Komunikaty PR

Polskie produkty są w modzie

2024-01-31  |  11:02
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Kurowska
Manor House

ul. Czachowskiego 56
26-510 Chlewiska
justyna.kurowska|manorhouse.pl| |justyna.kurowska|manorhouse.pl
+48607085850
www.manorhouse.pl
Do pobrania polskie ( 1 MB )

Polacy chętnie wybierają produkty polskiego pochodzenia ze względu na ich wysoką jakość. Dla mazowieckiego hotelu Manor House SPA znaczenie ma też wspieranie lokalnego biznesu oraz ekologia. Takie podejście ceni coraz więcej z nas.

Według sondażu Centrum Badań i Analiz Rynku ASM polscy konsumenci podczas zakupów przedkładają jakość nad cenę produktów i usług, a 84,4 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Wpisuje się to w patriotyzm gospodarczy i rosnącą świadomość konsumencką. Coraz częściej szukamy zdrowej, naturalnej, nie przetworzonej żywności. Polskie produkty są bardziej EKO, nie wymagają bowiem długiego transportu i sztucznych utrwalaczy, jak np. egzotyczne owoce, które zanim pojawią się na naszym stole, muszą przebyć nawet tysiące kilometrów i niekiedy tygodnie podróży. Aby żywność przetrwała zmienne warunki w drodze i dłuższy okres przechowywania, jest wzmacniana konserwantami, które przedłużają czas spożycia, ale równocześnie mają negatywny wpływ na jej walory smakowe i zdrowotne. Ponadto wybierając rodzime produkty i swojskie smaki, podtrzymujemy tradycję, wspieramy też okolicznych rolników, małych i średnich producentów żywności oraz przedsiębiorców, co pozytywnie wpływa na gospodarkę regionu, zwiększa zatrudnienie i wzmacnia relacje międzyludzkie w lokalnej społeczności. Co ważne, spożywanie świeżych, lokalnych i sezonowych produktów, które nie tracą podczas transportu swoich cennych składników, witamin i minerałów, jest korzystne nie tylko dla zdrowia (mamy większą kontrolę nad tym, co trafia na nasze talerze), ale i dla planety.

- Manor House to polska rodzinna firma, która funkcjonuje zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Kompleks Manor House SPA**** - Pałac Odrowążów***** działa z poszanowaniem historii (dziś luksusowy hotel SPA to jedna z najstarszych posiadłości szlacheckich na ziemiach polskich) i od lat wspiera regionalnych dostawców. W hotelowej restauracji serwujemy soki z lokalnego przedsiębiorstwa sadowniczego, miody z okolicznej pasieki i jajka od kur z wolnego wybiegu. Lokalna wytwórnia wód dostarcza wodę butelkowaną (oczywiście w szklanych butelkach), a pobliski browar - piwo. Z regionu pochodzą też owoce, w tym jabłka - polskie, soczyste i zdrowe. Również w naszym Biowitalnym SPA zabiegi i rytuały oparte są na kosmetykach polskich marek - mówi Dorota Tokarska, dyrektor marketingu hotelu Manor House SPA.

W Manor House - obecnie Best SPA Hotel i od lat Najlepszy Holistyczny Hotel SPA w Polsce - zgodnie z holistyczną filozofią na organizm patrzy się całościowo. Jako że, odżywianie jest niezwykle ważne dla zdrowia i ogólnego samopoczucia, bardzo odpowiedzialnie podchodzi się tu do tej sfery. Obok tradycyjnej kuchni, wśród rekomendowanych propozycji, jest Menu Wegańskie. Manor House SPA jako hotel przyjazny weganom nieprzerwanie od 2014 r. otrzymuje znak jakości V! Fundacji Viva. Godne polecenia są też autorska Dieta Życia, która łączy kilka stylów zdrowego odżywiania, w tym diety niełączenia, oraz sezonowe menu degustacyjne „Smaki Lasu”, tworzone z darów natury, jakie można znaleźć w lesie lub zabytkowym parku w Chlewiskach. Dania z jadalnych części roślin, takich jak: młode pędy paproci i sosny, żywica, korzenie, pąki, owoce, nasiona, pyłki i kwiatostany, marynaty z szyszek, liści i igliwia, podane z grzybami lub w miodzie, są prawdziwą ucztą smakowych doznań.

