Komunikaty PR

Goodyear chce dwukrotnie zwiększyć wykorzystanie krzemionki z łusek ryżowych

2020-11-12  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0 MB )

Krzemionka, potocznie nazywana kwarcem, jest jednym z najbardziej obfitych, trwałych i użytecznych minerałów na świecie, występującym wszędzie, od skalistych gór po piaszczyste plaże. Stosowana głównie w produkcji szkła, w najdrobniejszej formie jest również mieszana z gumą w celu wzmocnienia bieżników opon i zmniejszenia oporów toczenia, co poprawia efektywność paliwową i zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Goodyear postawił sobie za cel podwojenie wykorzystania krzemionki RHA do 2021 roku.

Od pól ryżowych po bieżniki opon

Według Organizacji Narodów Zjednoczonych każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 milionów ton ryżu.

Podczas procesu mielenia zewnętrzna powłoka ochronna, czyli łuska, jest oddzielana od ziarna ryżu i odrzucana. Aby zmniejszyć ilość odpadów wywożonych na wysypiska, łuski ryżowe często są spalane w celu wytworzenia energii elektrycznej. Pozostaje po nich bogaty w krzemionkę produkt uboczny – popiół z łusek ryżowych (RHA).

Goodyear rozpoczął badania nad wykorzystaniem krzemionki RHA w 2013 r. i już osiąga pozytywne wyniki.

„Gdy rozważamy zastosowanie materiałów zastępczych, musimy sprawdzić jaki będą miały wpływ na wydajność produktu" – mówi dr Bob Woloszynek, główny inżynier Goodyear ds. rozwoju surowców i technologii wzmacniania. „Ucieszyło nas, że w porównaniu z konwencjonalną krzemionką na bazie piasku, materiał klasy RHA jest równoważnym substytutem pod względem osiągów”.

Krzemionka RHA jest obecnie mocno zakorzeniona w portfolio materiałów Goodyear i wykorzystywana w kilku globalnych zakładach produkcyjnych.

Pozytywny wpływ krzemionki na osiągi opon

Dodatek krzemionki zwiększa elastyczność i sprężystość bieżnika w niższych temperaturach, co zapewnia lepszą trakcję i przyczepność. Goodyear odkrył także, że krzemionka zmniejsza opory toczenia opony w porównaniu z sadzą. Mniejsze opory toczenia to oszczędność paliwa i zarazem lepsze zachowanie opony na mokrej nawierzchni.

Obecnie firma ściśle współpracuje z dostawcami w celu dalszego zwiększenia wykorzystania krzemionki RHA i postawiła sobie za cel podwojenie jej wykorzystania do 2021 r.

„Naprawdę cieszymy się, że możemy kontynuować rozwój tej technologii z materiału, który mógłby trafiać na wysypisko śmieci, i włączać go do naszych produktów premium” – powiedział dr Woloszynek.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.