Targi RetailShow 2023 już w listopadzie
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze wydarzenie sektora retail w Europie Środkowo-Wschodniej wyznacza trendy i nakreśla kierunki, którymi podąża branża. Tegoroczna oferta wystawców odkryje nowości, ale i sprawdzone rozwiązania, które są dziś niezbędne do prowadzenia z sukcesem różnorodnych formatów handlowych.
Zeszłoroczna edycja RetailShow zaskoczyła niezwykle innowacyjną ofertą propozycji opartych na automatyzacji i robotyzacji wypracowanych w okresie pandemii zgodnie z zapotrzebowaniem branży. Potwierdza to elastyczność i nieszablonowość firm z tego sektora oraz nasuwa pytanie, czego można spodziewać się w tym roku?
Kompleksowa oferta
Zainteresowanie wystawców bieżącą edycją wydarzenia jest bardzo duże. Wypełniona jest już praktycznie cała zaplanowana powierzchnia, a więc największa hala obiektu Centrum EXPO XXI.
Wojciech Smoktunowicz, dyrektor marketingu, organizator Targów RetailShow podkreśla, że w tym roku widać powrót na dużą skalę firm meblowych i shopfitterskich. Działają one na pełnych obrotach, mają szereg produktów do pokazania i z pewnością będą się wyróżniać. Zamieszanie covidove spowodowało w ostatnich latach zaburzenie dostaw materiałowych do produkcji mebli, ale teraz wszystko wróciło do normy.
– W tej edycji zapanuje równowaga miedzy wyposażeniem i technologiami. Już wiemy, że wystawcy pokażą kompleksową ofertę z licznymi nowościami dopasowanymi do wymogów i regulacji rynkowych. Widoczne i znaczące będą w dalszym ciągu rozwiązania bazujące na najnowszych technologiach, które stanowią odpowiedź na wiele wyzwań wymagających czasów – zapowiada Wojciech Smoktunowicz.
Powrót firm dostarczających wyposażenie sklepów w bieżącej edycji targów wyraźnie podkreśla obecność Modern-Expo w roli partnera strategicznego RetailShow 2023. Firma dostarcza rozwiązania wspierające sprzedaż detaliczną dla różnych formatów sklepów i działa na międzynarodowych rynkach od prawie 30 lat. Piotr Lutek, Marketing Business Partner, podkreśla, że Targi RetailShow, to wiodąca impreza wystawiennicza w tej części Europy, która stanowi właściwe miejsce do wyeksponowania nowości.
– Zaprezentujemy pełną ofertę dla branży handlowej, a na niektóre obszary położymy szczególny akcent. To z pewnością oferta chłodnicza, w której uwzględnione są elementy proekologiczne, to również kasy z linii Pulsar, kompletne rozwiązanie modułowe dla sklepów convenience, ale też regały pod pieczywo czy terminale paczkowe – zapowiada Piotr Lutek.
W zrównoważonej pod względem segmentów ofercie wystawców nadal mocno widoczny będzie trend optymalizacji kosztów, który na dobre zagościł w branży retail. Skomplikowane warunki gospodarcze i społeczne sprawiają, że oszczędności muszą szukać zarówno managerowie sklepów i sieci handlowych, ale przede wszystkim oczekuje ich klient końcowy. Te wyzwania wymagają zautomatyzowanych rozwiązań, które z pewnością docenią obecni na targach przedstawiciele sieci, centrów handlowych, najemcy czy właściciele sklepów.
Targi, na które czeka cała branża
Targi RetailShow z kilkunastoletnią już historią, biznesowym charakterem, jakościową ofertą wystawców i merytorycznym programem, stanowią zwartą i konkretną pigułkę wiedzy dla branży i kompleksowy katalog rozwiązań dla sklepów. To też okazja, by skorzystać z doświadczenia inspirujących prelegentów podczas całodniowej konferencji RetailCongress podzielonej na dwa tematyczne bloki: „Trendy i design” oraz „Technologie i innowacje”. Spotkanie przeprowadzi słuchaczy przez najważniejsze branżowe zagadnienia i stanie się platformą do wymiany opinii i nawiązania nowych kontaktów.
– Targi RetailShow co roku odwiedza kilka tysięcy managerów i specjalistów rynku retail wszystkich rodzajów sieci: spożywczych, odzieżowych, gastronomicznych, obuwniczych, sportowych, drogeryjnych, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskich, saloników prasowych, banków, aptek, stacji paliw oraz sklepów specjalistycznych. To dla nas – organizatorów, ogromna satysfakcja i radość, że takie grono postrzega nas jako wyznacznik tego, co najważniejsze dla branży – podsumowuje Wojciech Smoktunowicz.
Tradycyjnie uwagę uczestników RetailShow zwracać będzie Sklep Modelowy. Bez niego wydarzenie byłoby niekompletne. To najdynamiczniejsze miejsce w hali wystawienniczej skupi najnowsze propozycje rynkowe, a dzięki nieformalnej atmosferze zachęci do przetestowania ich funkcjonalności oraz otwartych rozmów z dostawcami.
Uzupełnieniem targów będą branżowe konkursy Best Shop Concept 2023 i Innowacje Handlu 2023, które pozwolą sprawdzić kreatywne aranżacje sklepów i najnowsze produkty poddając je ocenie ekspertów.
Informacje praktyczne
12. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 22-23 listopada 2023 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Partnerem Strategicznym Targów RetailShow 2023 i Retail Congress jest firma MODERN-EXPO. Rolę Sponsorów Głównych objęły firmy: HIKVISION POLAND, KONCEPT-L, MORIS DESIGN, OPTIMIX, a partnerów technologicznych Solix i Magnes.pl.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.