Polskie produkty są w modzie
Manor House
ul. Czachowskiego 56
26-510 Chlewiska
justyna.kurowska|manorhouse.pl| |justyna.kurowska|manorhouse.pl
+48607085850
www.manorhouse.pl
Polacy chętnie wybierają produkty polskiego pochodzenia ze względu na ich wysoką jakość. Dla mazowieckiego hotelu Manor House SPA znaczenie ma też wspieranie lokalnego biznesu oraz ekologia. Takie podejście ceni coraz więcej z nas.
Według sondażu Centrum Badań i Analiz Rynku ASM polscy konsumenci podczas zakupów przedkładają jakość nad cenę produktów i usług, a 84,4 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Wpisuje się to w patriotyzm gospodarczy i rosnącą świadomość konsumencką. Coraz częściej szukamy zdrowej, naturalnej, nie przetworzonej żywności. Polskie produkty są bardziej EKO, nie wymagają bowiem długiego transportu i sztucznych utrwalaczy, jak np. egzotyczne owoce, które zanim pojawią się na naszym stole, muszą przebyć nawet tysiące kilometrów i niekiedy tygodnie podróży. Aby żywność przetrwała zmienne warunki w drodze i dłuższy okres przechowywania, jest wzmacniana konserwantami, które przedłużają czas spożycia, ale równocześnie mają negatywny wpływ na jej walory smakowe i zdrowotne. Ponadto wybierając rodzime produkty i swojskie smaki, podtrzymujemy tradycję, wspieramy też okolicznych rolników, małych i średnich producentów żywności oraz przedsiębiorców, co pozytywnie wpływa na gospodarkę regionu, zwiększa zatrudnienie i wzmacnia relacje międzyludzkie w lokalnej społeczności. Co ważne, spożywanie świeżych, lokalnych i sezonowych produktów, które nie tracą podczas transportu swoich cennych składników, witamin i minerałów, jest korzystne nie tylko dla zdrowia (mamy większą kontrolę nad tym, co trafia na nasze talerze), ale i dla planety.
- Manor House to polska rodzinna firma, która funkcjonuje zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Kompleks Manor House SPA**** - Pałac Odrowążów***** działa z poszanowaniem historii (dziś luksusowy hotel SPA to jedna z najstarszych posiadłości szlacheckich na ziemiach polskich) i od lat wspiera regionalnych dostawców. W hotelowej restauracji serwujemy soki z lokalnego przedsiębiorstwa sadowniczego, miody z okolicznej pasieki i jajka od kur z wolnego wybiegu. Lokalna wytwórnia wód dostarcza wodę butelkowaną (oczywiście w szklanych butelkach), a pobliski browar - piwo. Z regionu pochodzą też owoce, w tym jabłka - polskie, soczyste i zdrowe. Również w naszym Biowitalnym SPA zabiegi i rytuały oparte są na kosmetykach polskich marek - mówi Dorota Tokarska, dyrektor marketingu hotelu Manor House SPA.
W Manor House - obecnie Best SPA Hotel i od lat Najlepszy Holistyczny Hotel SPA w Polsce - zgodnie z holistyczną filozofią na organizm patrzy się całościowo. Jako że, odżywianie jest niezwykle ważne dla zdrowia i ogólnego samopoczucia, bardzo odpowiedzialnie podchodzi się tu do tej sfery. Obok tradycyjnej kuchni, wśród rekomendowanych propozycji, jest Menu Wegańskie. Manor House SPA jako hotel przyjazny weganom nieprzerwanie od 2014 r. otrzymuje znak jakości V! Fundacji Viva. Godne polecenia są też autorska Dieta Życia, która łączy kilka stylów zdrowego odżywiania, w tym diety niełączenia, oraz sezonowe menu degustacyjne „Smaki Lasu”, tworzone z darów natury, jakie można znaleźć w lesie lub zabytkowym parku w Chlewiskach. Dania z jadalnych części roślin, takich jak: młode pędy paproci i sosny, żywica, korzenie, pąki, owoce, nasiona, pyłki i kwiatostany, marynaty z szyszek, liści i igliwia, podane z grzybami lub w miodzie, są prawdziwą ucztą smakowych doznań.
W restauracji hotelu Manor House wszystkie potrawy powstają na bazie ożywionej wody Grandera i regionalnych produktów. Już w 2015 r. jaja z chowu klatkowego zastąpiono jajami z wolnego wybiegu, pochodzące z lokalnej fermy drobiu, w której kury mają dostęp do zielonego, zalesionego wybiegu i są karmione paszami bez konserwantów, antybiotyków, mączek i stymulatorów. Jaja pochodzące od dobrze traktowanych kur nie są obciążone stresem, nie obciążają nim więc i konsumentów. Ponadto serwuje się tu polskie jabłka, naturalne soki owocowe i warzywne z regionalnego przedsiębiorstwa sadowniczego oraz dobroczynne dla jelit i odporności polskie kiszonki. W wielu daniach składnikiem jest miód, a ten pochodzi z lokalnej, ekologicznej pasieki w pobliskim Pawłowie. Wśród dostępnych w Manor House miodów są: lipowy, wielokwiatowy, gryczany, spadziowy, rzepakowy, z malinami, z żurawiną oraz pszczele produkty: pyłek, pierzga i propolis. W hotelowej kuchni chętnie sięga się też po sezonowe produkty. Wszystko to sprawia, że kupowana lokalnie żywność jest zawsze świeża (krótka droga od producenta do odbiorcy), smakuje i pachnie lepiej, zawiera też pełnię wartości odżywczych (nie traci ich podczas transportu i nie psuje się).
Lokalny patriotyzm jest widoczny również w Biowitalnym SPA hotelu Manor House - Gabinety Bioodnowy pracują na polskich markach kosmetyków Rosalifo i Wellm. Rosafilo to polska, rodzinna marka, stworzona z inspiracji kwiatami róż. Wszystkie kosmetyki są wyrabiane ręcznie, wyłącznie z naturalnych składników, które oddają bogactwo otaczającej przyrody i wspaniale działają na zmysły. Wyjątkowość produktów Rosafilo opiera się o naturalne receptury i wysokiej jakości składniki, a zabiegi na ich bazie są kwintesencją przyjemności. Podobnie jak masaże wykonywane na olejach firmy Wellm. Ta polska, rodzinna manufaktura, od 2014 r. tworzy naturalne produkty dla branży SPA: oleje, masła shea, peelingi, czarne mydło, naturalne glinki oraz świece do masażu - idealne dla wrażliwych osób, które wysoko cenią bezpieczne produkty bez parabenów, silikonów, parafin i innych drażniących składników. Kosmetyki Wellm nie są testowane na zwierzętach, a wszystkie półprodukty posiadają certyfikaty ECOcert.
Kupowanie produktów u lokalnych producentów przynosi również korzyści w skali globalnej. Zmniejsza się nieodłączna przy długich transportach emisja CO2, ogranicza się zużycie paliwa i prądu. Kupując lokalnie produkty spożywcze i jedząc sezonowo, wyrzucamy mniej żywności, bo ta mniej się psuje i niż ta sprowadzana długimi transportami. Używamy też mniej plastikowych opakowań. Zatem niech trend na wybieranie polskich produktów trwa!
Więcej na: www.manorhouse.pl

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.