Targi RetailShow 2023 już w listopadzie
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze wydarzenie sektora retail w Europie Środkowo-Wschodniej wyznacza trendy i nakreśla kierunki, którymi podąża branża. Tegoroczna oferta wystawców odkryje nowości, ale i sprawdzone rozwiązania, które są dziś niezbędne do prowadzenia z sukcesem różnorodnych formatów handlowych.
Zeszłoroczna edycja RetailShow zaskoczyła niezwykle innowacyjną ofertą propozycji opartych na automatyzacji i robotyzacji wypracowanych w okresie pandemii zgodnie z zapotrzebowaniem branży. Potwierdza to elastyczność i nieszablonowość firm z tego sektora oraz nasuwa pytanie, czego można spodziewać się w tym roku?
Kompleksowa oferta
Zainteresowanie wystawców bieżącą edycją wydarzenia jest bardzo duże. Wypełniona jest już praktycznie cała zaplanowana powierzchnia, a więc największa hala obiektu Centrum EXPO XXI.
Wojciech Smoktunowicz, dyrektor marketingu, organizator Targów RetailShow podkreśla, że w tym roku widać powrót na dużą skalę firm meblowych i shopfitterskich. Działają one na pełnych obrotach, mają szereg produktów do pokazania i z pewnością będą się wyróżniać. Zamieszanie covidove spowodowało w ostatnich latach zaburzenie dostaw materiałowych do produkcji mebli, ale teraz wszystko wróciło do normy.
– W tej edycji zapanuje równowaga miedzy wyposażeniem i technologiami. Już wiemy, że wystawcy pokażą kompleksową ofertę z licznymi nowościami dopasowanymi do wymogów i regulacji rynkowych. Widoczne i znaczące będą w dalszym ciągu rozwiązania bazujące na najnowszych technologiach, które stanowią odpowiedź na wiele wyzwań wymagających czasów – zapowiada Wojciech Smoktunowicz.
Powrót firm dostarczających wyposażenie sklepów w bieżącej edycji targów wyraźnie podkreśla obecność Modern-Expo w roli partnera strategicznego RetailShow 2023. Firma dostarcza rozwiązania wspierające sprzedaż detaliczną dla różnych formatów sklepów i działa na międzynarodowych rynkach od prawie 30 lat. Piotr Lutek, Marketing Business Partner, podkreśla, że Targi RetailShow, to wiodąca impreza wystawiennicza w tej części Europy, która stanowi właściwe miejsce do wyeksponowania nowości.
– Zaprezentujemy pełną ofertę dla branży handlowej, a na niektóre obszary położymy szczególny akcent. To z pewnością oferta chłodnicza, w której uwzględnione są elementy proekologiczne, to również kasy z linii Pulsar, kompletne rozwiązanie modułowe dla sklepów convenience, ale też regały pod pieczywo czy terminale paczkowe – zapowiada Piotr Lutek.
W zrównoważonej pod względem segmentów ofercie wystawców nadal mocno widoczny będzie trend optymalizacji kosztów, który na dobre zagościł w branży retail. Skomplikowane warunki gospodarcze i społeczne sprawiają, że oszczędności muszą szukać zarówno managerowie sklepów i sieci handlowych, ale przede wszystkim oczekuje ich klient końcowy. Te wyzwania wymagają zautomatyzowanych rozwiązań, które z pewnością docenią obecni na targach przedstawiciele sieci, centrów handlowych, najemcy czy właściciele sklepów.
Targi, na które czeka cała branża
Targi RetailShow z kilkunastoletnią już historią, biznesowym charakterem, jakościową ofertą wystawców i merytorycznym programem, stanowią zwartą i konkretną pigułkę wiedzy dla branży i kompleksowy katalog rozwiązań dla sklepów. To też okazja, by skorzystać z doświadczenia inspirujących prelegentów podczas całodniowej konferencji RetailCongress podzielonej na dwa tematyczne bloki: „Trendy i design” oraz „Technologie i innowacje”. Spotkanie przeprowadzi słuchaczy przez najważniejsze branżowe zagadnienia i stanie się platformą do wymiany opinii i nawiązania nowych kontaktów.
– Targi RetailShow co roku odwiedza kilka tysięcy managerów i specjalistów rynku retail wszystkich rodzajów sieci: spożywczych, odzieżowych, gastronomicznych, obuwniczych, sportowych, drogeryjnych, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskich, saloników prasowych, banków, aptek, stacji paliw oraz sklepów specjalistycznych. To dla nas – organizatorów, ogromna satysfakcja i radość, że takie grono postrzega nas jako wyznacznik tego, co najważniejsze dla branży – podsumowuje Wojciech Smoktunowicz.
Tradycyjnie uwagę uczestników RetailShow zwracać będzie Sklep Modelowy. Bez niego wydarzenie byłoby niekompletne. To najdynamiczniejsze miejsce w hali wystawienniczej skupi najnowsze propozycje rynkowe, a dzięki nieformalnej atmosferze zachęci do przetestowania ich funkcjonalności oraz otwartych rozmów z dostawcami.
Uzupełnieniem targów będą branżowe konkursy Best Shop Concept 2023 i Innowacje Handlu 2023, które pozwolą sprawdzić kreatywne aranżacje sklepów i najnowsze produkty poddając je ocenie ekspertów.
Informacje praktyczne
12. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 22-23 listopada 2023 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Partnerem Strategicznym Targów RetailShow 2023 i Retail Congress jest firma MODERN-EXPO. Rolę Sponsorów Głównych objęły firmy: HIKVISION POLAND, KONCEPT-L, MORIS DESIGN, OPTIMIX, a partnerów technologicznych Solix i Magnes.pl.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.