Komunikaty PR

GROHE wspiera UNICEF w zapewnieniu pomocy potrzebującym dzieciom

2021-05-13  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy UNICEF i LIXIL, koncernu, którego częścią jest marka GROHE. Akcja ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych. UNICEF i LIXIL wspólnie walczą z globalnym kryzysem sanitarnym.

 

Obecnie co czwarty człowiek na świecie nie ma dostępu do toalety, a dwie na pięć osób nie posiadają w domu urządzeń do mycia rąk. Dostęp do czystej wody to dla większości z nas oczywistość. Niestety w wielu miejscach na świecie sytuacja wygląda inaczej. Brudna woda i brak infrastruktury wodno-sanitarnej są przyczyną chorób biegunkowych i utrudniają walkę z wieloma chorobami zakaźnymi, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19.

W 2018 r. UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”. Była to pierwsza współpraca UNICEF, która dotyczyła globalnych kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną. W ramach inicjatywy połączono doświadczenie UNICEF w tym sektorze z doświadczeniem LIXIL w projektowaniu toalet oraz innowacyjnych rozwiązań sanitarnych.

GROHE — marka z portfolio LIXIL — wspiera akcję „Make a Splash!” i uruchamia kampanię pt. „Obudź swoją energię”. Kampania potrwa od maja do sierpnia 2021 r. w krajach Bliskiego Wschodu i Europy, w tym w Polsce. W ramach kampanii firma GROHE przekaże 1 euro od każdego sprzedanego prysznica lub baterii termostatycznej na cele związane z zapewnieniem dzieciom z krajów rozwijających się odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

W odpowiedzi na pandemię COVID-19 firma LIXIL opracowała m.in. niedrogie i innowacyjne baterie SATO, które pomogą ubogim gospodarstwom domowym pozbawionym dostępu do bieżącej wody. Armatura SATO składa się z plastikowej podstawy z półeczką na mydło i wylewką, w której można zamocować dowolną plastikową butelkę z wodą. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia, ograniczając kontakt zanieczyszczonych rąk z powierzchnią, zaś ilość wypływającej wody wystarcza do utrzymania higieny.

UNICEF od wielu lat działa na rzecz poprawy dostępu do urządzeń wodno-sanitarnych w krajach rozwijających się i upowszechniania prawidłowych nawyków higienicznych wśród lokalnych społeczności. Współpraca z LIXIL z pewnością pomoże w osiąganiu tych celów.

Więcej informacji o akcji na stronie: https://www.grohe.pl/pl_pl/energy-for-life/makeasplash/

 

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od 75 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

 

O GROHE

GROHE jest czołową globalną marką, oferującą kompleksowe rozwiązania z zakresu armatury łazienkowej i kuchennej. Firma zatrudnia łącznie ponad 7000 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Od 2014 r. GROHE jest częścią portfolio marek japońskiego producenta pionierskich rozwiązań z zakresu armatury sanitarnej oraz materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz LIXIL. Koncentrując się na potrzebach klientów, firma GROHE tworzy inteligentne, poprawiające jakość życia i ekologiczne rozwiązania. Firma GROHE bardzo poważnie traktuje społeczną odpowiedzialność biznesu i koncentruje się na łańcuchu wartości umożliwiającym oszczędność zasobów. Od kwietnia 2020 r. cała produkcja na świecie jest neutralna pod względem emisji CO2. Firma GROHE postawiła sobie również za cel całkowite wyeliminowanie tworzyw sztucznych z opakowań produktów do 2021 r.


O LIXIL

LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które pozwalają radzić sobie z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające oblicze domów. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim zrównoważonym sposobem działania — począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 60 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Dowiedz się więcej na www.lixil.com 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG Biuro prasowe
2025-05-08 | 08:30

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Diagnostyka od lat łączy działalność biznesową z misją społeczną, którą jest realizowanie badań, aby pomagać ludziom dbać o zdrowie i żyć dłużej. Lider rynku
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.