E-book “E-commerce śladami liderów B2B - case studies najlepszych wdrożeń w bran
Dlaczego B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów?
75% zakupów B2B w 2019 roku dokonano online. W dodatku 71% klientów biznesowych zbiera informacje na temat poszukiwanych produktów i potencjalnych sprzedawców w internecie.
Badanie Salesforce Research na grupie niemal 7 tysięcy klientów biznesowych wykazało, że dla 81% z nich customer experience jest równie istotny, co produkty i usługi firmy. Blisko 70% uczestników badania zdarzyło się już skorzystać z oferty konkurencji tylko dlatego, że sprzedawca nie zapewnił im oczekiwanego poziomu customer experience.
Widząc ten trend coraz więcej firm B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów.
Pomimo różnych motywacji czy odmiennych uwarunkowań w podejmowaniu decyzji zakupowej, B2B coraz częściej sięga po e-commerce, które w przypadku B2C stanowi solidną część działań sprzedażowych. E-commerce to także możliwość lepszego i sprawniejszego monitorowania zmian i tendencji na podstawie różnych i bardzo konkretnych metryk, a to z kolei przekłada się na znacznie szybszą reakcję na zaobserwowane trendy. Rozważając e-commerce, nie powinno się pomijać obecnej sytuacji epidemiologicznej, która nas wszystkich – zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców - popycha w kierunku online - zauważa Milena Mieczkowska, Senior Social Media Account, GroupM.
Kalejdoskop najlepszych wdrożeń
Przedstawiciele takich branż jak automatyka przemysłowa, motoryzacja czy produkcja sprzętu budowlanego wdrożyli nowoczesne platformy B2B, które wzorem systemów B2C kładą nacisk na możliwie maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej przy jednoczesnym zapewnieniu dedykowanych funkcji biznesowych.
Obecnie dostępne rozwiązania technologiczne dają firmom ogromne możliwości dostosowania swoich kanałów pod specyficzne potrzeby klientów, a najlepszym tego przykładem są marki, które znalazły się w naszym e-booku – dodaje Tomasz Stachera - Senior Solutions Architect, E-commerce Expert, e-point SA.
Dodatkowo w materiale znajdują się opinie ekspertów z branży na temat e-commerce w segmencie B2B.
Darmowy e-book można pobrać na stronie https://www.e-point.pl/pl/raporty/ebook-e-commerce-sladami-liderow-b2b-9-case-studies
o e-point SA
e-point SA to software house, który od ponad 20 lat specjalizuje się w złożonych, międzynarodowych projektach informatycznych: projektuje, buduje, rozwija i utrzymuje portale oraz platformy wspierające sprzedaż. Firma dostarcza również Progressive Web Applications (PWA) oraz rozwiązania Product Information Management (PIM).

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.