Veganuary 2023 z Żabką
Żabka wspiera Veganuary, czyli inicjatywę, której celem jest promocja diety wegańskiej oraz zwiększenie dostępności roślinnych produktów i potraw. Sieć zachęca konsumentów do spróbowania produktów roślinnych ze swojej oferty. W tym celu przygotowała specjalną akcję pod hasłem „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję”. W ramach niej swoje premiery mają nowe, w 100% roślinne produkty marek własnych Plant Hunter, Foodini, Dobra Karma i Haps!.
– Przejście na dietę wegańską lub wegetariańską może być m.in. smacznym i zdrowym sposobem codziennego odżywiania. Decydując się na roślinną dietę, stawiamy przede wszystkim na produkty takie jak: warzywa i owoce, rośliny strączkowe czy produkty zbożowe (najlepiej pełnoziarniste). Dzięki temu ograniczamy zbędne i niezdrowe w diecie tłuszcze nasycone, występujące w produktach odzwierzęcych i oprócz pozytywnego wpływu na nasze zdrowie i samopoczucie, zyskujemy korzystny wpływ na kondycję i skutecznie zapobiegamy wielu chorobom dietozależnym. Zwiększając w diecie ilość warzyw i owoców oraz zdrowych, nienasyconych tłuszczów występujących w olejach, orzechach i nasionach pestek oleistych – siemieniu lnianym, pestkach dyni lub słonecznika, stosujemy najlepszą profilaktykę przeciw chorobom nowotworowym i najczęstszej przyczynie zgonów w Polsce – chorobom układu krążenia i powikłaniom cukrzycowym. Dieta wegańska i wegetariańska jest jednocześnie bogata w witaminy, składniki mineralne oraz antyoksydanty, które są w naszej codziennej diecie często deficytowe – mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, Manager of Good Nutrition w Żabka Polska.
Jeszcze więcej roślinnych produktów w Żabce
W trakcie trwania akcji „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję” klienci sklepów Żabka mają okazję spróbować produktów w 100% roślinnej marki własnej Plant Hunter, takich jak: gnocchi szpinakowe z kremowym sosem (13,99 zł/szt.), tortilla w stylu latynoskim jak z mięsem i papryczką piri piri (9,99 zł/szt.) czy spaghetti jak bolońskie (11,99 zł/szt.). Dostępne są także roślinne hummusy Dobra Karma – klasyczny (4,60 zł/szt.) i z falafelem (7,99 zł/szt.), płynne przekąski Foodini (w cenie 5,50 zł/250 ml lub 12,50 zł/750 ml przy zakupie 2 szt. z aplikacją Żappka), żelki Haps! w dwóch wariantach smakowych: malinowe z witaminą B12 i wiśniowo-bananowe (3,50 zł/szt. przy zakupie 2 szt.). Alternatywą dla klasycznego i kultowego już Hot Doga jest opcja roślinna z parówką na bazie białka grochu z dodatkiem oleju rzepakowego, błonnika pszennego bezglutenowego oraz przypraw (4,99 zł/szt. przy zakupie z aplikacją Żappka) oraz Wegger, czyli w 100% roślinny burger (5,99 zł/szt. przy zakupie 2 szt.).
Prócz bogatej roślinnej oferty marek własnych dostępne są w asortymencie także m.in.: mleka roślinne, pasty warzywne czy roślinne słodycze.
Więcej o „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję” na: https://www.zabka.pl/gazetka-promocyjna
Styczniowa wege akcja
Veganuary to kampania zapoczątkowana w 2014 roku przez brytyjską organizację pozarządową o tej samej nazwie. Inicjatywa zachęca do wypróbowania w styczniu diety wegańskiej. Jej celem jest także zwiększenie dostępności produktów i potraw roślinnych w sklepach oraz restauracjach. W 2022 roku w Veganuary wzięło udział ponad 629 tys. osób, z czego aż 98 proc. poleciłoby dołączenie do inicjatywy swojemu znajomemu. Uczestniczyli w nim ludzie z 228 krajów, a na https://veganuary.com/ pojawiło się ponad 1,5 tys. nowych wege przepisów i produktów. Przez cały rok Veganuary zachęca i wspiera zarówno ludzi, jak i firmy do przejścia na dietę roślinną, traktując ją jako sposób na ochronę środowiska, zapobieganie cierpieniu zwierząt i poprawę zdrowia milionów ludzi.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.