Sposób na zmniejszenie kosztów zwrotów w e-commerce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Możliwość dokonania zwrotów produktów zakupionych w internecie to standard zagwarantowany przez przepisy prawne, a ich sprawna obsługa to ważny wyróżnik sklepów w oczach klientów. Czy można sprawić, że ten newralgiczny element logistyki e-commerce będzie mniej uciążliwy i tańszy dla sprzedawców? Eksperci z Silny&Salamon proponują zabezpieczenie plombowe.
Przepisy pozwalają konsumentowi, który zakupił towar sklepie online, odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Założenie jest jednak takie, że w tym czasie klient może sprawdzić cechy i działanie produktu, tak, jakby robił to, gdyby kupował produkt w sklepie stacjonarnym. Okazuje się jednak, że ten zapis przysparza pewnych trudności.
Zwroty mile widziane przez klientów, a dla sprzedawców kłopot
W największym segmencie e-commerce, czyli branży mody i akcesoriów modowych, klienci oczekują szybkiej, bezstresowej, bezkontaktowej i najchętniej darmowej realizacji zamówienia. Oczywistym jest też, że dopiero po otrzymaniu produktu mogą go ocenić i przekonać się czy odpowiada kolorystyką, rozmiarem lub krojem.
Sprawnie i świadomie zarządzane biznesy e-commerce, mają wkalkulowane koszty związane z obsługą zwrotów, których skala szacowana jest na poziomie 40 – 60% zamawianych towarów. Problematyczne może być jednak zarządzanie produktami, które w ciągu tych 14 dni były intensywnie używane. Okazuje się, że istnieje grupa osób, które nadinterpretowują przepisy dotyczące zwrotów, użytkując zakupy w taki sposób, że wykraczają ponad to, co jest niezbędne do zwykłego ich sprawdzenia.
– Wiemy od naszych klientów, firm działających w e-commerce, że około 15% zwrotów powinna zostać poddana różnym czynnościom, takim jak uprasowanie, zaetykietowanie, ponowne zapakowanie, aby produkty mogły wrócić do sprzedaży. Niestety część z nich musi zostać zutylizowana ze względu na zniszczenie, wyraźne ślady użytkowania czy ubytki – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Powstaje więc pytanie, jak firmy sprzedające w internecie mogą zmniejszyć uciążliwość realizacji zwrotów i zminimalizować koszty z tym związane.
Plomba, która chroni e-biznesy
Wśród klientów firmy Silny&Salamon, która dostarcza zabezpieczenia do różnych etapów łańcucha dostaw, znajdują się sklepy internetowe. Z myślą o nich zostało przygotowane rozwiązanie, które usprawnia proces i zmniejsza koszty zwrotów. Polega ono na zabezpieczeniu produktów przed ich użytkowaniem poprzez umieszczenie plomby.
Jak mówi Katarzyna Bieńkowska plomba jest łatwa do założenia przez sprzedawcę, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż widoczna jest na niej każda próba manipulacji.
– Plomba to proste i praktyczne rozwiązanie, które skutecznie zabezpiecza produkty modowe, głównie odzież i obuwie. Z jednej strony pozwala wygodnie przymierzyć produkt, z drugiej chroni przed niepowołanym użytkowaniem takim jak np. jednorazowe, okazjonalne wyjście na przyjęcie czy ważne spotkanie. Nikt nie założy w miejsce publiczne ubrania opatrzonego plastikową plombą – dodaje.
Zastosowanie plomby na produkcie, który zostanie zwrócony, stanowi pewność dla sprzedawcy, że artykuł nie został nadużyty. Z kolei dla klienta docelowego, który zatrzyma zakupiony produkt, jej usunięcie przy użyciu zwykłych nożyczek nie będzie problemem. Na uwagę zasługuje również fakt, że zabezpieczenia plombowe pochodzą z tworzyw z recyklingu.
Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w najnowszej wersji bezpłatnego Poradnika 2023 - Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.