Grupa Selena: dobre wyniki w pierwszym kwartale 2021
Grupa Selena – jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN PROFESSIONAL – w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała przychody w wysokości 349,5 mln zł. To wzrost o 23,6% w odniesieniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Znacząco wrosły również zysk netto, który sięgnął 17,5 mln zł, notując wzrost rok do roku o 235% oraz zysk operacyjny EBIT, który wyniósł 19,8 mln zł i jest o 116,1% wyższy niż w pierwszym kwartale 2020 r.
Na wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2021 roku istotny wpływ miał organiczny wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach. Kluczowym rynkiem pod tym kątem pozostaje obszar Unii Europejskiej, który w pierwszym kwartale odpowiadał za 68% przychodów ze sprzedaży Grupy Selena (wobec 67% w analogicznym okresie 2020 roku). Zyskał również region Ameryki Północnej i Południowej, który odpowiadał za 8% przychodów, notując wzrost o 1 p.p. rok do roku.
- Po kilkunastu miesiącach pandemii możemy stwierdzić, że dobrze wykorzystaliśmy ten czas. Wynikom sprzyjała dobra sytuacja na rynku budowlanym, która przyczyniła się do znacząco wyższego popytu na materiały budowlane niż we wcześniejszych latach. Utrzymujący się popyt pozwolił zrównoważyć niższe marże spowodowane bardzo dynamicznym wzrostem cen surowców – podkreśla Jacek Michalak, Prezes Zarządu Grupy Selena - Co ważne, dzięki wypracowanym procedurom działania nie doświadczyliśmy poważnych zakłóceń dostaw surowców i materiałów produkcyjnych, które byłyby efektem odczuwania skutków pandemii. W skali globalnie działającej Grupy Selena sprzyjała nam również stabilizacja kursów walut, szczególnie w krajach rozwijających się – zakończył Michalak.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Selena wprowadziła na rynki zagraniczne pierwsze w historii Grupy rozwiązanie systemowe dla profesjonalistów – standard izolacji i uszczelniania okien Tytan WINS, na bazie folii płynnych, zwiększający efektywność energetyczną budynków oraz przyspieszający prace budowlane.
Istotny obszar rozwojowy stanowi obszar zrównoważonego budownictwa, w tym kwestie Zielonego Ładu. Grupa Selena prowadzi prace badawczo-rozwojowe produktów przyjaznych dla środowiska. Polityka firmy jest odpowiedzią na sygnały rynkowe oraz zmiany legislacyjne w regulacjach chemicznych, które wyznaczają kierunki poszukiwań w zakresie nowych surowców, innowacyjnych produktów oraz nowych zastosowań.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Selena odnotowała wzrost przychodów z umów z klientami w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym o 23,6%. Spółka wskazuje, że wpływ pandemii na działalność Grupy w kolejnych latach będzie zależeć od skutków makroekonomicznych w Polsce i na światowych rynkach. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.