Gorący temat. Jak działa ogrzewanie tramwajów i autobusów MPK?

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Choć teoretycznie wciąż jest jesień, to we Wrocławiu nastał typowo zimowy krajobraz i… temperatury. Czują to zwłaszcza ci, którzy skoro świt muszą wyruszyć w drogę do pracy. Na szczęście wszystkie miejskie autobusy i tramwaje są ogrzewane. MPK wyjaśnia, w jaki sposób utrzymuje odpowiednią temperaturę w swoich pojazdach.
Za ogrzewanie w pojazdach odpowiadają wymienniki ciepła i dmuchawy. Decyzja o ich uruchomieniu zapada w Centrali Ruchu wrocławskiego przewoźnika.
– Nasi pracownicy są na posterunku przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Monitorują nie tylko sytuację ruchową w mieście, ale także warunki pogodowe, bieżącą temperaturę i aktualne prognozy – tłumaczy prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. – Gdy tylko temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 5°C, dyspozytor wydaje kierowcom i motorniczym polecenie włączenia ogrzewania.
Pierwsze decyzje dotyczące temperatury w pojazdach zapadają jeszcze wtedy, gdy większość wrocławian śpi. Centrala około godziny trzeciej nad ranem przekazuje do wszystkich zajezdni wytyczne, które kierującym ogłaszane są przed wyjazdem na trasę.
Jeżeli temperatura na dworze spada poniżej zera, ogrzewanie w pojazdach pracuje już pełną parą. W nowszych – dzieje się to automatycznie. Wystarczy, że kierujący ustawi pożądaną temperaturę w komputerze sterującym nawiewami. W starszych wagonach tramwajowych – motorniczy musi po prostu ręcznie ustawić najwyższy stopień ogrzewania.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.