Goodyear ponownie wyłącznym dostawcą opon dla najlepszych serii wyścigu NASCAR
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Tire & Rubber Company i NASCAR ogłosiły kontynuację jednej z najdłużej trwających relacji w historii wyścigów motorsportowych. Firmy odnowiły trwającą już prawie 70 lat umowę, na mocy której Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla trzech najlepszych krajowych serii NASCAR.
Na mocy umowy produkty Goodyear utrzymają tytuł „oficjalnych opon NASCAR”, a marka miano sponsora tytularnego Goodyear 400, corocznego oficjalnego wyścigu NASCAR Throwback Weekend Cup Series rozgrywanego na torze Darlington Raceway.
„Wyścigi są częścią naszej kultury, od zakładów produkcyjnych po biura na całym świecie, a znaczenie naszej współpracy z NASCAR znajduje odzwierciedlenie w jakości, osiągach i rozwiązaniach technicznych, które dostarczamy w każdej oponie wyścigowej Goodyear Eagle” - mówi Richard J. Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyeara. „Wyniki osiągane na torach wyścigowych mają znaczenie wykraczające poza tę dyscyplinę sportu, bo inspirują także rozwój opon konsumenckich, podtrzymując nasze zobowiązanie do wprowadzania osiągów i innowacji na wyższy poziom”.
Od prawie 70 lat wyścigi NASCAR służą jako poligon doświadczalny dla pokoleń inżynierów z teamu Goodyear Racing, którzy wprowadzają innowacje, przygotowują i dostarczają opony zdolne sprostać najtrudniejszym warunkom panującym na torze. Unikalna technologia, która wytrzymuje i sprawdza się w warunkach wyścigowych, jest również wykorzystywana przy opracowywaniu opon Goodyeara przeznaczonych dla klientów indywidualnych.
„Goodyear jest zaufanym partnerem NASCAR od 1954 r. i odgrywa kluczową rolę w naszym wspólnym dążeniu do zapewnienia najlepszych wyścigów na świecie” - powiedział Steve Phelps, prezes NASCAR. „Od ponad 25 lat opony Goodyear Eagle są jedynym elementem łączącym samochód wyścigowy z torem. Nasza dalsza współpraca pozwoli nam przekraczać kolejne granice i wprowadzać innowacyjne produkty wyścigowe dla następnych pokoleń”.
Na przestrzeni prawie 70-letniej współpracy Goodyeara z organizacją NASCAR, opony wyścigowe Goodyear Eagle były konsekwetnie rozwijane i wzbogacane o nowe rozwiązania techniczne:
- opona wyścigowa typu slick w 1972 r.,
- opona radialna w 1989 r.,
- wielostrefowy wzór bieżnika w 2013 r.
- 18-calowe opony Goodyear Racing Eagle używane w samochodach Next Gen NASCAR.
Darlington Raceway, jeden z najstarszych czynnych torów serii pucharowej, jest miejscem rozgrywania wyścigu Goodyear 400 i zarazem punktem wielu przełomowych sukcesów Goodyeara w dziedzinie innowacji, w tym pierwszego oficjalnego testu opon NASCAR w 1954 r.
Goodyear produkuje rocznie ponad 100 000 opon dla trzech najlepszych serii NASCAR, a każda z nich jest ręcznie wytwarzana przez pracowników Goodyeara w Akron w stanie Ohio, globalnej siedzibie firmy. Aby dowiedzieć się więcej o Goodyear Racing, odwiedź stronę www.Goodyear.com/Racing.
O NASCAR
Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych (The National Association for Stock Car Auto Racing - NASCAR) jest organizatorem najpopularniejszych wyścigów motorowych w Stanach Zjednoczonych i właścicielem 16 głównych krajowych obiektów rozrywkowych dla sportów motorowych. NASCAR składa się z trzech serii krajowych (NASCAR Cup Series™, NASCAR Xfinity Series™ i NASCAR Camping World Truck Series™), czterech serii regionalnych (ARCA Menards Series, ARCA Menards Series East & West oraz NASCAR Whelen Modified Tour), jednej serii lokalnej i trzech serii międzynarodowych. International Motor Sports Association™ (IMSA®) zarządza IMSA WeatherTech SportsCar Championship™, najważniejszą amerykańską serią samochodów sportowych. NASCAR jest również właścicielem Motor Racing Network, Racing Electronics i ONE DAYTONA. NASCAR, z siedzibą w Daytona Beach na Florydzie i biurami w ośmiu miastach w Ameryce Północnej, organizuje ponad 1200 wyścigów w 12 krajach i w ponad 30 stanach USA. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.NASCAR.com oraz www.IMSA.com, a także śledząc NASCAR na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Snapchacie ("NASCAR").
GOODYEAR
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie www.news.goodyear.eu/pl-pl

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.