Komunikaty PR

Polskie produkty są w modzie

2024-01-31  |  11:02
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Kurowska
Manor House

ul. Czachowskiego 56
26-510 Chlewiska
justyna.kurowska|manorhouse.pl| |justyna.kurowska|manorhouse.pl
+48607085850
www.manorhouse.pl
Do pobrania polskie ( 1 MB )

Polacy chętnie wybierają produkty polskiego pochodzenia ze względu na ich wysoką jakość. Dla mazowieckiego hotelu Manor House SPA znaczenie ma też wspieranie lokalnego biznesu oraz ekologia. Takie podejście ceni coraz więcej z nas.

Według sondażu Centrum Badań i Analiz Rynku ASM polscy konsumenci podczas zakupów przedkładają jakość nad cenę produktów i usług, a 84,4 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Wpisuje się to w patriotyzm gospodarczy i rosnącą świadomość konsumencką. Coraz częściej szukamy zdrowej, naturalnej, nie przetworzonej żywności. Polskie produkty są bardziej EKO, nie wymagają bowiem długiego transportu i sztucznych utrwalaczy, jak np. egzotyczne owoce, które zanim pojawią się na naszym stole, muszą przebyć nawet tysiące kilometrów i niekiedy tygodnie podróży. Aby żywność przetrwała zmienne warunki w drodze i dłuższy okres przechowywania, jest wzmacniana konserwantami, które przedłużają czas spożycia, ale równocześnie mają negatywny wpływ na jej walory smakowe i zdrowotne. Ponadto wybierając rodzime produkty i swojskie smaki, podtrzymujemy tradycję, wspieramy też okolicznych rolników, małych i średnich producentów żywności oraz przedsiębiorców, co pozytywnie wpływa na gospodarkę regionu, zwiększa zatrudnienie i wzmacnia relacje międzyludzkie w lokalnej społeczności. Co ważne, spożywanie świeżych, lokalnych i sezonowych produktów, które nie tracą podczas transportu swoich cennych składników, witamin i minerałów, jest korzystne nie tylko dla zdrowia (mamy większą kontrolę nad tym, co trafia na nasze talerze), ale i dla planety.

- Manor House to polska rodzinna firma, która funkcjonuje zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Kompleks Manor House SPA**** - Pałac Odrowążów***** działa z poszanowaniem historii (dziś luksusowy hotel SPA to jedna z najstarszych posiadłości szlacheckich na ziemiach polskich) i od lat wspiera regionalnych dostawców. W hotelowej restauracji serwujemy soki z lokalnego przedsiębiorstwa sadowniczego, miody z okolicznej pasieki i jajka od kur z wolnego wybiegu. Lokalna wytwórnia wód dostarcza wodę butelkowaną (oczywiście w szklanych butelkach), a pobliski browar - piwo. Z regionu pochodzą też owoce, w tym jabłka - polskie, soczyste i zdrowe. Również w naszym Biowitalnym SPA zabiegi i rytuały oparte są na kosmetykach polskich marek - mówi Dorota Tokarska, dyrektor marketingu hotelu Manor House SPA.

W Manor House - obecnie Best SPA Hotel i od lat Najlepszy Holistyczny Hotel SPA w Polsce - zgodnie z holistyczną filozofią na organizm patrzy się całościowo. Jako że, odżywianie jest niezwykle ważne dla zdrowia i ogólnego samopoczucia, bardzo odpowiedzialnie podchodzi się tu do tej sfery. Obok tradycyjnej kuchni, wśród rekomendowanych propozycji, jest Menu Wegańskie. Manor House SPA jako hotel przyjazny weganom nieprzerwanie od 2014 r. otrzymuje znak jakości V! Fundacji Viva. Godne polecenia są też autorska Dieta Życia, która łączy kilka stylów zdrowego odżywiania, w tym diety niełączenia, oraz sezonowe menu degustacyjne „Smaki Lasu”, tworzone z darów natury, jakie można znaleźć w lesie lub zabytkowym parku w Chlewiskach. Dania z jadalnych części roślin, takich jak: młode pędy paproci i sosny, żywica, korzenie, pąki, owoce, nasiona, pyłki i kwiatostany, marynaty z szyszek, liści i igliwia, podane z grzybami lub w miodzie, są prawdziwą ucztą smakowych doznań.

