Goodyear pozostanie partnerem Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Ciężarówek
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Goodyear po raz kolejny został wybrany na jedynego i zaufanego dostawcę opon do końca 2024 r.
- Technologia Goodyear będzie wspomagać realizację celów FIA ETRC w zakresie zerowej emisji dwutlenku węgla.
Goodyear i Federation Internationale de l'Automobile (FIA) odnowiły swoją wieloletnią współpracę, na mocy której producent pozostanie wyłącznym dostawcą opon do Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (FIA ETRC) przez kolejne trzy lata. Podkreśla to zaangażowanie Goodyear w realizację ekscytującej wizji FIA ETRC na przyszłość, w tym większego nacisku na innowacje, zrównoważony rozwój i wspieranie talentów.
Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opony użytkowych Goodyear w Europie, powiedział: „Przygotowane do wyścigów ciężarówki o mocy 1500 KM mają niesamowite przyspieszenie - prędkość od 0 do 160 km/h osiągają w zaledwie sześć sekund. Oprócz wykorzystania tej mocy, opony Goodyear muszą radzić sobie także z dużymi przeciążeniami, uderzeniami o krawężniki i wysoką temperaturą na torze. Minęło ponad dwadzieścia lat od wyprodukowania naszej pierwszej opony ETRC i cieszymy się, że zostaliśmy wybrani na wyłącznego dostawcę na kolejne trzy lata.”
Zawody FIA ETRC przyciągnęły w ubiegłych latach łącznie 420 000 widzów i są ważną platformą dla rozwoju opon. Bez wątpienia opony są też istotnym elementem w osiąganiu wyników na torze, podobnie jak w codziennej pracy floty transportowej. Wydajność i czas sprawności są kluczowe dla utrzymania się w czołówce.
Doświadczenia z ekstremalnych sytuacji w sportach motorowych uzupełniają badania i testy prowadzone przez Goodyear na drogach, torach testowych, symulacjach i w laboratoriach. Dane zebrane podczas wyścigów pozwalają inżynierom opracowywać nowe, innowacyjne technologie bieżnika i osnowy, łączące niski opory toczenia z trwałością, co przekłada się na zaawansowane osiągi na szosie.
Wysoka wydajność i zrównoważony rozwój
FIA ETRC jest w toku, aby stać się wiodącą platformą i wzorem do naśladowania w branży transportu drogowego z wdrożoną mapą drogową zrównoważonego rozwoju, podkreślając swoje zaangażowanie poprzez przystąpienie do Ramowego Programu ONZ Działań na rzecz Klimatu, aby pomóc we wdrożeniu Porozumienia Paryskiego i przyspieszyć transformacyjne zmiany niezbędne do osiągnięcia neutralności w emisji gazów cieplarnianych.
Rolf Werner: „W tym roku wszystkie pojazdy ciężarowe przestawiły się na biopaliwo, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w mistrzostwach regulowanych przez FIA. Zasady mistrzostw dotyczące przejścia na zrównoważony rozwój zmierzają do osiągnięcia celu zerowej emisji netto do 2038 r., a Goodyear zobowiązał się do wniesienia swojego wkładu w ten proces. Cieszymy się, że w najbliższych latach będziemy blisko współpracować na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości.”
W 2021 roku kalendarz FIA ETRC obejmował wydarzenia na najważniejszych europejskich torach, w tym na obiektach znanych z Formuły 1, takich jak Hungaroring, oraz na legendarnych torze Le Mans, gdzie odbył się finał sezonu.
Kalendarz zmagań FIA ETRC 2022
- 21-22 maja Włochy (Misano World Circuit)
- 11-12 czerwca Węgry (Hungaroring)
- 02-03 lipca Słowacja (Slovakia Ring)
- 16-17 lipca Niemcy (Nürburgring)
- 03-04 września Czechy (Autodrom Most)
- 10-11 września Belgia (Circuit Zolder)
- 24-25 września Francja (Le Mans Bugatti)
- 01-02 października Hiszpania (R.A.C.E. Circuito del Jarama)
Więcej informacji na stronie: FIA ETRC.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.