Komunikaty PR

Goodyear dostarczy opony lotnicze do nowego Airbusa A321XLR

2023-06-15  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Goodyear został wybrany przez Airbusa na dostawcę opon do nowego samolotu A321XLR, który wyruszy na podniebne trasy w 2024 roku. Homologowany model to opona Goodyear Flight Radial, jeden z najbardziej zaawansowanych produktów lotniczych w portfolio marki.

Goodyear Flight Radial = ekonomia, komfort, osiągi

Goodyear Flight Radial jest wyposażona w szereg technologii, dzięki którym zapewnia stabilność wymiarów, a przy tym zachowuje dłuższą żywotność i zwiększoną odporność na przecięcia. Konstrukcja radialna pomaga osiągnąć większą liczbę lądowań, a zoptymalizowana konstrukcja stopki zmniejsza masę opony. Ta ultralekka opona pomaga optymalizować wydajność, dzięki czemu stała się idealnym wyborem dla Airbusa, wiodącego producenta samolotów.

„Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Airbusa jako dostawca opon do nowego samolotu A321XLR. Naszym głównym celem przy projektowaniu opony Goodyear Flight Radial było znalezienie równowagi między wymaganą wytrzymałością a jak najmniejszą masą opony, aby spełnić potrzeby biznesowe klienta. Osiągnęliśmy to w ścisłej współpracy z Airbusem i dostarczyliśmy zoptymalizowaną konstrukcję stopki oraz materiały o wysokiej jakości lotniczej,” powiedział Octavian Velcan, dyrektor zarządzający dywizją opon OTR & Aviation w regionie EMEA.

Najważniejsze rozwiązania technologiczne zastosowane w oponie Goodyear Flight Radial:

  • Stopka Featherweight Aluminum Core Bead™ - aluminiowe stopki kordu zmniejszają masę opony przy zachowaniu pożądanej geometrii, wytrzymałości i trwałości.
  • Kord typu Merged Cord™ - Kevlar® firmy DuPont™ łączony z nylonem zwiększa wytrzymałość i zmniejsza masę opony. Ogranicza również rozszerzanie się korpusu, co przekłada się na wyższą odporność na uszkodzenia przez ciała obce i zwiększoną trwałość bieżnika.
  • Opasanie DiamondWeave Belt – pomaga optymalizować osiągi opony.

Prezentowana opona to jedna z najnowszych bohaterek w długiej tradycji technologicznej Goodyeara. W tym roku marka świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które napędzają mobilność.

Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie https://corporate.goodyear.com/us/en.html.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie! Biuro prasowe
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Lotnictwo Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-04-03 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-12-03 | 19:52

Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie

AirHelp, światowy lider w dziedzinie praw pasażerów lotniczych, opublikował wyniki najnowszego rankingu AirHelp Score 2024, oceniającego 109 linii lotniczych z całego świata. Tegorocznym zwycięzcą zostały Brussels Airlines,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.