Sposób na zmniejszenie kosztów zwrotów w e-commerce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Możliwość dokonania zwrotów produktów zakupionych w internecie to standard zagwarantowany przez przepisy prawne, a ich sprawna obsługa to ważny wyróżnik sklepów w oczach klientów. Czy można sprawić, że ten newralgiczny element logistyki e-commerce będzie mniej uciążliwy i tańszy dla sprzedawców? Eksperci z Silny&Salamon proponują zabezpieczenie plombowe.
Przepisy pozwalają konsumentowi, który zakupił towar sklepie online, odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Założenie jest jednak takie, że w tym czasie klient może sprawdzić cechy i działanie produktu, tak, jakby robił to, gdyby kupował produkt w sklepie stacjonarnym. Okazuje się jednak, że ten zapis przysparza pewnych trudności.
Zwroty mile widziane przez klientów, a dla sprzedawców kłopot
W największym segmencie e-commerce, czyli branży mody i akcesoriów modowych, klienci oczekują szybkiej, bezstresowej, bezkontaktowej i najchętniej darmowej realizacji zamówienia. Oczywistym jest też, że dopiero po otrzymaniu produktu mogą go ocenić i przekonać się czy odpowiada kolorystyką, rozmiarem lub krojem.
Sprawnie i świadomie zarządzane biznesy e-commerce, mają wkalkulowane koszty związane z obsługą zwrotów, których skala szacowana jest na poziomie 40 – 60% zamawianych towarów. Problematyczne może być jednak zarządzanie produktami, które w ciągu tych 14 dni były intensywnie używane. Okazuje się, że istnieje grupa osób, które nadinterpretowują przepisy dotyczące zwrotów, użytkując zakupy w taki sposób, że wykraczają ponad to, co jest niezbędne do zwykłego ich sprawdzenia.
– Wiemy od naszych klientów, firm działających w e-commerce, że około 15% zwrotów powinna zostać poddana różnym czynnościom, takim jak uprasowanie, zaetykietowanie, ponowne zapakowanie, aby produkty mogły wrócić do sprzedaży. Niestety część z nich musi zostać zutylizowana ze względu na zniszczenie, wyraźne ślady użytkowania czy ubytki – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Powstaje więc pytanie, jak firmy sprzedające w internecie mogą zmniejszyć uciążliwość realizacji zwrotów i zminimalizować koszty z tym związane.
Plomba, która chroni e-biznesy
Wśród klientów firmy Silny&Salamon, która dostarcza zabezpieczenia do różnych etapów łańcucha dostaw, znajdują się sklepy internetowe. Z myślą o nich zostało przygotowane rozwiązanie, które usprawnia proces i zmniejsza koszty zwrotów. Polega ono na zabezpieczeniu produktów przed ich użytkowaniem poprzez umieszczenie plomby.
Jak mówi Katarzyna Bieńkowska plomba jest łatwa do założenia przez sprzedawcę, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż widoczna jest na niej każda próba manipulacji.
– Plomba to proste i praktyczne rozwiązanie, które skutecznie zabezpiecza produkty modowe, głównie odzież i obuwie. Z jednej strony pozwala wygodnie przymierzyć produkt, z drugiej chroni przed niepowołanym użytkowaniem takim jak np. jednorazowe, okazjonalne wyjście na przyjęcie czy ważne spotkanie. Nikt nie założy w miejsce publiczne ubrania opatrzonego plastikową plombą – dodaje.
Zastosowanie plomby na produkcie, który zostanie zwrócony, stanowi pewność dla sprzedawcy, że artykuł nie został nadużyty. Z kolei dla klienta docelowego, który zatrzyma zakupiony produkt, jej usunięcie przy użyciu zwykłych nożyczek nie będzie problemem. Na uwagę zasługuje również fakt, że zabezpieczenia plombowe pochodzą z tworzyw z recyklingu.
Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w najnowszej wersji bezpłatnego Poradnika 2023 - Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.