Komunikaty PR

Sposób na zmniejszenie kosztów zwrotów w e-commerce

2023-07-24  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.03 MB )

Możliwość dokonania zwrotów produktów zakupionych w internecie to standard zagwarantowany przez przepisy prawne, a ich sprawna obsługa to ważny wyróżnik sklepów w oczach klientów. Czy można sprawić, że ten newralgiczny element logistyki e-commerce będzie mniej uciążliwy i tańszy dla sprzedawców? Eksperci z Silny&Salamon proponują zabezpieczenie plombowe.

Przepisy pozwalają konsumentowi, który zakupił towar sklepie online, odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Założenie jest jednak takie, że w tym czasie klient może sprawdzić cechy i działanie produktu, tak, jakby robił to, gdyby kupował produkt w sklepie stacjonarnym. Okazuje się jednak, że ten zapis przysparza pewnych trudności.

Zwroty mile widziane przez klientów, a dla sprzedawców kłopot

W największym segmencie e-commerce, czyli branży mody i akcesoriów modowych, klienci oczekują szybkiej, bezstresowej, bezkontaktowej i najchętniej darmowej realizacji zamówienia. Oczywistym jest też, że dopiero po otrzymaniu produktu mogą go ocenić i przekonać się czy odpowiada kolorystyką, rozmiarem lub krojem.

Sprawnie i świadomie zarządzane biznesy e-commerce, mają wkalkulowane koszty związane z obsługą zwrotów, których skala szacowana jest na poziomie 40 – 60% zamawianych towarów.  Problematyczne może być jednak zarządzanie produktami, które w ciągu tych 14 dni były intensywnie używane. Okazuje się, że istnieje grupa osób, które nadinterpretowują przepisy dotyczące zwrotów, użytkując zakupy w taki sposób, że wykraczają ponad to, co jest niezbędne do zwykłego ich sprawdzenia.

Wiemy od naszych klientów, firm działających w e-commerce, że około 15% zwrotów powinna zostać poddana różnym czynnościom, takim jak uprasowanie, zaetykietowanie, ponowne zapakowanie, aby produkty mogły wrócić do sprzedaży. Niestety część z nich musi zostać zutylizowana ze względu na zniszczenie, wyraźne ślady użytkowania czy ubytki – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.

Powstaje więc pytanie, jak firmy sprzedające w internecie mogą zmniejszyć uciążliwość realizacji zwrotów i zminimalizować koszty z tym związane.

Plomba, która chroni e-biznesy

Wśród klientów firmy Silny&Salamon, która dostarcza zabezpieczenia do różnych etapów łańcucha dostaw, znajdują się sklepy internetowe. Z myślą o nich zostało przygotowane rozwiązanie, które usprawnia proces i zmniejsza koszty zwrotów. Polega ono na zabezpieczeniu produktów przed ich użytkowaniem poprzez umieszczenie plomby.

Jak mówi Katarzyna Bieńkowska plomba jest łatwa do założenia przez sprzedawcę, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż widoczna jest na niej każda próba manipulacji.

Plomba to proste i praktyczne rozwiązanie, które skutecznie zabezpiecza produkty modowe, głównie odzież i obuwie. Z jednej strony pozwala wygodnie przymierzyć produkt, z drugiej chroni przed niepowołanym użytkowaniem takim jak np. jednorazowe, okazjonalne wyjście na przyjęcie czy ważne spotkanie. Nikt nie założy w miejsce publiczne ubrania opatrzonego plastikową plombą – dodaje. 

Zastosowanie plomby na produkcie, który zostanie zwrócony, stanowi pewność dla sprzedawcy, że artykuł nie został nadużyty. Z kolei dla klienta docelowego, który zatrzyma zakupiony produkt, jej usunięcie przy użyciu zwykłych nożyczek nie będzie problemem. Na uwagę zasługuje również fakt, że zabezpieczenia plombowe pochodzą z tworzyw z recyklingu.

Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w najnowszej wersji bezpłatnego Poradnika 2023 - Jak dobrać  skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.