W restauracji hotelu Manor House wszystkie potrawy powstają na bazie ożywionej wody Grandera i regionalnych produktów. Już w 2015 r. jaja z chowu klatkowego zastąpiono jajami z wolnego wybiegu, pochodzące z lokalnej fermy drobiu, w której kury mają dostęp do zielonego, zalesionego wybiegu i są karmione paszami bez konserwantów, antybiotyków, mączek i stymulatorów. Jaja pochodzące od dobrze traktowanych kur nie są obciążone stresem, nie obciążają nim więc i konsumentów. Ponadto serwuje się tu polskie jabłka, naturalne soki owocowe i warzywne z regionalnego przedsiębiorstwa sadowniczego oraz dobroczynne dla jelit i odporności polskie kiszonki. W wielu daniach składnikiem jest miód, a ten pochodzi z lokalnej, ekologicznej pasieki w pobliskim Pawłowie. Wśród dostępnych w Manor House miodów są: lipowy, wielokwiatowy, gryczany, spadziowy, rzepakowy, z malinami, z żurawiną oraz pszczele produkty: pyłek, pierzga i propolis. W hotelowej kuchni chętnie sięga się też po sezonowe produkty. Wszystko to sprawia, że kupowana lokalnie żywność jest zawsze świeża (krótka droga od producenta do odbiorcy), smakuje i pachnie lepiej, zawiera też pełnię wartości odżywczych (nie traci ich podczas transportu i nie psuje się).

Lokalny patriotyzm jest widoczny również w Biowitalnym SPA hotelu Manor House - Gabinety Bioodnowy pracują na polskich markach kosmetyków Rosalifo i Wellm. Rosafilo to polska, rodzinna marka, stworzona z inspiracji kwiatami róż. Wszystkie kosmetyki są wyrabiane ręcznie, wyłącznie z naturalnych składników, które oddają bogactwo otaczającej przyrody i wspaniale działają na zmysły. Wyjątkowość produktów Rosafilo opiera się o naturalne receptury i wysokiej jakości składniki, a zabiegi na ich bazie są kwintesencją przyjemności. Podobnie jak masaże wykonywane na olejach firmy Wellm. Ta polska, rodzinna manufaktura, od 2014 r. tworzy naturalne produkty dla branży SPA: oleje, masła shea, peelingi, czarne mydło, naturalne glinki oraz świece do masażu - idealne dla wrażliwych osób, które wysoko cenią bezpieczne produkty bez parabenów, silikonów, parafin i innych drażniących składników. Kosmetyki Wellm nie są testowane na zwierzętach, a wszystkie półprodukty posiadają certyfikaty ECOcert.

Kupowanie produktów u lokalnych producentów przynosi również korzyści w skali globalnej. Zmniejsza się nieodłączna przy długich transportach emisja CO2, ogranicza się zużycie paliwa i prądu. Kupując lokalnie produkty spożywcze i jedząc sezonowo, wyrzucamy mniej żywności, bo ta mniej się psuje i niż ta sprowadzana długimi transportami. Używamy też mniej plastikowych opakowań. Zatem niech trend na wybieranie polskich produktów trwa!

Więcej na: www.manorhouse.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Manor House
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Ukraińska gospodarka potrzebuje rąk do pracy Biuro prasowe
2024-07-22 | 11:00

Ukraińska gospodarka potrzebuje rąk do pracy

Ukraińska gospodarka może znaleźć się w poważnych tarapatach ze względu na odpływ siły roboczej powiązany z tzw. ustawą mobilizacyjną. Nowe regulacje zaostrzyły politykę wobec
Gospodarka Inwestycje w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną wyzwaniem dla Polski
2024-07-17 | 07:49

Inwestycje w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną wyzwaniem dla Polski

Wraz ze wzrostem liczby ludności na świecie, zapotrzebowanie na czystą wodę i efektywne systemy kanalizacyjne staje się coraz bardziej krytyczne. Choć w Polsce w minionych
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-07-09 | 18:00

SHEIN uruchamia fundusz Circularity Fund o wartości 200 mln euro

Marka SHEIN zapowiada duże inwestycje w inicjatywy mające na celu wzmocnienie pozycji europejskich i brytyjskich marek, projektantów i artystów, aby mogli rozwijać swoją działalność nie tylko w świecie online. Fundusz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.