Goodyear opublikował swój raport odpowiedzialności korporacyjnej za 2020 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear opublikowała swój roczny globalny raport dotyczący odpowiedzialności korporacyjnej. Pomimo wyzwań związanych z trwającą pandemią COVID-19, w raporcie podsumowano działania przedsiębiorstwa w 2020 r., które świadczą o jego stałym zaangażowaniu w etyczne i zrównoważone procesy, materiały i programy.
„W 2020 r. pracownicy Goodyear byli bardziej elastyczni niż kiedykolwiek wcześniej, spełniając najpilniejsze potrzeby biznesowe i służąc naszym klientom, służbom ratunkowym a także innym współpracownikom” - powiedział Richard J. Kramer, prezes i dyrektor generalny The Goodyear Tire & Rubber Company. „W naszych działaniach nadal kierujemy się filozofią opisaną w programie Goodyear Better Future, czyli zasadami odpowiedzialności korporacyjnej, które jednoczą nas w dążeniu do bezpieczeństwa, jakości, uczciwości i odpowiedzialności.”
Raport Goodyear za roku 2020 jest uporządkowany według filarów programu Better Future, do których należą: zrównoważone pozyskiwanie surowców, odpowiedzialna działalność operacyjna, odpowiadanie na wyzwania związane z przyszłą mobilnością i tworzenie inspirującej kultury. Do najważniejszych punktów raportu należą:
Zrównoważone pozyskiwanie surowców: W 2020 r. Goodyear wprowadził na rynek czwartą linię opon osobowych przeznaczonych dla klientów indywidualnych, w których oleje ropopochodne zastąpiono olejem sojowym. Olej sojowy jest odnawialnym surowcem pochodzenia biologicznego, który pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w niskich temperaturach, co jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zachowanie i zwiększenie przyczepności na suchej, mokrej i zimowej nawierzchni.
Odpowiedzialna działalność operacyjna: W 2020 r. Goodyear kontynuował prace nad zmniejszeniem wpływu na środowisko, osiągając 20% redukcję intensywności emisji gazów cieplarnianych, 19% redukcję energochłonności i 55% redukcję zużycia wody w porównaniu z poziomem z 2010 r.
Odpowiadanie na wyzwania związane z przyszłą mobilnością: W 2020 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, uzyskując 31% zmniejszenie oporów toczenia i o 8,2% redukcję ciężaru opon w globalnym asortymencie opon osobowych w porównaniu z rokiem 2005. Ponadto firma postawiła sobie ambitne cele technologiczne, w tym aby do 2027 r. wszystkie opony Goodyear stały się inteligentnymi oponami wyposażonymi w czujniki i technologię przesyłania danych, natomiast kolejny krok zakłada opracowanie do 2030 r. w pełni ekologicznej i bezobsługowej opony z trwałych materiałów.
Tworzenie inspirującej kultury: W 2020 r. nadal rosła liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowników Goodyear (ERG). Obecnie działa siedem grup ERG, które zrzeszają ponad 3000 członków na całym świecie w 32 oddziały. Pomimo pandemii, w ciągu ostatnich dwóch lat ERG zorganizowały ponad 200 wydarzeń związanych z rozwojem zawodowym i nawiązywaniem kontaktów.
Raport Goodyear za rok 2020 został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI) w wersji Core. Aby zapoznać się z tegorocznym raportem, odwiedź stronę https://corporate.goodyear.com/documents/responsibility/2020-corporate-responsibility-report.pdf.
Volkswagen Financial Services z najnowszą kampanią marketingową
Ekologia na torach – czyli co?
Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.