Komunikaty PR

Jak zabezpieczać sklepy przed wardrobingiem?

2024-01-15  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.03 MB )

W  pierwszych tygodniach stycznia liczba zwracanych towarów wzrasta o niemal 40%. To efekt  kumulacji zakupów w okresie świątecznym i poprzedzającym go, kiedy takie okazje, jak Black Friday czy Cyber Monday, przeradzają się często w promocyjne tygodnie. Klienci poszukują wtedy prezentów i chętnie korzystają z rabatów, nie zawsze jednak trafiając w gusta obdarowanych, ale także świadomie uprawiając wardrobing.

Świąteczne prezenty, ale też większa niż zwykle intensywność firmowych spotkań czy rodzinnych obchodów świąt i Sylwestra, kiedy trzeba wyglądać dobrze, sprawiają, że dominującą kategorię zwracanych produktów stanowią odzież i akcesoria.

Ciemna strona zwrotów

Możliwość dokonania zwrotów produktów przez konsumentów w internecie to standard zagwarantowany przez przepisy prawne, a ich sprawna obsługa to ważny wyróżnik sklepów w oczach klientów. Ten element ścieżki zakupowej klienta przekłada się na zadowolenie kupującego. Ma to szczególnie znaczenie w przypadku nabywania ubrań i akcesoriów oraz obuwia, gdyż pozwala przymierzyć je w domu i zdecydować, czy są odpowiednie, czy zostaną zwrócone.

Jak się jednak okazuje, część kupujących wykorzystuje politykę sprzedawców stosując wardrobing (ang. wardrobe - szafa, garderoba). Praktyka polega na zakupie ubrań, noszeniu ich bez odrywania metki, a następnie zwracaniu do sklepu jako towaru nieużywanego w celu uzyskania zwrotu pieniędzy. W świetle prawa konsumenckiego wardrobing nie jest uznawany za przestępstwo, jednak takie podejście klientów komplikuje i podraża etap zwrotów sprzedawcom internetowym.

Jak e-biznesy mogą sobie lepiej radzić ze zwrotami

Wysoki udział w zwrotach produktów zakupionych online z kategorii odzież i akcesoria wynika głównie z dwóch powodów. To trudność w doborze idealnego rozmiaru i kroju oraz traktowanie sklepu jako wypożyczalni strojów. O ile w pierwszym przypadku problem może być zmniejszany dzięki rozwijającym się wirtualnym przymierzalniom wykorzystującym AI, które pozwalają klientom na etapie wyboru produktu w e-sklepie ocenić go już na sobie, to w drugim wygląda to już mało optymistycznie. Zjawisko wardrobingu jest nieuczciwym celowym działaniem, które obniża wartość produktu i nakłada na sprzedawcę konieczność poniesienia dodatkowych kosztów związanych z jego odświeżeniem czy spakowaniem. Część artykułów musi zostać zutylizowana ze względu na zniszczenie, wyraźne ślady użytkowania czy ubytki. Dla sklepów to także problem w postaci utraconych korzyści, kiedy „wypożyczający” użytkuje produkt w czasie, gdy ktoś inny mógłby go zakupić. W branży modowej sezonowość jest bardzo istotna, dlatego często późny zwrot danego elementu garderoby może spowodować, że będzie on już niesprzedawalny np. sukienka sylwestrowa.

Dostępne są jednak praktyczne rozwiązania, które umożliwiają zabezpieczenie produktów przed nieuprawnionym użytkowaniem, a co za tym idzie, zmniejszają koszty zwrotów i usprawniają procesy logistyczne. To plomby zabezpieczające oferowane przez naszą firmę, które sprzedawca może łatwo umieścić na produkcie. Zapewniają one wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż widoczne są na nich jakiekolwiek próby manipulacji – podkreśla Katarzyna Bieńkowska.

Plomba stanowi proste i wygodne rozwiązanie, które skutecznie zabezpiecza produkty modowe, głównie odzież i obuwie. Z jednej strony pozwala wygodnie przymierzyć produkt, z drugiej chroni go skutecznie zniechęcając do występowania publicznie w elemencie garderoby opatrzonym plastikowym zabezpieczeniem.

Zastosowanie plomby na produkcie, który zostanie zwrócony, stanowi pewność dla sprzedawcy, że artykuł nie został nadużyty. Z kolei dla klienta docelowego, który zatrzyma zakup, jej usunięcie przy użyciu zwykłych nożyczek nie będzie problemem. Na uwagę zasługuje również fakt, że zabezpieczenia plombowe mogą pochodzić z tworzyw z recyklingu. Plomba może być też nośnikiem dodatkowych informacji i oznaczeń towarowych zawartych w grafice lub kodzie, które są indywidualnie ustalane z zamawiającym. Taka ochrona, choć mocna i niemożliwa do usunięcia bez widocznej ingerencji, jest też estetyczna, a jej kolorystyka zależy od preferencji zamawiającego.

Ponownie spakować

Sprzedawcy internetowi szacują, że aż 15% zwróconych produktów wymaga dodatkowych działań, takich jak zaetykietowanie czy ponowne zapakowanie, aby produkty mogły wrócić do sprzedaży. Tu sprawdzą się nowoczesne maszyny do pakowania Autobag SEE, których autoryzowanym dystrybutorem jest Silny&Salamon. Umożliwiają szybkie pakowanie produktów, aż do 25 opakowań na minutę oraz jednoczesne, automatyczne nadrukowanie etykiet, co usprawnia proces zwrotów i minimalizuje koszty operacyjne.

Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w bezpłatnym Poradniku 2023 - Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

* * *

O firmie

Firma Silny&Salamon dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: PCC Intermodal, Grupa Azoty, Carrefour czy Neuca.  

Firma znalazła się w narodowym rankingu „Lider Kraju 2023”, będącym niezależnym programem oceny przedsiębiorstw w Polsce, który bazuje na danych finansowo-ekonomicznych, takich jak: dochód ze sprzedaży, zysk netto i aktywa. Spółka figuruje też na liście Diamentów 2022 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.