W restauracji hotelu Manor House wszystkie potrawy powstają na bazie ożywionej wody Grandera i regionalnych produktów. Już w 2015 r. jaja z chowu klatkowego zastąpiono jajami z wolnego wybiegu, pochodzące z lokalnej fermy drobiu, w której kury mają dostęp do zielonego, zalesionego wybiegu i są karmione paszami bez konserwantów, antybiotyków, mączek i stymulatorów. Jaja pochodzące od dobrze traktowanych kur nie są obciążone stresem, nie obciążają nim więc i konsumentów. Ponadto serwuje się tu polskie jabłka, naturalne soki owocowe i warzywne z regionalnego przedsiębiorstwa sadowniczego oraz dobroczynne dla jelit i odporności polskie kiszonki. W wielu daniach składnikiem jest miód, a ten pochodzi z lokalnej, ekologicznej pasieki w pobliskim Pawłowie. Wśród dostępnych w Manor House miodów są: lipowy, wielokwiatowy, gryczany, spadziowy, rzepakowy, z malinami, z żurawiną oraz pszczele produkty: pyłek, pierzga i propolis. W hotelowej kuchni chętnie sięga się też po sezonowe produkty. Wszystko to sprawia, że kupowana lokalnie żywność jest zawsze świeża (krótka droga od producenta do odbiorcy), smakuje i pachnie lepiej, zawiera też pełnię wartości odżywczych (nie traci ich podczas transportu i nie psuje się).

Lokalny patriotyzm jest widoczny również w Biowitalnym SPA hotelu Manor House - Gabinety Bioodnowy pracują na polskich markach kosmetyków Rosalifo i Wellm. Rosafilo to polska, rodzinna marka, stworzona z inspiracji kwiatami róż. Wszystkie kosmetyki są wyrabiane ręcznie, wyłącznie z naturalnych składników, które oddają bogactwo otaczającej przyrody i wspaniale działają na zmysły. Wyjątkowość produktów Rosafilo opiera się o naturalne receptury i wysokiej jakości składniki, a zabiegi na ich bazie są kwintesencją przyjemności. Podobnie jak masaże wykonywane na olejach firmy Wellm. Ta polska, rodzinna manufaktura, od 2014 r. tworzy naturalne produkty dla branży SPA: oleje, masła shea, peelingi, czarne mydło, naturalne glinki oraz świece do masażu - idealne dla wrażliwych osób, które wysoko cenią bezpieczne produkty bez parabenów, silikonów, parafin i innych drażniących składników. Kosmetyki Wellm nie są testowane na zwierzętach, a wszystkie półprodukty posiadają certyfikaty ECOcert.

Kupowanie produktów u lokalnych producentów przynosi również korzyści w skali globalnej. Zmniejsza się nieodłączna przy długich transportach emisja CO2, ogranicza się zużycie paliwa i prądu. Kupując lokalnie produkty spożywcze i jedząc sezonowo, wyrzucamy mniej żywności, bo ta mniej się psuje i niż ta sprowadzana długimi transportami. Używamy też mniej plastikowych opakowań. Zatem niech trend na wybieranie polskich produktów trwa!

Więcej na: www.manorhouse.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:10

Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA

W skrócie:  • Rentowności amerykańskich 10-letnich obligacji skarbowych wzrosły powyżej 4,6% w związku z oczekiwaniami wolniejszego cyklu obniżek stóp procentowych
Gospodarka Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy
2024-04-30 | 11:00

Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy

Banki centralne z rynków wschodzących są obecnie między młotem a kowadłem: wzrost gospodarczy wymaga obniżenia stóp, ale spowolnienie cięć w głównych gospodarkach
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.