Szkolna wyprawka – większy koszt lub ograniczenie wydatków
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Początek roku szkolnego oznacza dla rodziców i opiekunów tradycyjne, coroczne skompletowanie szkolnej wyprawki. Jak wynika z badania PAYBACK, 37% osób wyda na ten cel do 500 zł, a niewiele mniej – 31% zamknie się w kwocie 300 zł. Wysoka inflacja sprawia, że wydatki są większe lub zostaną ograniczone. Jednym ze sposobów na optymalizację kosztów są zakupy online, gdzie nierzadko ceny są bardziej atrakcyjne od tych w sklepach stacjonarnych.
Każdego roku rodzice i opiekunowie dzieci w wieku szkolnym muszą liczyć się ze sporym wydatkiem, jaki niesie za sobą szkolna wyprawka. Składają się na nią między innymi podręczniki, zeszyty, okładki, piórniki czy wszelkiego rodzaju przybory jak ołówki, długopisy, gumki, kredki oraz flamastry. Zakres jest bardzo szeroki, ponieważ wpisują się w niego także odzież na wychowanie fizyczne, pojemniki na kanapki oraz tornister, jeśli na przykład ten z ubiegłego roku nie jest już przydatny.
Kanał online jest pierwszym wyborem w zakresie nabywania podręczników do szkół ponadpodstawowych. Na internetowe zakupy decyduje się 46% badanych. W przypadku podręczników dla uczniów szkół podstawowych, w zdecydowanej większości są one zapewniane przez placówki edukacyjne. Tylko co czwarty ankietowany kupuje książki drogą online. Jak wynika z badania ankietowego zrealizowanego przez Shopee, w Internecie można znaleźć wiele ofert w lepszych cenach. Jest to główny powód, dla którego poszukiwania szkolnej wyprawki koncentrują się na sklepach e-commerce oraz zakupowych platformach online. Zwróciła na niego uwagę ponad połowa badanych, którzy cenią sobie atrakcyjne promocje, dostawę do domu, oszczędność czasu czy możliwość wyboru wielu produktów w jednym miejscu.
Ponad 72% ankietowanych wskazało na kupno drogą online komputera lub tabletu do szkoły. Podobny odsetek jest zdania, że elementy wyposażenia pokoju, jak biurko, lampa czy krzesło także najdogodniej nabyć przez Internet. Wyjątek stanowią natomiast buty do szkoły. 59% badanych wskazało na stacjonarną wizytę w sklepie, aby dokonać przemyślanego wyboru.
Galopująca inflacja i rosnące ceny mogą jednak stanowić nie lada wyzwanie dla domowego budżetu. Sytuacja może ulec dodatkowej komplikacji, gdy jednocześnie trzeba przygotować kilka szkolnych wyprawek. Opłacenie wszystkich kosztów często wiąże się z potrzebą uzupełnienia dostępnych funduszy. – Jednym z rozwiązań są szybkie pożyczki pozabankowe. Udzielane przez prywatne firmy, których reguły przyznawania wsparcia finansowego są mniej rygorystyczne, niż ma to miejsce na przykład w banku. Do dyspozycji jest kilka narzędzi finansowych, jak między innymi popularne chwilówki często z ofertą pierwszej pożyczki za darmo czy pożyczki ratalne z wysoką udzielaną kwotą finansowania przy jednoczesnym zachowaniu lekkości procesu i minimum formalności. Ze wsparcia może skorzystać niemal każdy, kto spełnia takie warunki, jak odpowiedni wiek – zazwyczaj trzeba mieć skończone 21 lat oraz zamieszkiwać na terenie Polski i być obywatelem naszego kraju. Decydując się na takie rozwiązanie, warto również przeanalizować rankingi pożyczek pozabankowych, dzięki którym szybko i wygodnie można znaleźć najlepszą dla siebie opcję finansowania – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Dużym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się także odroczone płatności. Ich główną zaletą jest wygoda oraz intuicyjność. Zakupami można cieszyć się od razu, otrzymując nawet 45-dniową odroczoną płatność, za którą nie jest pobierana żadna prowizja. W sytuacji, gdy nie można pozwolić sobie na jednorazową spłatę, można skorzystać z dogodnych rat o bardzo niskim oprocentowaniu i z zachowaniem odpowiedniego komfortu czasowego.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.