Grupa INPRO przekazała w 2020 roku rekordową liczbę mieszkań
Grupa Kapitałowa INPRO podsumowała wstępne wyniki sprzedaży w 2020 roku. W tym okresie przekazała łącznie 872 lokale, czyli o ponad 53% więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie Grupa zrealizowała przedsprzedaż (rozumianą jako liczbę podpisanych umów przedwstępnych netto) na poziomie 635 umów, co stanowi o 17% mniej niż w 2019 roku.
W czwartym kwartale 2020 roku Grupa Kapitałowa INPRO S.A. zrealizowała przedsprzedaż netto na poziomie 161 umów, co stanowi o 13% mniej niż w porównywalnym okresie 2019 roku. Narastająco po czterech kwartałach 2020 r. Grupa podpisała 635 umów, w porównaniu do 769 umów zawartych w 2019 roku.
Przez 12 miesięcy 2020 r. Grupa przekazała łącznie 872 lokale, w porównaniu do 569 sztuk w analogicznym okresie roku 2019, co stanowi wzrost o 53%. W samym IV kwartale Grupa przekazała 455 lokali.
„Nasza sprzedaż mieszkań w 2020 roku nieznacznie spadła w porównaniu do bardzo udanego 2019 roku. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy wszystkie zaplanowane inwestycje, co pozwoliło nam na osiągniecie wzrostu liczby przekazanych lokali o 53%. Na przyszłość patrzymy ze spokojem i umiarkowanym optymizmem. Oczywiście aktualnie kontynuujemy wszystkie budowy zgodnie z planem” – powiedział Rafał Zdebski, Dyrektor Handlowy w INPRO S.A.
W aktualnej ofercie Grupa INPRO posiada blisko 700 mieszkań, domów oraz lokali użytkowych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.