Polskie produkty są w modzie
Manor House
ul. Czachowskiego 56
26-510 Chlewiska
justyna.kurowska|manorhouse.pl| |justyna.kurowska|manorhouse.pl
+48607085850
www.manorhouse.pl
Polacy chętnie wybierają produkty polskiego pochodzenia ze względu na ich wysoką jakość. Dla mazowieckiego hotelu Manor House SPA znaczenie ma też wspieranie lokalnego biznesu oraz ekologia. Takie podejście ceni coraz więcej z nas.
Według sondażu Centrum Badań i Analiz Rynku ASM polscy konsumenci podczas zakupów przedkładają jakość nad cenę produktów i usług, a 84,4 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Wpisuje się to w patriotyzm gospodarczy i rosnącą świadomość konsumencką. Coraz częściej szukamy zdrowej, naturalnej, nie przetworzonej żywności. Polskie produkty są bardziej EKO, nie wymagają bowiem długiego transportu i sztucznych utrwalaczy, jak np. egzotyczne owoce, które zanim pojawią się na naszym stole, muszą przebyć nawet tysiące kilometrów i niekiedy tygodnie podróży. Aby żywność przetrwała zmienne warunki w drodze i dłuższy okres przechowywania, jest wzmacniana konserwantami, które przedłużają czas spożycia, ale równocześnie mają negatywny wpływ na jej walory smakowe i zdrowotne. Ponadto wybierając rodzime produkty i swojskie smaki, podtrzymujemy tradycję, wspieramy też okolicznych rolników, małych i średnich producentów żywności oraz przedsiębiorców, co pozytywnie wpływa na gospodarkę regionu, zwiększa zatrudnienie i wzmacnia relacje międzyludzkie w lokalnej społeczności. Co ważne, spożywanie świeżych, lokalnych i sezonowych produktów, które nie tracą podczas transportu swoich cennych składników, witamin i minerałów, jest korzystne nie tylko dla zdrowia (mamy większą kontrolę nad tym, co trafia na nasze talerze), ale i dla planety.
- Manor House to polska rodzinna firma, która funkcjonuje zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Kompleks Manor House SPA**** - Pałac Odrowążów***** działa z poszanowaniem historii (dziś luksusowy hotel SPA to jedna z najstarszych posiadłości szlacheckich na ziemiach polskich) i od lat wspiera regionalnych dostawców. W hotelowej restauracji serwujemy soki z lokalnego przedsiębiorstwa sadowniczego, miody z okolicznej pasieki i jajka od kur z wolnego wybiegu. Lokalna wytwórnia wód dostarcza wodę butelkowaną (oczywiście w szklanych butelkach), a pobliski browar - piwo. Z regionu pochodzą też owoce, w tym jabłka - polskie, soczyste i zdrowe. Również w naszym Biowitalnym SPA zabiegi i rytuały oparte są na kosmetykach polskich marek - mówi Dorota Tokarska, dyrektor marketingu hotelu Manor House SPA.
W Manor House - obecnie Best SPA Hotel i od lat Najlepszy Holistyczny Hotel SPA w Polsce - zgodnie z holistyczną filozofią na organizm patrzy się całościowo. Jako że, odżywianie jest niezwykle ważne dla zdrowia i ogólnego samopoczucia, bardzo odpowiedzialnie podchodzi się tu do tej sfery. Obok tradycyjnej kuchni, wśród rekomendowanych propozycji, jest Menu Wegańskie. Manor House SPA jako hotel przyjazny weganom nieprzerwanie od 2014 r. otrzymuje znak jakości V! Fundacji Viva. Godne polecenia są też autorska Dieta Życia, która łączy kilka stylów zdrowego odżywiania, w tym diety niełączenia, oraz sezonowe menu degustacyjne „Smaki Lasu”, tworzone z darów natury, jakie można znaleźć w lesie lub zabytkowym parku w Chlewiskach. Dania z jadalnych części roślin, takich jak: młode pędy paproci i sosny, żywica, korzenie, pąki, owoce, nasiona, pyłki i kwiatostany, marynaty z szyszek, liści i igliwia, podane z grzybami lub w miodzie, są prawdziwą ucztą smakowych doznań.
W restauracji hotelu Manor House wszystkie potrawy powstają na bazie ożywionej wody Grandera i regionalnych produktów. Już w 2015 r. jaja z chowu klatkowego zastąpiono jajami z wolnego wybiegu, pochodzące z lokalnej fermy drobiu, w której kury mają dostęp do zielonego, zalesionego wybiegu i są karmione paszami bez konserwantów, antybiotyków, mączek i stymulatorów. Jaja pochodzące od dobrze traktowanych kur nie są obciążone stresem, nie obciążają nim więc i konsumentów. Ponadto serwuje się tu polskie jabłka, naturalne soki owocowe i warzywne z regionalnego przedsiębiorstwa sadowniczego oraz dobroczynne dla jelit i odporności polskie kiszonki. W wielu daniach składnikiem jest miód, a ten pochodzi z lokalnej, ekologicznej pasieki w pobliskim Pawłowie. Wśród dostępnych w Manor House miodów są: lipowy, wielokwiatowy, gryczany, spadziowy, rzepakowy, z malinami, z żurawiną oraz pszczele produkty: pyłek, pierzga i propolis. W hotelowej kuchni chętnie sięga się też po sezonowe produkty. Wszystko to sprawia, że kupowana lokalnie żywność jest zawsze świeża (krótka droga od producenta do odbiorcy), smakuje i pachnie lepiej, zawiera też pełnię wartości odżywczych (nie traci ich podczas transportu i nie psuje się).
Lokalny patriotyzm jest widoczny również w Biowitalnym SPA hotelu Manor House - Gabinety Bioodnowy pracują na polskich markach kosmetyków Rosalifo i Wellm. Rosafilo to polska, rodzinna marka, stworzona z inspiracji kwiatami róż. Wszystkie kosmetyki są wyrabiane ręcznie, wyłącznie z naturalnych składników, które oddają bogactwo otaczającej przyrody i wspaniale działają na zmysły. Wyjątkowość produktów Rosafilo opiera się o naturalne receptury i wysokiej jakości składniki, a zabiegi na ich bazie są kwintesencją przyjemności. Podobnie jak masaże wykonywane na olejach firmy Wellm. Ta polska, rodzinna manufaktura, od 2014 r. tworzy naturalne produkty dla branży SPA: oleje, masła shea, peelingi, czarne mydło, naturalne glinki oraz świece do masażu - idealne dla wrażliwych osób, które wysoko cenią bezpieczne produkty bez parabenów, silikonów, parafin i innych drażniących składników. Kosmetyki Wellm nie są testowane na zwierzętach, a wszystkie półprodukty posiadają certyfikaty ECOcert.
Kupowanie produktów u lokalnych producentów przynosi również korzyści w skali globalnej. Zmniejsza się nieodłączna przy długich transportach emisja CO2, ogranicza się zużycie paliwa i prądu. Kupując lokalnie produkty spożywcze i jedząc sezonowo, wyrzucamy mniej żywności, bo ta mniej się psuje i niż ta sprowadzana długimi transportami. Używamy też mniej plastikowych opakowań. Zatem niech trend na wybieranie polskich produktów trwa!
Więcej na: www.manorhouse.pl
Perspektywy globalnego handlu
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
WSP „Społem” inwestuje w przyszłość – nowoczesna hala podwoi wydajność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.