Szkolna wyprawka – większy koszt lub ograniczenie wydatków
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Początek roku szkolnego oznacza dla rodziców i opiekunów tradycyjne, coroczne skompletowanie szkolnej wyprawki. Jak wynika z badania PAYBACK, 37% osób wyda na ten cel do 500 zł, a niewiele mniej – 31% zamknie się w kwocie 300 zł. Wysoka inflacja sprawia, że wydatki są większe lub zostaną ograniczone. Jednym ze sposobów na optymalizację kosztów są zakupy online, gdzie nierzadko ceny są bardziej atrakcyjne od tych w sklepach stacjonarnych.
Każdego roku rodzice i opiekunowie dzieci w wieku szkolnym muszą liczyć się ze sporym wydatkiem, jaki niesie za sobą szkolna wyprawka. Składają się na nią między innymi podręczniki, zeszyty, okładki, piórniki czy wszelkiego rodzaju przybory jak ołówki, długopisy, gumki, kredki oraz flamastry. Zakres jest bardzo szeroki, ponieważ wpisują się w niego także odzież na wychowanie fizyczne, pojemniki na kanapki oraz tornister, jeśli na przykład ten z ubiegłego roku nie jest już przydatny.
Kanał online jest pierwszym wyborem w zakresie nabywania podręczników do szkół ponadpodstawowych. Na internetowe zakupy decyduje się 46% badanych. W przypadku podręczników dla uczniów szkół podstawowych, w zdecydowanej większości są one zapewniane przez placówki edukacyjne. Tylko co czwarty ankietowany kupuje książki drogą online. Jak wynika z badania ankietowego zrealizowanego przez Shopee, w Internecie można znaleźć wiele ofert w lepszych cenach. Jest to główny powód, dla którego poszukiwania szkolnej wyprawki koncentrują się na sklepach e-commerce oraz zakupowych platformach online. Zwróciła na niego uwagę ponad połowa badanych, którzy cenią sobie atrakcyjne promocje, dostawę do domu, oszczędność czasu czy możliwość wyboru wielu produktów w jednym miejscu.
Ponad 72% ankietowanych wskazało na kupno drogą online komputera lub tabletu do szkoły. Podobny odsetek jest zdania, że elementy wyposażenia pokoju, jak biurko, lampa czy krzesło także najdogodniej nabyć przez Internet. Wyjątek stanowią natomiast buty do szkoły. 59% badanych wskazało na stacjonarną wizytę w sklepie, aby dokonać przemyślanego wyboru.
Galopująca inflacja i rosnące ceny mogą jednak stanowić nie lada wyzwanie dla domowego budżetu. Sytuacja może ulec dodatkowej komplikacji, gdy jednocześnie trzeba przygotować kilka szkolnych wyprawek. Opłacenie wszystkich kosztów często wiąże się z potrzebą uzupełnienia dostępnych funduszy. – Jednym z rozwiązań są szybkie pożyczki pozabankowe. Udzielane przez prywatne firmy, których reguły przyznawania wsparcia finansowego są mniej rygorystyczne, niż ma to miejsce na przykład w banku. Do dyspozycji jest kilka narzędzi finansowych, jak między innymi popularne chwilówki często z ofertą pierwszej pożyczki za darmo czy pożyczki ratalne z wysoką udzielaną kwotą finansowania przy jednoczesnym zachowaniu lekkości procesu i minimum formalności. Ze wsparcia może skorzystać niemal każdy, kto spełnia takie warunki, jak odpowiedni wiek – zazwyczaj trzeba mieć skończone 21 lat oraz zamieszkiwać na terenie Polski i być obywatelem naszego kraju. Decydując się na takie rozwiązanie, warto również przeanalizować rankingi pożyczek pozabankowych, dzięki którym szybko i wygodnie można znaleźć najlepszą dla siebie opcję finansowania – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Dużym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się także odroczone płatności. Ich główną zaletą jest wygoda oraz intuicyjność. Zakupami można cieszyć się od razu, otrzymując nawet 45-dniową odroczoną płatność, za którą nie jest pobierana żadna prowizja. W sytuacji, gdy nie można pozwolić sobie na jednorazową spłatę, można skorzystać z dogodnych rat o bardzo niskim oprocentowaniu i z zachowaniem odpowiedniego komfortu czasowego.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.