Komunikaty PR

Sezon rowerowy dłuższy niż przed rokiem. KROSS sprzedał o 37% więcej rowerów r/r

2022-11-21  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Sezon rowerowy dłuższy niż przed rokiem. Polacy jesienią nadal chętnie jeżdżą na rowerach i kupują nowe. Sprzedaż detaliczna rowerów KROSS w październiku wyższa o 37% r/r

Jesień to wciąż dobry czas na wykorzystanie roweru jako codziennego środka transportu lub sposobu na rekreację. Dobra pogoda sprzyja rowerzystom, a wysokie ceny paliw utwierdzają ich w przekonaniu, że rower to najlepszy sposób na codzienne dojazdy. To też jeden z najtańszych sposobów na udaną weekendową rekreację. Polacy doceniają korzyści, jakie niesie za sobą wybór jednośladów, nie czekają też do wiosny z podjęciem decyzji zakupowych. Producenci rowerów, którzy śledzą trendy i przewidują preferencje konsumentów, mogą wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Jesienna sprzedaż rowerów KROSS, lidera polskiego rynku rowerowego jest wyższa wobec ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych modeli w kraju zwiększyła się o 37%, a samych modeli elektrycznych o 141%.

Rowerowa jesień

Do tej pory panowało przekonanie, że wraz z nadejściem września, sezon rowerowy ma się ku końcowi. Osoby wracające po wakacjach do codziennych dojazdów do pracy lub szkoły, zwykle wybierały inne środki komunikacji. W tym roku sprzyjająca aura oraz sytuacja ekonomiczna wpłynęły na znaczne wydłużenie sezonu rowerowego. Dane sprzedażowe firmy KROSS wyraźnie pokazują, że Polacy chcą nadal jeździć rowerami. Według najnowszych danych, sprzedaż modeli oferowanych przez KROSS, we wrześniu i w październiku wzrosła odpowiednio o 38% i 37% względem roku ubiegłego. Modele elektryczne KROSS cieszą się szczególną popularnością. Ich sprzedaż w tym samym okresie wzrosła odpowiednio o 242% i 141% względem tego samego okresu w 2021 roku. Na decyzje konsumentów wpłynęły kwestie ekonomiczne – wysokie ceny paliw i potrzeba szukania oszczędności w związku z rekordową inflacją. Ważną rolę odgrywa także szybsze podróżowanie rowerem w coraz bardziej zakorkowanych miastach, a wykorzystanie e-roweru pozwala dojechać dalej bez zmęczenia.

- Uważnie obserwujemy trendy na rynku rowerowym i z dużym zainteresowaniem śledzimy, jak zmieniają się przyzwyczajenia i preferencje zakupowe Polaków. Rower to dziś bardzo atrakcyjna forma rekreacji weekendowej oraz oszczędna możliwość dojazdu do pracy. Jesteśmy dobrze przygotowani i nadal mamy w ofercie szeroki wybór modeli w wielu kategoriach produktowych. Co trzecia Polka i Polak rozważający zakup, chce kupić rower marki KROSS – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Rowerowa rewolucja, która rozpoczęła się w 2020 roku przyspieszyła z powodu pandemii koronawirusa. Mieszkańcy Polski i wielu innych europejskich krajów zmienili swoje przyzwyczajenia dotyczące codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Wiele miast podążyło za potrzebami rynku. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. Pandemia wpłynęła także na sposób, w jaki przemieszczamy się na co dzień – wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze, odkryło, że nie tylko jest to bezpieczny sposób na dojazd do pracy w czasie pandemii, ale też doskonała forma na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną. I – co ważne – nie tylko wiosną i latem, ale również jesienią, a nawet w okresie zimowym.

- Dbamy o to, aby jesienią dostępność rowerów była równie wysoka jak wiosną i latem, ponieważ takie są oczekiwania naszych klientów. Widzimy, że coraz więcej osób przesiada się na rowery i rośnie liczba tych, dla których sezon rowerowy może trwać cały rok – dodaje Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Rekordowy sezon i ambitne plany

W sezonie 2022 KROSS umocnił pozycję lidera, zanotował rekordowe wyniki i najwyższą sprzedaż w historii firmy. KROSS jest marką pierwszego wyboru, preferowaną i polecaną przez klientów. Producent rozbudowuje sieć salonów firmowych, rozwija sieć partnerską i poszerza obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma inwestuje w budowę rozpoznawalności marki, dzięki czemu jest już numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii.

Z elektrykami w przyszłość

Podsumowanie danych sprzedażowych potwierdza, że rowery elektryczne to nowa rewolucja w świecie jednośladów. Zainteresowanie e-rowerami rośnie bardzo dynamicznie. KROSS odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży latem – w lipcu było to 34% wzrostu r/r a w sierpniu 97% r/r. Ale spektakularne dane przyszły jesienią. Sprzedaż rowerów elektrycznych KROSS była we wrześniu wyższa o 242% niż przed rokiem, a w październiku wzrost wyniósł 141% wobec 2021. Widząc rosnące zainteresowanie dilerów rowerami z tej kategorii, firma w najbliższym sezonie przewiduje ponad dwukrotny wzrost liczby sprzedanych rowerów elektrycznych.

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.