Goodyear prezentuje raport CSR za 2022 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opona wykonana w 90% z materiałów odnawialnych, większy udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji, zwiększanie efektywności paliwowej opon i rozwój inicjatyw pracowniczych - firma Goodyear Tire & Rubber Company opublikowała właśnie swój raport podsumowujący wyniki działań w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2022. Raport przedstawia postępy marki w realizacji krótko- i długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Raport Goodyear 2022 oparty jest na czterech filarach programu odpowiedzialności korporacyjnej pod nazwą Goodyear Better Future, są to: Zrównoważone Zaopatrzenie, Odpowiedzialna Działalność, Zaawansowana Mobilność i Inspirująca Kultura. Poniżej omówiono wybrane, najważniejsze punkty raportu.
- Zrównoważone Zaopatrzenie: opracowując oponę demonstracyjną wykonaną w 90% ze zrównoważonych materiałów*, naukowcy i inżynierowie Goodyeara poczynili znaczne postępy w realizacji celu firmy na 2030 r., jakim jest wprowadzenie opony wykonanej w 100% ze zrównoważonych materiałów. Ten demonstracyjny produkt stworzono z 17 składników odnawialnych, w tym czterech różnych rodzajów sadzy produkowanych z biometanu, dwutlenku węgla, oleju z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji i oleju roślinnego. Do jej produkcji wykorzystano także olej sojowy, krzemionkę z popiołu z łusek ryżu oraz bio-odnawialne żywice z drzewa sosnowego.
- Odpowiedzialna Działalność: Goodyear kontynuował prace nad ograniczeniem swojego oddziaływania na środowisko. W 2022 r. firma zwiększyła wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej do 34% w całej swojej globalnej działalności produkcyjnej, w porównaniu z 3% w 2019 r.
- Zaawansowana Mobilność: w 2022 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, osiągając 32,9% redukcję oporów toczenia i 9,4% redukcję masy opon w globalnym asortymencie opon osobowych, w porównaniu z poziomem wyjściowym z 2005 r.
- Inspirująca Kultura: w 2022 r. liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowniczych Goodyeara (ERG) wzrosła o 6%. Był to również przełomowy rok dla jednej z ERG firmy – Sieci Kobiet Goodyear (Goodyear Women's Network - GWN) z siedzibą w Akron, która obchodziła w 2022 r. setną rocznicę powstania.
„Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej i integralną częścią naszej kultury,” powiedział prezes i dyrektor generalny Goodyear Richard J. Kramer. „W 2022 roku, dzięki wysiłkom naszych współpracowników na całym świecie, potwierdziliśmy nasze zaangażowanie we wdrażanie etycznych i zrównoważonych procesów, materiałów i programów. W raporcie dzielimy się informacją, gdzie jesteśmy na tej drodze, jakie postępy poczyniliśmy, jak poradziliśmy sobie z wyzwaniami i realizacją założonych strategii, w tym mapy drogowej dekarbonizacji, a także jak współdziałamy z klientami i innymi interesariuszami, aby wspierać tworzenie lepszej przyszłości.”
Raport Goodyear za 2022 rok został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI).
Raport odpowiedzialności korporacyjnej Goodyeara za rok 2022 można znaleźć na stronie poświęconej odpowiedzialności korporacyjnej marki.
*Zrównoważony materiał jest definiowany jako materiał biopochodny/odnawialny, pochodzący z recyklingu lub taki, który może być produkowany przy użyciu lub przyczyniając się do innych zrównoważonych praktyk w zakresie ochrony zasobów i/lub redukcji emisji, w tym materiałów z bilansem masy.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.