Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii
Grupa Wittchen, specjalizująca się w sprzedaży galanterii skórzanej, akcesoriów podróżnych i obuwia z segmentu premium, uruchomiła trzeci salon stacjonarny w Rumunii, konsekwentnie realizując strategię ekspansji międzynarodowej. Nowy sklep mieści się w centrum handlowym Fashion House Outlet Militari w zachodniej części Bukaresztu. Lokalizacja ta wpisuje się w strategiczną obecność marki w miejscach o wysokim potencjale zakupowym.
Rozwój marki Wittchen w Rumunii jest kolejnym krokiem w realizacji trzyetapowej strategii wejścia na nowe rynki, obejmującej sprzedaż poprzez platformy typu marketplace, uruchomienie lokalnego e-sklepu oraz otwieranie salonów stacjonarnych w kluczowych lokalizacjach. Pierwszy salon Wittchen w Rumunii został otwarty w grudniu 2023 roku w ParkLake Shopping Center, a drugi w lipcu 2024 roku w Fashion House Outlet Pallady. Nowa lokalizacja w Fashion House Outlet Militari umacnia obecność marki Wittchen w Bukareszcie, odpowiadając na rosnące zainteresowanie produktami premium w regionie.
– Pozytywnie oceniamy efekty naszych dotychczasowych działań na rynku rumuńskim. Produkty marki Wittchen zostały dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów. Rumunia to perspektywiczny rynek, gdzie dynamicznie rozwijająca się gospodarka sprzyja popytowi na produkty klasy premium. Mamy przekonanie, że nasza obecność w centrum handlowym w dzielnicy Militari w Bukareszcie przyczyni się do dalszego wzrostu popularności marki Wittchen wśród rumuńskich konsumentów – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen S.A.
Nowy sklep ma powierzchnię 119 m2 i – podobnie jak dwa wcześniejsze sklepy w Bukareszcie – został stworzony w oparciu o modułowy koncept, który umożliwia elastyczne wyznaczanie stref oraz prezentację różnorodnego asortymentu. Nowy model salonów Wittchen, wprowadzony w 2024 roku, pozwala na redukcję kosztów aranżacji i późniejszego utrzymania w porównaniu do placówek otwieranych we wcześniejszych latach.
Centrum handlowe Fashion House Outlet Militari w Bukareszcie, zlokalizowane w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Militari, przyciąga klientów z dużego obszaru o populacji wynoszącej ponad 1 milion mieszkańców, w promieniu 30 minut jazdy samochodem. Kompleks oferuje ok. 15 000 m² powierzchni handlowej i mieści ponad 60 sklepów, w tym popularnych marek międzynarodowych. Strategiczne położenie centrum przy głównym zachodnim szlaku komunikacyjnym Bukaresztu (przy drodze E81 i autostradzie A1) czyni je dogodnym miejscem dla lokalnych klientów oraz turystów odwiedzających stolicę Rumunii.
Zgodnie z najnowszymi danymi sprzedaż detaliczna w Rumunii kontynuuje imponujący wzrost, co wyróżnia ten rynek na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Według ostatnich raportów lokalnego urzędu statystycznego, sprzedaż detaliczna w Rumunii w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku wzrosła o 8,1% rok do roku, zaś sprzedaż towarów niespożywczych (z wyłączeniem pojazdów) wzrosła o 13,7% rok do roku[1]. Szybko rosnący rynek rumuński jest obecnie jednym z kluczowych obszarów ekspansji Grupy Wittchen, która dostrzega w nim potencjał dalszego rozwoju i wzrostu sprzedaży.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
[1] Institutul Național de Statistică, Obroty w handlu detalicznym, sierpień 2024

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.