Komunikaty PR

GLS Poland Logistycznym Operatorem Roku

2021-12-13  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

To najważniejsza nagroda polskiej logistyki. Złote Godło, czyli pierwsze miejsce, zdobyła firma kurierska GLS Poland.

Głuchowo, 13 grudnia 2021. To już 20. edycja prestiżowego programu Logistyczny Operator Roku, najważniejszego w tej branży. Nagrody i wyróżnienia są przyznawane na podstawie obiektywnego kryterium, ponieważ wynikają z badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych. Oceniają oni m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych, standard obsługi klientów, jak również pozycję operatorów na rynku. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.

GLS Poland bierze udział w programie od początku. Firma wielokrotnie otrzymywała już wyróżnienia, była również laureatem jednej z trzech głównych nagród. Teraz zdobywa pierwsze miejsce, czyli Złote Godło dla Logistycznego Operatora Roku.

– Ta nagroda to dla nas ogromne wyróżnienie. Dziękuję naszym klientom za zaufanie, którym obdarzają nas każdego dnia. To ich zadowolenie z wysokiej jakości naszych usług sprawiło, że mogliśmy otrzymać w tym roku Złote Godło. Klient jest w sercu wszystkiego, co robimy i dlatego z dumą przyjmujemy tę nagrodę. Podejmujemy jednocześnie wyzwanie, by nadal z pasją i otwartością dostarczać coś więcej niż przesyłki. Przede wszystkim dziękuję jednak naszym pracownikom, współpracownikom i partnerom biznesowym. Firma logistyczna to infrastruktura, procesy i co najważniejsze ludzie. I dlatego właśnie ta nagroda jest dla nich. Wszystkich ludzi GLS – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Jakość i elastyczność

Wg danych przekazanych przez organizatorów badania, GLS wyróżnia się na rynku pod względem oceny standardu usług, w szczególności elastyczności działania, a także poziomu informatyzacji. Obszary te zawsze stanowiły silną stronę GLS, a teraz firma jeszcze bardziej się na tym polu umocniła. Wszystko to sprawia, że GLS skutecznie pozycjonuje się wśród klientów mających określone potrzeby.

Myślę, że elastyczność to słowo klucz. W praktyce oznacza umiejętność dostosowania usług i formy obsługi do realnych potrzeb i oczekiwań klientów. Zawsze jesteśmy otwarci na rozmowę, komunikatywni i szukamy rozwiązań indywidualnych – podkreśla Małgorzata Markowska, promotion & communication manager GLS Poland.

Klienci docenili zwłaszcza doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i za granicą. Pod tym względem firma uzyskała aż 70% ocen pozytywnych. Geograficzny zasięg dostaw staje się dla klientów coraz ważniejszy – w tej dziedzinie zdecydowana większość z nich uważa ofertę GLS za najlepszą na rynku.

Małgorzata Markowska zwraca uwagę na fakt, że ważnym elementem strategii GLS jest gotowość na zmiany na rynku. – Świadomie stawiamy na usługi wysokiej jakości. Jednak rozumiemy przez to coś więcej niż sprawność i efektywność procesów logistycznych: tworzymy usługi przyjazne, od człowieka dla człowieka, oparte na dobrych relacjach. Tak postrzegamy swoją rolę, to wręcz nasza tożsamość. Zmiany następują dziś szybciej niż kiedykolwiek. Tym ważniejsze jest, by to człowiek pozostawał w centrum uwagi – zaznacza  Małgorzata Markowska.

Przyszłość ze strategią

Firma ma w planach dalsze, systematycznie wzmacnianie pozycji rynkowej i potencjału operacyjnego. GLS rozpoczął niedawno realizację nowej strategii pod nazwą Accelerate (dotyczy to wszystkich spółek krajowych firmy). GLS Poland w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zainwestować 3-4% przychodów w infrastrukturę, a także w technologię i rozwiązania ekologiczne.

Obecnie GLS Poland dysponuje siecią 45 filii, zlokalizowanych w całym kraju. Do 2024 r. planuje uruchomić kolejne 20, czyli zwiększyć ich liczbę blisko o 50%. Na Górnym Śląsku ma powstać nowe centrum regionalne, które może zacząć działać już w przyszłym roku finansowym. GLS Poland zamierza również zbudować nową centralną sortownię. Zgodnie z planem, będzie działać już w latach 2023-24.

Równocześnie wdrażamy zaawansowane rozwiązania cyfrowe, pozwalające analizować ogromne ilości danych, a dzięki temu optymalizować procesy logistyczne. To dziś narzędzia nieodzowne dla nowoczesnej firmy kurierskiej, pozwalające coraz sprawniej obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek – dodaje Tomek Zwiercan.

W ramach nowej strategii firmy pierwszoplanowe są również cele związane ze zrównoważonym rozwojem. W kilku polskich miastach jeżdżą już e-vany oraz rowery kurierskie w barwach GLS, a już od 2019 r. część tras transportu liniowego operatora obsługują pojazdy ciężarowe z napędem na LNG. Poza tym, blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju – w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią – energię w 100% czerpie już z OZE.

Systematycznie rozbudowujemy potencjał firmy, przy czym wszystkie nasze działania i plany są zogniskowane wokół rzeczywistych oczekiwań i potrzeb klientów. To jest dla nas strategiczny punkt odniesienia. Zależy nam na długofalowym wzmacnianiu pozycji rynkowej właśnie w oparciu o zaufanie klientów – podsumowuje Małgorzata Markowska.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.