E-book “E-commerce śladami liderów B2B - case studies najlepszych wdrożeń w bran
Dlaczego B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów?
75% zakupów B2B w 2019 roku dokonano online. W dodatku 71% klientów biznesowych zbiera informacje na temat poszukiwanych produktów i potencjalnych sprzedawców w internecie.
Badanie Salesforce Research na grupie niemal 7 tysięcy klientów biznesowych wykazało, że dla 81% z nich customer experience jest równie istotny, co produkty i usługi firmy. Blisko 70% uczestników badania zdarzyło się już skorzystać z oferty konkurencji tylko dlatego, że sprzedawca nie zapewnił im oczekiwanego poziomu customer experience.
Widząc ten trend coraz więcej firm B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów.
Pomimo różnych motywacji czy odmiennych uwarunkowań w podejmowaniu decyzji zakupowej, B2B coraz częściej sięga po e-commerce, które w przypadku B2C stanowi solidną część działań sprzedażowych. E-commerce to także możliwość lepszego i sprawniejszego monitorowania zmian i tendencji na podstawie różnych i bardzo konkretnych metryk, a to z kolei przekłada się na znacznie szybszą reakcję na zaobserwowane trendy. Rozważając e-commerce, nie powinno się pomijać obecnej sytuacji epidemiologicznej, która nas wszystkich – zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców - popycha w kierunku online - zauważa Milena Mieczkowska, Senior Social Media Account, GroupM.
Kalejdoskop najlepszych wdrożeń
Przedstawiciele takich branż jak automatyka przemysłowa, motoryzacja czy produkcja sprzętu budowlanego wdrożyli nowoczesne platformy B2B, które wzorem systemów B2C kładą nacisk na możliwie maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej przy jednoczesnym zapewnieniu dedykowanych funkcji biznesowych.
Obecnie dostępne rozwiązania technologiczne dają firmom ogromne możliwości dostosowania swoich kanałów pod specyficzne potrzeby klientów, a najlepszym tego przykładem są marki, które znalazły się w naszym e-booku – dodaje Tomasz Stachera - Senior Solutions Architect, E-commerce Expert, e-point SA.
Dodatkowo w materiale znajdują się opinie ekspertów z branży na temat e-commerce w segmencie B2B.
Darmowy e-book można pobrać na stronie https://www.e-point.pl/pl/raporty/ebook-e-commerce-sladami-liderow-b2b-9-case-studies
o e-point SA
e-point SA to software house, który od ponad 20 lat specjalizuje się w złożonych, międzynarodowych projektach informatycznych: projektuje, buduje, rozwija i utrzymuje portale oraz platformy wspierające sprzedaż. Firma dostarcza również Progressive Web Applications (PWA) oraz rozwiązania Product Information Management (PIM).
![Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_628807981,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu
Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów
![Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_341760499,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.