Hillebrand dostarczył wino o wartości 700 tys. euro na aukcję w Hong Kongu
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, rozwija usługi specjalne dedykowane logistyce ekskluzywnych i kolekcjonerskich alkoholi. W ostatnim czasie zespół Hillebrand zorganizował wyjątkową dostawę 800 butelek unikatowych win z Japonii na aukcję do jednego z najbardziej renomowanych domów aukcyjnych w Hong Kongu. Ich wartość została wyceniona na 700 tys. euro.
3 080 km w 5 dni
Miejscem odbioru 800 butelek wina na aukcję w Hong Kongu był dom ich właściciela, położony w małej wiosce, znajdującej się ok. 180 km od Tokio. Przy współpracy z lokalnym ekspertem w dziedzinie winiarstwa i unikatowych win, cała kolekcja została najpierw szczegółowo opisana i sfotografowana. Następnie butelki umieszczono w 71 specjalnych skrzynkach. Za ich pakowanie i przygotowanie do transportu, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, odpowiadał specjalny zespół Hillebrand, doświadczony w obsłudze tak wyjątkowych i wartościowych ładunków. Skrzynki z winami zostały przetransportowane samochodami ciężarowymi z zawieszeniem pneumatycznym do międzynarodowego portu lotniczego Narita (ok. 65 km od centrum Tokio). Tu je spaletyzowano i zabezpieczono przed liczącym ok. 2900 km lotem do Hong Kongu. Aby zapobiec szkodliwym wpływom szoku termicznego i ekstremalnych zmian wilgotności, które mogłyby wpłynąć na jakość wina, eksperci Hillebrand wykorzystali innowacyjne rozwiązanie - termostatyczną folię VinLiner. Jej zadaniem było utrzymanie stałej temperatury podczas transportu i zmniejszenie wpływu promieniowania cieplnego, przewodzenia i konwekcji.
Ładunek z tak cennym winem wymagał też specjalnego i kompleksowego ubezpieczenia, które obejmowało nie tylko jego wartość ale też jakość. Polisa Hillebrand dla tak cennych ładunków jest przygotowywana indywidualnie i zakłada zerowy udział własny. To oznacza, że w mało prawdopodobnym przypadku kradzieży lub uszkodzenia, właściciel wartościowego ładunku otrzymuje odszkodowanie w wysokości uzgodnionej wartości ubezpieczenia.
Kompleksowa realizacja dostawy 800 butelek wina na aukcję w Hong Kongu, od sfotografowania kolekcji, zapakowania i ubezpieczenia do doręczenia na miejsce dostawy zajęła tylko 5 dni. W tym czasie ten wyjątkowy i cenny ładunek pokonał łącznie odległość 3080 km.
Logistyka ekskluzywnych trunków wymaga perfekcji i know-how
- Hillebrand jest jedną z niewielu firm logistycznych, które specjalizują się także w organizacji dostaw luksusowych i unikatowych alkoholi, o bardzo dużej wartości. To dla operatora zawsze wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Kluczem do sukcesu jest połączenie doświadczenia i perfekcji w organizacji z odpowiednim zapleczem logistycznym, rozbudowaną siecią i autorskimi rozwiązaniami - mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Dostawa 800 butelek win na aukcję w Hong Kongu jest kolejnym, specjalnym zleceniem, zrealizowanym przez Hillebrand. W ubiegłym roku firma zorganizowała dostawę 12 butelek wina Bordeaux Grand Cru rocznik 2000 z Huston (USA) do Bordeaux (Francja), które wcześniej przebywały w przestrzeni kosmicznej, 400 km od Ziemi na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Transport był częścią projektu CommuBioS, przeprowadzanego w ramach pierwszego programu badawczego Mission WISE firmy Space Cargo Unlimited. Hillebrand zorganizował także m.in. dostawę słynnej butelki whisky The Macallan 1926 wartej 1,2 mln USD, 51-letniej japońskiej whisky z destylarni Karuizawa, jednej z najdroższych i unikatowych whisky na świecie, czy pochodzącego z limitowanej edycji 20-letniego rumu Caroni z Trynidadu i Tobago.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.