TP Vision odnotowuje kolejny wzrost biznesu
- Wzrost biznesu TP Vision wynika przede wszystkim z rosnącej sprzedaży telewizorów Philips OLED i Ambilight oraz produktów audio (Philips Sound), zarówno w segmencie premium, jak i średnim.
- Sprzedaż produktów audio wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat.
Wyniki pierwszego półrocza 2022:
- Sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 48% r/r i jest większa niż dynamika wzrostu całego rynku,
- Telewizory z systemem Ambilight stanowią prawie 80% sprzedaży w segmencie telewizorów,
- W obszarze produktów audio odnotowano ponad 20% wzrost sprzedaży, napędzany głównie przez segment słuchawek i soundbarów,
- Słuchawki GO Sports są w tym obszarze liderem, sprzedaż wzrosła o 86% w roku 2022.
Inne ważne wydarzenia roku 2022: - Wysoka jakość obrazu i dźwięku połączona z europejskim wzornictwem produktów jest cały czas doceniana - 174 nagrody w 2021 r. oraz 99 nagród do tej pory w br.
- Nowo wprowadzone produkty również są doceniane i zdobywają nagrody - telewizory OLED+937, OLED807 i 8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23.
- Firma stale rozwija inicjatywy w obszarze zrównoważonego rozwoju.
- TP Vision planuje poszerzyć współpracę z Wings for Life World Run oraz Team Jumbo Visma, by rozwijać segment słuchawek GO Sport. Natomiast wspólnie z Bowers & Wilkins pracuje nad nową linią wysokiej klasy telewizorów Ambilight.
# # #
Kostas Vouzas, dyrektor generalny TP Vision (Philips TV & Sound Europe & Americas) podczas wydarzenia TP Vision Berlin Live przekazał szczegóły na temat śródrocznych wyników biznesowych firmy w 2022 roku. Przedstawił także nowe produkty, które zostaną wprowadzone na rynek w drugiej połowie roku.
Biznes TP Vision w obszarch TV i audio cały czas rośnie, przede wszystkim dzięki rosnącej sprzedaży telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport.
„Wszyscy żyjemy w bardzo trudnych czasach, ale w takich chwilach dobrze jest wiedzieć, że możemy liczyć na wyjątkowe wsparcie naszych klientów, partnerów i dystrybutorów. Doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, wydają się bardzo dobrze rezonować na rynku, co pozwala nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost w OLED TV i segmencie audio.” - powiedział Kostas Vouzas podczas konferencji.
Rosnąca popularność telewizorów Philips OLED Ambilight wynika z doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli OLED z autorskim pakietem przetwarzania obrazu P5 AI firmy TP Vision. Technologia ta spotyka się z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów, dlatego TP Vision wprowadzi nową, ulepszoną wersję technologii "Next Gen" w drugiej połowie 2022 roku. Wznowi także cieszący się ogromnym powodzeniem 100-dniowy okres próbny Ambilight w nowych telewizorach.
Udział Ambilight w wartościowej sprzedaży telewizorów Philipsa wzrósł do prawie 80% w 2022 roku. Dlatego TP Vision zobowiązał się do dalszego rozwoju odbiorników wyposażonych w Ambilight - zarówno pod względem ogólnego udziału w biznesie telewizyjnym firmy, jak również w wartościach bezwzględnych na rynku telewizyjnym.
W segmencie audio firma odnotowała znaczny wzrost sprzedaży słuchawek w 2022 roku z równie dobrymi prognozami na resztę roku. Do sukcesu przyczyniła się koncentracja na segmencie sportowym – wprowadzenie nowych modeli słuchawek z serii GO czy przenośnych głośników bezprzewodowych GO, a także dalsza współpraca z Team Jumbo Visma i partnerstwo z Wings for Life World Run - największą na świecie imprezą biegową - przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o 86%.
Ulepszone przez design
Najlepsze europejskie wzornictwo to podstawa strategii produktowej TP Vision i kluczowy wyróżnik dla konsumenta. Firma konsekwentnie inwestuje w wyjątkowy design produktów, częściowo poprzez posiadanie własnego zespołu projektowego z siedzibą w Amsterdamie, ale także poprzez pionierskie wykorzystanie „prawdziwych” materiałów, takich jak metal, szkło i skóra.
Jakość tej pracy zyskała wiele uznania, a rok 2022 nie był wyjątkiem. Nowe telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio otrzymały prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO.
Zrównoważony rozwój i CSR
Firma znacznie zwiększyła swoje inwestycje w zrównoważony rozwój i CSR. Oba te obszary są kluczowe dla przyszłości Philips TV & Sound.
Wszystkie modele telewizorów 32", 43" i 50" zostały już przestawione na ekologiczne opakowania bez polistyrenu, a wkrótce dołączą do nich modele o większych rozmiarach. Ponadto spółka zaprzestała produkcji pełnokolorowych opakowań telewizorów oraz stosuje tusze na bazie soi.
Podobne działania są realizowane dla Philips Sound – w tym przyspieszona wymiana plastikowych opakowań wewnętrznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips. Firma zobowiązała się także do wprowadzenia ekologicznych opakowań bez plastiku dla wszystkich produktów tego segmentu do 2024 roku.
TP Vision rozpoczął również współpracę z firmą The Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Spółka wierzy, że wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko zaczyna się od tworzenia świadomości poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak The Explorers, gdzie partnerstwo może zaowocować połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.
# # #
O TP Vision
TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.