Komunikaty PR

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

2020-01-24  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania inf.pras. ( 0.11 MB )

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie sieci ma na celu zmniejszenie szkodliwego wpływu na środowisko i wzmożenie wysiłków na rzecz walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem. Inicjatywa jest znaczącym krokiem naprzód dla światowej branży hotelarskiej i grupy, która od wielu lat dba o zrównoważony rozwój.  

 

Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów oraz społeczności przyjmujących – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor. – Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel. Chodzi o bycie świadomym społecznie i konsekwentnym.

 

Przyjmując ponad 120 milionów gości i serwując ponad 200 milionów posiłków każdego roku, Accor ze starannością realizuje rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat. Oprócz poprzedniego zobowiązania do wyeliminowania wszystkich plastikowych słomek, mieszadełek i patyczków kosmetycznych, grupa deklaruje także:

• usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 r.; 

• eliminację wszystkich pozostałych plastikowych artykułów jednorazowego użytku w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 r.

 

Jak sama nazwa wskazuje, plastikowe jednorazowe artykuły wykorzystywane są tylko raz, po czym trafiają do kosza. Należą do nich choćby plastikowe słomki, kubki, butelki, naczynia na wynos, zastawa stołowa, patyczki kosmetyczne i przybory toaletowe, mieszadełka do kawy, torby na pranie lub dodatkowe poduszki, produkty powitalne i karty dostępu. Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania. 

 

Przy ponad 200 milionach plastikowych artykułów jednorazowego użytku wykorzystywanych niemal we wszystkich obszarach działalności, hotele już teraz znacznie zmniejszają swój negatywny wpływ na środowisko. Niektóre z nich wdrożyły skuteczne rozwiązania, wybierając bardziej zrównoważone rozwiązania: 

• 94% hoteli Accor wyeliminowało stosowanie słomek, patyczków kosmetycznych i mieszadełek. Pozostałe 6% (głównie w Chinach) zrobi to do końca marca 2020 r.

• 89% hoteli ibis (czyli w sumie 2087 obiektów) korzysta z dozowników np. do kosmetyków w łazienkach, co  oznacza wyeliminowanie plastiku dla tego wyposażenia. Do tej grupy w tym roku dołączą także hotele ibis w Ameryce Łacińskiej.

• Marka Fairmont stosuje nowe standardy konstrukcyjne i remontowe, dzięki którym hotele zostały wyposażone w krany filtrujące wodę w pokojach gościnnych, tak aby całkowicie wyeliminować wodę butelkowaną. 

• Grupa Accor, z myślą o potrzebach gości stworzyła markę Greet, w której DNA znajduje się niekorzystanie z materiałów szkodliwych środowisku, takich jak plastik. Przy śniadaniu do masła i dżemu wykorzystywane są naczynia wielokrotnego użytku, a w wyposażeniu pokoi i innych części hoteli nie ma produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Accor planuje w tym roku otworzyć jeszcze 10 hoteli Greet w Europie. 

 

Hotele takie jak np. ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, Lombok w Indonezji, Ibis Styles São Paulo Anhem, a także wiele obiektów na Bali podjęło indywidualnie kroki, aby pozbyć się plastiku z oferty i wycofania 100% plastikowych produktów jednorazowego użytku. W Polsce, w siedzibie grupy w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tysięcy plastikowych butelek w skali roku - to o 2 tony plastiku mniej w środowisku.

 

Jednym z głównych celów Accor oprócz znalezienia zamienników dla plastiku i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko jest pozytywna zmiana sposobu myślenia na całym świecie poprzez przyjęcie logiki 3R: Reduce, Re-use and Recycle (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi). Dlatego centrala grupy będzie promować najlepsze praktyki w sieci, a hotele – ulepszać lokalne inicjatywy i rozwiązania dla gości hotelowych. 

