Żabka zwiększa dostawy maseczek i środków do dezynfekcji
Sklepy Żabka to miejsce, gdzie każdy przy okazji zakupów może zaopatrzyć się w środki ochrony osobistej. W stałej ofercie sieci są żele i płyny do dezynfekcji rąk oraz powierzchni, chusteczki do dezynfekcji, chusteczki antybakteryjne oraz jednorazowe maseczki. Żabka chce, by każdy klient mógł zaopatrzyć się w niezbędne w czasie pandemii środki ochrony osobistej, dlatego w ostatnich dniach, w placówkach, w których odnotowano wzmożone zainteresowanie klientów tego typu asortymentem, zwiększono ich dostawy. W związku z objęciem całego kraju tzw. żółtą strefą, Żabka ruszyła także z akcją przypominającą franczyzobiorcom oraz ich pracownikom, jak ważne są utrzymanie reżimu sanitarnego oraz konieczność zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej.
Wszystkie działania Żabki są zgodne m.in. z instrukcjami przekazanymi przez NFZ i zaleceniami WHO, zapisami specustawy oraz rządowymi wytycznymi.
- Od początku pandemii podejmujemy szereg działań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa naszych klientów, franczyzobiorców i pracowników. Zapewniliśmy szeroki dostęp do maseczek w bardzo niskiej cenie. Do dzisiaj sprzedaliśmy prawie 38 mln sztuk – średnio już każdy Polak ma maseczkę z Żabki. Wraz z TÜV NORD Polska wdrożyliśmy unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”. Regularnie informujemy też naszych franczyzobiorców o obecnych i nowych zaleceniach sanitarnych, a w związku z ostatnimi decyzjami rządu po raz kolejny przypomnieliśmy im wszystkie aktualnie obowiązujące w naszej sieci zasady. Apelujemy także do klientów, by pamiętali o obowiązku zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej oraz w czasie każdej, nawet najkrótszej wizyty w sklepie. Wywiązując się z tego nakazu, okazujemy troskę nie tylko o własne zdrowie, ale również o zdrowie osób przebywających w naszym otoczeniu – mówi Anna Grabowska Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska.
Dodatkowo sklepy Żabka zostały wyposażone w unikalne, bezdotykowe stacje dezynfekcyjne. Urządzenia te zostały zaprojektowane i stworzone specjalnie na potrzeby sieci – dzięki nim podczas zakupów w Żabce, w całkowicie bezpieczny sposób, tj. bezdotykowo, można zdezynfekować nie tylko dłonie, ale także zakupione właśnie produkty.
W należących do sieci sklepach regularnie prowadzona jest także dezynfekcja, m.in.: kas samoobsługowych, klamek, blatów, lad, terminala, skanera, stoiska kawowego i wielu innych elementów sklepu. Do zabiegów dezynfekcji stosowane są środki przeznaczone do powierzchni mających kontakt z żywnością, które są zarejestrowane w wykazie środków biobójczych i posiadają działanie dezynfekujące.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników oraz klientów w sklepach Żabka wprowadzono możliwość samodzielnego skanowania produktów, a także maksymalnie ograniczono czas dostaw oraz wejścia kierowcy do sklepu. Zmieniono również strefę Żabka Café, m.in. wszystkie rozpakowane akcesoria zostały skompletowane w specjalnie przygotowany i zapakowany zestaw kawowy, składający się z kubka, wieczka, mieszadełka i serwetki.
Dużą popularnością wśród klientów Żabki cieszy się usługa obsługi przesyłek kurierskich, dlatego również na tym polu sieć zadbała o bezpieczeństwo. Obecnie podczas przyjmowania i wydawania przesyłek kurierowi obsługa sklepu nie ma konieczności poświadczania tej czynności podpisem na urządzeniu mobilnym przewoźnika czy na dokumentach przewozowych. Natomiast przy odbiorze paczki to sprzedawca, a nie klient może wprowadzić indywidualny kod PIN. Ostatnio, sieć postanowiła jeszcze bardziej ułatwić i przyspieszyć ten proces, dodając do aplikacji mobilnej żappka nową funkcjonalność – Żappka Post. Pozwala ona śledzić zamówioną przesyłkę i ułatwia jej odbiór.
Pomimo wielu działań Żabka chciała pójść krok dalej, dlatego wdrożyła unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”. W jego ramach audytorzy Działu Weryfikacji Standardów Żabka Polska, wspólnie z niezależną akredytowaną jednostką certyfikującą TÜV NORD Polska, sprawdzają m.in. stan czystości, higienę na sali sprzedaży, na stoisku Żabka Café czy w otoczeniu sklepu, stan techniczny wyposażenia placówek oraz dostępność dla klientów i pracowników środków ochrony osobistej. Placówki, które pozytywnie przejdą audyt, otrzymują znak BiH+, potwierdzający spełnienie wymagań programu oraz wymagań w zakresie utrzymywania reżimu sanitarnego związanego z sytuacją pandemiczną.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.