E-book “E-commerce śladami liderów B2B - case studies najlepszych wdrożeń w bran
Dlaczego B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów?
75% zakupów B2B w 2019 roku dokonano online. W dodatku 71% klientów biznesowych zbiera informacje na temat poszukiwanych produktów i potencjalnych sprzedawców w internecie.
Badanie Salesforce Research na grupie niemal 7 tysięcy klientów biznesowych wykazało, że dla 81% z nich customer experience jest równie istotny, co produkty i usługi firmy. Blisko 70% uczestników badania zdarzyło się już skorzystać z oferty konkurencji tylko dlatego, że sprzedawca nie zapewnił im oczekiwanego poziomu customer experience.
Widząc ten trend coraz więcej firm B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów.
Pomimo różnych motywacji czy odmiennych uwarunkowań w podejmowaniu decyzji zakupowej, B2B coraz częściej sięga po e-commerce, które w przypadku B2C stanowi solidną część działań sprzedażowych. E-commerce to także możliwość lepszego i sprawniejszego monitorowania zmian i tendencji na podstawie różnych i bardzo konkretnych metryk, a to z kolei przekłada się na znacznie szybszą reakcję na zaobserwowane trendy. Rozważając e-commerce, nie powinno się pomijać obecnej sytuacji epidemiologicznej, która nas wszystkich – zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców - popycha w kierunku online - zauważa Milena Mieczkowska, Senior Social Media Account, GroupM.
Kalejdoskop najlepszych wdrożeń
Przedstawiciele takich branż jak automatyka przemysłowa, motoryzacja czy produkcja sprzętu budowlanego wdrożyli nowoczesne platformy B2B, które wzorem systemów B2C kładą nacisk na możliwie maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej przy jednoczesnym zapewnieniu dedykowanych funkcji biznesowych.
Obecnie dostępne rozwiązania technologiczne dają firmom ogromne możliwości dostosowania swoich kanałów pod specyficzne potrzeby klientów, a najlepszym tego przykładem są marki, które znalazły się w naszym e-booku – dodaje Tomasz Stachera - Senior Solutions Architect, E-commerce Expert, e-point SA.
Dodatkowo w materiale znajdują się opinie ekspertów z branży na temat e-commerce w segmencie B2B.
Darmowy e-book można pobrać na stronie https://www.e-point.pl/pl/raporty/ebook-e-commerce-sladami-liderow-b2b-9-case-studies
o e-point SA
e-point SA to software house, który od ponad 20 lat specjalizuje się w złożonych, międzynarodowych projektach informatycznych: projektuje, buduje, rozwija i utrzymuje portale oraz platformy wspierające sprzedaż. Firma dostarcza również Progressive Web Applications (PWA) oraz rozwiązania Product Information Management (PIM).

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.