Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie sieci ma na celu zmniejszenie szkodliwego wpływu na środowisko i wzmożenie wysiłków na rzecz walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem. Inicjatywa jest znaczącym krokiem naprzód dla światowej branży hotelarskiej i grupy, która od wielu lat dba o zrównoważony rozwój.
Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów oraz społeczności przyjmujących – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor. – Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel. Chodzi o bycie świadomym społecznie i konsekwentnym.
Przyjmując ponad 120 milionów gości i serwując ponad 200 milionów posiłków każdego roku, Accor ze starannością realizuje rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat. Oprócz poprzedniego zobowiązania do wyeliminowania wszystkich plastikowych słomek, mieszadełek i patyczków kosmetycznych, grupa deklaruje także:
• usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 r.;
• eliminację wszystkich pozostałych plastikowych artykułów jednorazowego użytku w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 r.
Jak sama nazwa wskazuje, plastikowe jednorazowe artykuły wykorzystywane są tylko raz, po czym trafiają do kosza. Należą do nich choćby plastikowe słomki, kubki, butelki, naczynia na wynos, zastawa stołowa, patyczki kosmetyczne i przybory toaletowe, mieszadełka do kawy, torby na pranie lub dodatkowe poduszki, produkty powitalne i karty dostępu. Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania.
Przy ponad 200 milionach plastikowych artykułów jednorazowego użytku wykorzystywanych niemal we wszystkich obszarach działalności, hotele już teraz znacznie zmniejszają swój negatywny wpływ na środowisko. Niektóre z nich wdrożyły skuteczne rozwiązania, wybierając bardziej zrównoważone rozwiązania:
• 94% hoteli Accor wyeliminowało stosowanie słomek, patyczków kosmetycznych i mieszadełek. Pozostałe 6% (głównie w Chinach) zrobi to do końca marca 2020 r.
• 89% hoteli ibis (czyli w sumie 2087 obiektów) korzysta z dozowników np. do kosmetyków w łazienkach, co oznacza wyeliminowanie plastiku dla tego wyposażenia. Do tej grupy w tym roku dołączą także hotele ibis w Ameryce Łacińskiej.
• Marka Fairmont stosuje nowe standardy konstrukcyjne i remontowe, dzięki którym hotele zostały wyposażone w krany filtrujące wodę w pokojach gościnnych, tak aby całkowicie wyeliminować wodę butelkowaną.
• Grupa Accor, z myślą o potrzebach gości stworzyła markę Greet, w której DNA znajduje się niekorzystanie z materiałów szkodliwych środowisku, takich jak plastik. Przy śniadaniu do masła i dżemu wykorzystywane są naczynia wielokrotnego użytku, a w wyposażeniu pokoi i innych części hoteli nie ma produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Accor planuje w tym roku otworzyć jeszcze 10 hoteli Greet w Europie.
Hotele takie jak np. ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, Lombok w Indonezji, Ibis Styles São Paulo Anhem, a także wiele obiektów na Bali podjęło indywidualnie kroki, aby pozbyć się plastiku z oferty i wycofania 100% plastikowych produktów jednorazowego użytku. W Polsce, w siedzibie grupy w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tysięcy plastikowych butelek w skali roku - to o 2 tony plastiku mniej w środowisku.
Jednym z głównych celów Accor oprócz znalezienia zamienników dla plastiku i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko jest pozytywna zmiana sposobu myślenia na całym świecie poprzez przyjęcie logiki 3R: Reduce, Re-use and Recycle (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi). Dlatego centrala grupy będzie promować najlepsze praktyki w sieci, a hotele – ulepszać lokalne inicjatywy i rozwiązania dla gości hotelowych.
Inicjatywa Global Tourism Plastics, prowadzona przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki, we współpracy z Fundacją Ellen MacArthur, wyznacza cele w walce z odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych i zanieczyszczeniami. Rządy i przedstawiciele sektora biznesowego zobowiązują się do osiągnięcia szeregu ambitnych celów. Grupa Accor zobowiązuje się do wprowadzania innowacji, dzięki którym wszystkie potrzebne tworzywa sztuczne były zaprojektowane do bezpiecznego ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Jednocześnie sieć wprowadzi elementy obiegu zamkniętego tak, aby utrzymać produkty w obrocie działalności hotelowej i poza środowiskiem. We wrześniu ubiegłego roku holenderski oddział Accor zrobił krok w tym kierunku, podpisując Międzynarodową Deklarację w Sprawie Tworzyw Sztucznych (Eng. International Tourism Plastic Pledge) pod przewodnictwem MVO Netherlands. Pozwoliło to na zainicjowanie prac, w celu objęcia roli sygnitariusza Global Tourism Plastics Initiative, która wymaga przedstawienia szczegółowego zobowiązania.
Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi jest jednym z głównych wyzwań środowiskowych naszych czasów, a turystyka ma do odegrania ważną rolę w przyczynianiu się do rozwiązania tego problemu – stwierdza Ligia Noronha, Dyrektor ds. Ekonomicznych Programu Ochrony Środowiska ONZ. – Dzięki Global Tourism Plastics Initiative firmy turystyczne i miejsca docelowe są wspierane w zakresie innowacji, eliminacji i rozpowszechniania sposobu, w jaki korzystają z tworzyw sztucznych, tak by zwiększyć udział obiegu zamkniętego w naszych gospodarkach i zmniejszenia zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi na całym świecie.
Nasze wysiłki nie kończą się na tym. Jesteśmy grupą innowacyjną i stale poszukujemy kolejnych obszarów, w których możemy zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko globalne, pomagając jednocześnie lokalnym społecznościom w tworzeniu zdrowszej i bardziej zrównoważonej przyszłości - deklaruje Sébastien Bazin. – Pracując nad realizacją naszych zobowiązań, jesteśmy wdzięczni wszystkim zespołom z całego świata, którzy podzielają nasze przekonanie, że należy starać się o to, by świat był się lepszym miejscem dla naszych gości, niezależnie od tego czy podróżują z nami czy nie.
O GRUPIE ACCOR
Grupa Accor jest światowym liderem koncepcji „augmented hospitality”, oferując wyjątkowe doświadczenie w ponad 5 000 hotelach i rezydencjach w 110 lokalizacjach. Grupa działa w branży hotelarskiej od ponad 50 lat, na przestrzeni których wypracowała bezkonkurencyjne portfolio 39 marek hotelowych, od luksusowych po budżetowe, którym towarzyszy jeden z najatrakcyjniejszych programów lojalnościowych na świecie. ALL, Accor Live Limitless to codzienny lifestyle’owy towarzysz, który łączy w sobie nagrody, usługi i doświadczenia wnoszące wartość dodaną do codzienności, stanowiąc zupełnie nowe, innowacyjne podejście do życia bez ograniczeń. Grupa Accor jest głęboko zaangażowana w tworzenie zrównoważonej wartości, aktywnie rewanżując się planecie i społeczności w ramach swojego programu Planet 21 – Acting Here oraz kapitału żelaznego Accor Solidarity, który zapewnia osobom w trudnym położeniu dostęp do zatrudnienia dzięki szkoleniom zawodowym. Spółka Accor SA jest notowana na platformie handlu giełdowego Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) i na rynku OTC (symbol: ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę internetową accor.com lub polub nasze profile i śledź nas na Twitterze i Facebooku.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.