Grupa Seifert Logistics niezmiennie koncentruje się na rozwoju
Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Grupa Seifert Logistics jest na dobrej drodze progresu
- 6,5% wzrost obrotów do wartości 210 mln euro
- Nowe, dwuosobowe przywództwo w zarządzie z Christianem Stollem i Axelem Freyem
- Marcel Vogelmann wzmocnił zespół SLG na stanowisku Chief Performance Officer (CPO)
- Julian Seifert, jako reprezentant trzeciego pokolenia dołączył do rodzinnej firmy
Grupa Seifert Logistics (SLG) zamknęła rok obrotowy 2019 na poziomie 210 milionów euro i dalej pozostaje na dobrej drodze wzrostu, w tym trudnym obecnie otoczeniu rynkowym. Rozwój sprzedaży i trwały wzrost grupy kapitałowej wskazuje na jej stabilną sytuację dochodową.
Seifert Logistics Group: pozycja międzynarodowa
W ostatnich latach sektor logistyki kontraktowej stał się głównym czynnikiem stojącym za niezmiennym i znaczącym wzrostem Grupy Seifert, szczególnie na poziomie międzynarodowym.
Od lata 2019 roku Seifert Automotive Polska, jako operator usług logistycznych przy użyciu nowych technologii odpowiada za kompleksową obsługę logistyczną linii produkcyjnej nowej fabryki silników samochodowych w Jaworze.
W roku bieżącym we francuskim Hambach (Lotaryngia) zostanie ukończony kolejny „magazyn przyszłości” SLG - obsługujące logistycznie producenta z branży automotive Seifert Logistics Centre o powierzchni 41 000 metrów kwadratowych.
I półrocze i dalsze perspektywy na 2020 rok
Grupa spogląda wstecz na wymagający, ostatni kwartał tego roku i z tej perspektywy przymierza się do wypełniania harmonogramu zadań na bieżący rok obrotowy. Celem jest stworzenie szeroko zdywersyfikowanego portfela przeciwdziałającego cyklicznym wahaniom w poszczególnych branżach, jakie obsługuje. „Wraz z rozpoczęciem projektu Seifert Performance Project (SPP), stajemy przed takim właśnie wyzwaniem w nadchodzących tygodniach i miesiącach”, mówi Marcel Vogelmann (CPO).
W niepewnym otoczeniu rynkowym pozycja Seifert Logistics Group jest silna, w tym na rynku polskim. W ogłoszonym w lutym dorocznym badaniu Top1500* Najbardziej Efektywnych firm logistycznych w kraju - Seifert Polska – spółka-córka Grupy Seifert, po raz kolejny została sklasyfikowana w gronie 500 największych firm logistycznych w Polsce.
„Ponad 70-letnie doświadczenie Grupy na rynku TSL to nasz atut. Jesteśmy sprawdzonym operatorem logistycznym 6 potężnych sektorów gospodarki - branży motoryzacyjnej, chemicznej, tak istotnych obecnie branż dóbr konsumpcyjnych i farmaceutyków, jak również przemysłu papierniczego i materiałów budowlanych” – podkreśla Prezes Seifert Polska Jan Brachmann.
Wśród ofert operatorów logistycznych, mogących zaproponować rozwiązania związane z bieżącymi wyzwaniami, warto zwrócić uwagę na doświadczenie. Wieloletnie prace nad usprawnianiem procesów oraz obsługa wielu klientów pozwalają operatorowi na zaproponowanie elastycznych rozwiązań o wysokiej jakość obsługi, redukujących potencjalne zagrożenia.
Umiejętności te doceniają nie tylko dotychczasowi Klienci Grupy, znani producenci samochodów, co obrazują dwa nowe projekty logistyczne realizowane w Rastatt i w Lipsku, ale także zainteresowanie przedsiębiorstw z obecnie prężnie rozwijającego się rynku e-commerce.
SLG koncentruje się na cyfryzacji i innowacjach
Od kwietnia 2020 roku Julian Seifert, jako reprezentant trzeciego pokolenia Seifert umacnia rodzinny biznes na stanowisku Head of Digitization. Odpowiada za innowacje cyfrowe z przestrzeni Business Intelligence, Big Data, AI i telematyki, a więc za realizację priorytetów strategicznych.
Dalsze perspektywy
Zarząd Grupy Seifert Logistics postrzega obecną sytuację jako szansę na zabezpieczenie oraz wzmocnienie swojej pozycji rynkowej i konkurencyjności w perspektywie długoterminowej.
* prowadzonym przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting od 2004 roku
O Grupie Seifert Logistics:
Seifert Polska i Seifert Automotive Polska są częścią międzynarodowej Grupy Seifert Logistics.
Historia Grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego firma wyrosła do poziomu operatora logistycznego działającego na arenie międzynarodowej.
Zatrudnia ponad 2 000 pracowników w 46 lokalizacjach w Europie (650 000 metrów kwadratowych).
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.