe
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.