Komunikaty PR

GSK ogłasza nazwę niezależnej spółki Consumer Healthcare: Haleon

2022-02-24  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
  • Haleon stanie się nowym, światowym liderem w dziedzinie ogólno­dos­tępnych pro­duk­tów leczniczych z wyjątkowym portfolio globalnych marek, w tym Sensodyne, Voltaren, Panadol oraz Centrum.
  • Wszystko jest na dobrej drodze, by podział i debiut giełdowy nowej spółki odbyły się już w połowie 2022 roku.

 

Przedstawiciele GlaxoSmithKline plc (GSK) zapowiedzieli dziś, że nowy podmiot, który powstanie w wyniku planowanego wydzielenia z GSK jednostki Consumer Healthcare w połowie 2022 roku, będzie nosić nazwę Haleon.

 

Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: "Hay-Lee-On") opiera się na połączeniu słów "Hale", które jest staroangielskim słowem oznaczającym "w dobrym zdrowiu" oraz "Leon", które kojarzy się ze słowem "siła". Nowe oblicze marki opracowano przy udziale pracowników i globalnych grup badawczych, składających się z przedstawicieli ochrony zdrowia i konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.

Utworzenie Haleon jest wynikiem serii udanych inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w zakresie ogólnodostępnych produktów leczniczych, jakich dokonano na przestrzeni ostatnich 8 lat (w tym integracji portfolio produktów z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer). Obecnie jest to niezwykle wartoś­ciowa, wyspecjalizowana organizacja o zasięgu globalnym, generująca roczną sprzedaż na poziomie 10 miliardów funtów[i].

Jako niezależny podmiot, Haleon stanie się nowym światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych oferując atrakcyjną perspektywę działania, opartą na rozumieniu ludzi i zaufaniu do nauki, która ma na celu zapewnianie im lepszego zdrowia każdego dnia.

Brian McNamara, mianowany Chief Executive Officer Haleon, powiedział: „Zaprezentowanie światu Haleon stanowi kolejny krok w kierunku przekształcenia się w zupełnie nową, samodzielną organizację. Nazwa ta związana jest z naszym celem, jakim jest zapewnianie lepszego zdrowia każdego dnia i zdobycie statusu światowego lidera w obszarze ogólnodostępnych produktów leczniczych. Jesteśmy na dobrej drodze do wprowadzenia Haleon na rynek w połowie 2022 roku. Rozwój naszej działalności jest bardzo dynamiczny. Więcej informacji na ten temat planujemy przedstawić inwestorom i analitykom podczas spotkania Capital Markets Day, które odbędzie się pod koniec lutego.”

Emma Walmsley, Chief Executive Officer, GSK, powiedziała: „Haleon to efekt wielu lat ciężkiej pracy wielu wybitnych ludzi, których celem było stworzenie nowej firmy zajmującej się wyłącznie codziennym zdrowiem. Haleon ma ogromny potencjał do poprawy stanu zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi na całym świecie z silnymi perspektywami wzrostu, a dzięki wejściu na giełdę uwolni znaczącą wartość dla akcjonariuszy GSK."

Haleon dysponować będzie wyjątkowym portfolio rozpoznawalnych, global­nych marek: Sensodyne, Voltaren, Panadol i Centrum. Marki te cieszą się zaufaniem milionów pracowników ochrony zdrowia, pacjentów i wszystkich konsumentów na całym świecie, każdego dnia popra­wiając zdrowie i samopoczucie – zarówno poszczególnych pacjentów, jak i całych społeczności. Popyt ze strony wartego 150 mld funtów sektora ochrony zdrowia jest wysoki, co odzwierciedla zwiększony nacisk na zdrowie i dobre samopoczucie, duże zapotrzebowanie wśród starzejącej się populacji i wschodzącej klasy średniej, jak również znaczne, niezaspokojone potrzeby konsumentów. Haleon jest zatem bardzo dobrze przygotowana do zwiększenia skali swojego działania i wpływu na ochronę zdrowia, a także do zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach, co oznaczać będzie rozszerzenie dotychczasowego zakresu działania.

Nowa nazwa została ogłoszona w trakcie dzisiejszej, globalnej uroczystości zorganizowanej dla wszystkich pracowników GSK Consumer Healthcare. Pracownicy z całego świata mieli okazję zapoznać się z nową nazwą i tożsamością marki, która ma na celu umożliwienie spełnienia celów i ambicji rozwo­jo­wych firmy.

 

Wszystkich pracowników poinformowano o nowej nazwie przed rozpoczęciem się Consumer Health­care Capital Markets Day – wydarzenia dla inwestorów i analityków, którego GSK będzie gospodarzem. Jednym z ce­­­lów Consumer Health­care Capital Markets Day, które odbędzie się w poniedziałek 28 lutego br., jest przedstawienie szczegółów do­tyczących ogólnej strategii, możliwości i działań Haleon (w tym szczegółowych informacji o finansach i am­bicjach rozwojowych spółki). Dla potencjalnych inwestorów, Haleon będzie oferować atrakcyjny organiczny wzrost sprzedaży, wzrost marży operacyjnej i konsekwentne generowanie wysokich przychodów.


[i]   Sprzedaż w roku obrotowym 2021: 9,6 mld GBP, w tym marki zbyte/będące przedmiotem przeglądu; 9,5 mld GBP sprzedaży ciągłej

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo

Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.

Ochrona środowiska

K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.

Ochrona środowiska

Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.