Komunikaty PR

Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii

2024-10-28  |  09:30
Biuro prasowe

Grupa Wittchen, specjalizująca się w sprzedaży galanterii skórzanej, akcesoriów podróżnych i obuwia z segmentu premium, uruchomiła trzeci salon stacjonarny w Rumunii, konsekwentnie realizując strategię ekspansji międzynarodowej. Nowy sklep mieści się w centrum handlowym Fashion House Outlet Militari w zachodniej części Bukaresztu. Lokalizacja ta wpisuje się w strategiczną obecność marki w miejscach o wysokim potencjale zakupowym.

Rozwój marki Wittchen w Rumunii jest kolejnym krokiem w realizacji trzyetapowej strategii wejścia na nowe rynki, obejmującej sprzedaż poprzez platformy typu marketplace, uruchomienie lokalnego e-sklepu oraz otwieranie salonów stacjonarnych w kluczowych lokalizacjach. Pierwszy salon Wittchen w Rumunii został otwarty w grudniu 2023 roku w ParkLake Shopping Center, a drugi w lipcu 2024 roku w Fashion House Outlet Pallady. Nowa lokalizacja w Fashion House Outlet Militari umacnia obecność marki Wittchen w Bukareszcie, odpowiadając na rosnące zainteresowanie produktami premium w regionie.

– Pozytywnie oceniamy efekty naszych dotychczasowych działań na rynku rumuńskim. Produkty marki Wittchen zostały dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów. Rumunia to perspektywiczny rynek, gdzie dynamicznie rozwijająca się gospodarka sprzyja popytowi na produkty klasy premium. Mamy przekonanie, że nasza obecność w centrum handlowym w dzielnicy Militari w Bukareszcie przyczyni się do dalszego wzrostu popularności marki Wittchen wśród rumuńskich konsumentów – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen S.A.

Nowy sklep ma powierzchnię 119 m2 i – podobnie jak dwa wcześniejsze sklepy w Bukareszcie – został stworzony w oparciu o modułowy koncept, który umożliwia elastyczne wyznaczanie stref oraz prezentację różnorodnego asortymentu. Nowy model salonów Wittchen, wprowadzony w 2024 roku, pozwala na redukcję kosztów aranżacji i późniejszego utrzymania w porównaniu do placówek otwieranych we wcześniejszych latach.

Centrum handlowe Fashion House Outlet Militari w Bukareszcie, zlokalizowane w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Militari, przyciąga klientów z dużego obszaru o populacji wynoszącej ponad 1 milion mieszkańców, w promieniu 30 minut jazdy samochodem. Kompleks oferuje ok. 15 000 m² powierzchni handlowej i mieści ponad 60 sklepów, w tym popularnych marek międzynarodowych. Strategiczne położenie centrum przy głównym zachodnim szlaku komunikacyjnym Bukaresztu (przy drodze E81 i autostradzie A1) czyni je dogodnym miejscem dla lokalnych klientów oraz turystów odwiedzających stolicę Rumunii.

Zgodnie z najnowszymi danymi sprzedaż detaliczna w Rumunii kontynuuje imponujący wzrost, co wyróżnia ten rynek na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Według ostatnich raportów lokalnego urzędu statystycznego, sprzedaż detaliczna w Rumunii w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku wzrosła o 8,1% rok do roku, zaś sprzedaż towarów niespożywczych (z wyłączeniem pojazdów) wzrosła o 13,7% rok do roku[1]. Szybko rosnący rynek rumuński jest obecnie jednym z kluczowych obszarów ekspansji Grupy Wittchen, która dostrzega w nim potencjał dalszego rozwoju i wzrostu sprzedaży.

 


Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 


[1] Institutul Național de Statistică, Obroty w handlu detalicznym, sierpień 2024

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.