Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii
Grupa Wittchen, specjalizująca się w sprzedaży galanterii skórzanej, akcesoriów podróżnych i obuwia z segmentu premium, uruchomiła trzeci salon stacjonarny w Rumunii, konsekwentnie realizując strategię ekspansji międzynarodowej. Nowy sklep mieści się w centrum handlowym Fashion House Outlet Militari w zachodniej części Bukaresztu. Lokalizacja ta wpisuje się w strategiczną obecność marki w miejscach o wysokim potencjale zakupowym.
Rozwój marki Wittchen w Rumunii jest kolejnym krokiem w realizacji trzyetapowej strategii wejścia na nowe rynki, obejmującej sprzedaż poprzez platformy typu marketplace, uruchomienie lokalnego e-sklepu oraz otwieranie salonów stacjonarnych w kluczowych lokalizacjach. Pierwszy salon Wittchen w Rumunii został otwarty w grudniu 2023 roku w ParkLake Shopping Center, a drugi w lipcu 2024 roku w Fashion House Outlet Pallady. Nowa lokalizacja w Fashion House Outlet Militari umacnia obecność marki Wittchen w Bukareszcie, odpowiadając na rosnące zainteresowanie produktami premium w regionie.
– Pozytywnie oceniamy efekty naszych dotychczasowych działań na rynku rumuńskim. Produkty marki Wittchen zostały dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów. Rumunia to perspektywiczny rynek, gdzie dynamicznie rozwijająca się gospodarka sprzyja popytowi na produkty klasy premium. Mamy przekonanie, że nasza obecność w centrum handlowym w dzielnicy Militari w Bukareszcie przyczyni się do dalszego wzrostu popularności marki Wittchen wśród rumuńskich konsumentów – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen S.A.
Nowy sklep ma powierzchnię 119 m2 i – podobnie jak dwa wcześniejsze sklepy w Bukareszcie – został stworzony w oparciu o modułowy koncept, który umożliwia elastyczne wyznaczanie stref oraz prezentację różnorodnego asortymentu. Nowy model salonów Wittchen, wprowadzony w 2024 roku, pozwala na redukcję kosztów aranżacji i późniejszego utrzymania w porównaniu do placówek otwieranych we wcześniejszych latach.
Centrum handlowe Fashion House Outlet Militari w Bukareszcie, zlokalizowane w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Militari, przyciąga klientów z dużego obszaru o populacji wynoszącej ponad 1 milion mieszkańców, w promieniu 30 minut jazdy samochodem. Kompleks oferuje ok. 15 000 m² powierzchni handlowej i mieści ponad 60 sklepów, w tym popularnych marek międzynarodowych. Strategiczne położenie centrum przy głównym zachodnim szlaku komunikacyjnym Bukaresztu (przy drodze E81 i autostradzie A1) czyni je dogodnym miejscem dla lokalnych klientów oraz turystów odwiedzających stolicę Rumunii.
Zgodnie z najnowszymi danymi sprzedaż detaliczna w Rumunii kontynuuje imponujący wzrost, co wyróżnia ten rynek na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Według ostatnich raportów lokalnego urzędu statystycznego, sprzedaż detaliczna w Rumunii w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku wzrosła o 8,1% rok do roku, zaś sprzedaż towarów niespożywczych (z wyłączeniem pojazdów) wzrosła o 13,7% rok do roku[1]. Szybko rosnący rynek rumuński jest obecnie jednym z kluczowych obszarów ekspansji Grupy Wittchen, która dostrzega w nim potencjał dalszego rozwoju i wzrostu sprzedaży.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
[1] Institutul Național de Statistică, Obroty w handlu detalicznym, sierpień 2024

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.