Szkolna wyprawka – większy koszt lub ograniczenie wydatków
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Początek roku szkolnego oznacza dla rodziców i opiekunów tradycyjne, coroczne skompletowanie szkolnej wyprawki. Jak wynika z badania PAYBACK, 37% osób wyda na ten cel do 500 zł, a niewiele mniej – 31% zamknie się w kwocie 300 zł. Wysoka inflacja sprawia, że wydatki są większe lub zostaną ograniczone. Jednym ze sposobów na optymalizację kosztów są zakupy online, gdzie nierzadko ceny są bardziej atrakcyjne od tych w sklepach stacjonarnych.
Każdego roku rodzice i opiekunowie dzieci w wieku szkolnym muszą liczyć się ze sporym wydatkiem, jaki niesie za sobą szkolna wyprawka. Składają się na nią między innymi podręczniki, zeszyty, okładki, piórniki czy wszelkiego rodzaju przybory jak ołówki, długopisy, gumki, kredki oraz flamastry. Zakres jest bardzo szeroki, ponieważ wpisują się w niego także odzież na wychowanie fizyczne, pojemniki na kanapki oraz tornister, jeśli na przykład ten z ubiegłego roku nie jest już przydatny.
Kanał online jest pierwszym wyborem w zakresie nabywania podręczników do szkół ponadpodstawowych. Na internetowe zakupy decyduje się 46% badanych. W przypadku podręczników dla uczniów szkół podstawowych, w zdecydowanej większości są one zapewniane przez placówki edukacyjne. Tylko co czwarty ankietowany kupuje książki drogą online. Jak wynika z badania ankietowego zrealizowanego przez Shopee, w Internecie można znaleźć wiele ofert w lepszych cenach. Jest to główny powód, dla którego poszukiwania szkolnej wyprawki koncentrują się na sklepach e-commerce oraz zakupowych platformach online. Zwróciła na niego uwagę ponad połowa badanych, którzy cenią sobie atrakcyjne promocje, dostawę do domu, oszczędność czasu czy możliwość wyboru wielu produktów w jednym miejscu.
Ponad 72% ankietowanych wskazało na kupno drogą online komputera lub tabletu do szkoły. Podobny odsetek jest zdania, że elementy wyposażenia pokoju, jak biurko, lampa czy krzesło także najdogodniej nabyć przez Internet. Wyjątek stanowią natomiast buty do szkoły. 59% badanych wskazało na stacjonarną wizytę w sklepie, aby dokonać przemyślanego wyboru.
Galopująca inflacja i rosnące ceny mogą jednak stanowić nie lada wyzwanie dla domowego budżetu. Sytuacja może ulec dodatkowej komplikacji, gdy jednocześnie trzeba przygotować kilka szkolnych wyprawek. Opłacenie wszystkich kosztów często wiąże się z potrzebą uzupełnienia dostępnych funduszy. – Jednym z rozwiązań są szybkie pożyczki pozabankowe. Udzielane przez prywatne firmy, których reguły przyznawania wsparcia finansowego są mniej rygorystyczne, niż ma to miejsce na przykład w banku. Do dyspozycji jest kilka narzędzi finansowych, jak między innymi popularne chwilówki często z ofertą pierwszej pożyczki za darmo czy pożyczki ratalne z wysoką udzielaną kwotą finansowania przy jednoczesnym zachowaniu lekkości procesu i minimum formalności. Ze wsparcia może skorzystać niemal każdy, kto spełnia takie warunki, jak odpowiedni wiek – zazwyczaj trzeba mieć skończone 21 lat oraz zamieszkiwać na terenie Polski i być obywatelem naszego kraju. Decydując się na takie rozwiązanie, warto również przeanalizować rankingi pożyczek pozabankowych, dzięki którym szybko i wygodnie można znaleźć najlepszą dla siebie opcję finansowania – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Dużym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się także odroczone płatności. Ich główną zaletą jest wygoda oraz intuicyjność. Zakupami można cieszyć się od razu, otrzymując nawet 45-dniową odroczoną płatność, za którą nie jest pobierana żadna prowizja. W sytuacji, gdy nie można pozwolić sobie na jednorazową spłatę, można skorzystać z dogodnych rat o bardzo niskim oprocentowaniu i z zachowaniem odpowiedniego komfortu czasowego.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.