 

Inicjatywa Global Tourism Plastics, prowadzona przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki, we współpracy z Fundacją Ellen MacArthur, wyznacza cele w walce z odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych i zanieczyszczeniami. Rządy i przedstawiciele sektora biznesowego zobowiązują się do osiągnięcia szeregu ambitnych celów. Grupa Accor zobowiązuje się do wprowadzania innowacji, dzięki którym wszystkie potrzebne tworzywa sztuczne były zaprojektowane do bezpiecznego ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Jednocześnie sieć wprowadzi elementy obiegu zamkniętego tak, aby utrzymać produkty w obrocie działalności hotelowej i poza środowiskiem. We wrześniu ubiegłego roku holenderski oddział Accor zrobił krok w tym kierunku, podpisując Międzynarodową Deklarację w Sprawie Tworzyw Sztucznych (Eng. International Tourism Plastic Pledge) pod przewodnictwem MVO Netherlands. Pozwoliło to na zainicjowanie prac, w celu objęcia roli sygnitariusza Global Tourism Plastics Initiative, która wymaga przedstawienia szczegółowego zobowiązania. 

 

Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi jest jednym z głównych wyzwań środowiskowych naszych czasów, a turystyka ma do odegrania ważną rolę w przyczynianiu się do rozwiązania tego problemu – stwierdza Ligia Noronha, Dyrektor ds. Ekonomicznych Programu Ochrony Środowiska ONZ. – Dzięki Global Tourism Plastics Initiative firmy turystyczne i miejsca docelowe są wspierane w zakresie innowacji, eliminacji i rozpowszechniania sposobu, w jaki korzystają z tworzyw sztucznych, tak by zwiększyć udział obiegu zamkniętego w naszych gospodarkach i zmniejszenia zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi na całym świecie.

 

Nasze wysiłki nie kończą się na tym. Jesteśmy grupą innowacyjną i stale poszukujemy kolejnych obszarów, w których możemy zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko globalne, pomagając jednocześnie lokalnym społecznościom w tworzeniu zdrowszej i bardziej zrównoważonej przyszłości - deklaruje Sébastien Bazin. – Pracując nad realizacją naszych zobowiązań, jesteśmy wdzięczni wszystkim zespołom z całego świata, którzy podzielają nasze przekonanie, że należy starać się o to, by świat był się lepszym miejscem dla naszych gości, niezależnie od tego czy podróżują z nami czy nie. 

 

O GRUPIE ACCOR

Grupa Accor jest światowym liderem koncepcji „augmented hospitality”, oferując wyjątkowe doświadczenie w ponad 5 000 hotelach i rezydencjach w 110 lokalizacjach. Grupa działa w branży hotelarskiej od ponad 50 lat, na przestrzeni których wypracowała bezkonkurencyjne portfolio 39 marek hotelowych, od luksusowych po budżetowe, którym towarzyszy jeden z najatrakcyjniejszych programów lojalnościowych na świecie. ALL, Accor Live Limitless to codzienny lifestyle’owy towarzysz, który łączy w sobie nagrody, usługi i doświadczenia wnoszące wartość dodaną do codzienności, stanowiąc zupełnie nowe, innowacyjne podejście do życia bez ograniczeń. Grupa Accor jest głęboko zaangażowana w tworzenie zrównoważonej wartości, aktywnie rewanżując się planecie i społeczności w ramach swojego programu Planet 21 – Acting Here oraz kapitału żelaznego Accor Solidarity, który zapewnia osobom w trudnym położeniu dostęp do zatrudnienia dzięki szkoleniom zawodowym. Spółka Accor SA jest notowana na platformie handlu giełdowego Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) i na rynku OTC (symbol: ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę internetową accor.com lub polub nasze profile i śledź nas na Twitterze i Facebooku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania Biuro prasowe
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
2024-06-21 | 10:20

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz
Ochrona środowiska Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami
2024-06-19 | 01:00

Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami

Polski rynek pomp ciepła został zalany produktami z Azji, które nie spełniają europejskich norm jakości. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) niedawno zatrzymał na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.