Huawei pierwszym na świecie producentem smartfonów z certyfikatem BSI
Huawei jest pierwszym na świecie dostawcą inteligentnych urządzeń mobilnych, który uzyskał certyfikat ochrony prywatności ISO/IEC 27701 zweryfikowany przez British Standards Institution.
Oznacza to, że firma spełnia międzynarodowe standardy prywatności w zakresie projektowania oprogramowania, a także badań i rozwoju, gwarantując bezpieczeństwo i prywatność swoim użytkownikom. Co więcej, Celia, asystent głosowy od Huawei, otrzymał certyfikat ochrony prywatności ePrivacyseal, potwierdzający najwyższy poziom ochrony danych użytkowników korzystających z tego rozwiązania.
Huawei został pierwszym na świecie producentem urządzeń mobilnych, który spełnił rygorystyczne wymogi uprawniające do certyfikatu ISO/IEC 27701. To standard ochrony prywatności przyznawany wspólnie przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC). Zawiera zasady oraz metody ochrony prywatności w systemach bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony prywatności.
Certyfikat obejmuje usługi projektowania, rozwoju i konserwacji systemu EMUI oraz jego oprogramowania aplikacyjnego - w tym ponad 50 aplikacji oraz funkcji wymagających poufnego przetwarzania danych. Aby uzyskać certyfikat ISO/IEC 27701, firma musiała zbudować funkcje bezpieczeństwa oparte na wyznaczonych standardach i przejść weryfikację organów zewnętrznych, w tym przypadku British Standards Institution.
Huawei gromadzi odpowiednie dane dotyczące swoich urządzeń, jak wydajność, zużycie energii czy ewentualne usterki, w celu poprawy komfortu ich użytkowania. Dane osobowe użytkownika są przesyłane do Huawei dopiero po uzyskaniu jego jednoznacznej zgody. Aby anonimizować zebrane wrażliwe dane osobowe, Huawei wykorzystuje technologię różnicowej prywatności, co oznacza, że firma nie może zidentyfikować konkretnego użytkownika na podstawie zebranych danych. Dzięki temu Huawei spełnia szereg wymagań inspekcji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji o produkcie i systemu zarządzania ochroną prywatności.
Celia – asystent głosowy Huawei, który chroni prywatność użytkowników
Asystent głosowy Huawei Celia umożliwia użytkownikom urządzeń mobilnych marki wywoływanie często używanych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Przyznany mu właśnie certyfikat ePrivacyseal oznacza, że dane tak zwanych odcisków głosowych użytkowników Huawei są przechowywane na urządzeniach marki i nie są przechowywane w chmurze ani transferowane z urządzeń Huawei. Co więcej, dane generowane podczas dialogu między użytkownikiem urządzenia a asystentem głosowym są automatycznie usuwane po zakończeniu zleconego zadania. Dane nie są przechowywane na serwerach Huawei ani udostępniane stronom trzecim.
Jeśli Celia zostanie użyta do wywołania usługi lokalizacji, na przykład w przypadku pytania o pogodę, asystent głosowy Huawei nie łączy informacji o lokalizacji z urządzeniem Huawei. W rezultacie lokalizacja użytkownika nie może być śledzona, a zachowanie właściciela urządzenia nie jest poddawane analizie.
Dodatkowo, Celia nie zbiera danych dotyczących nazwisk, numerów telefonicznych ani adresów e-mail podczas połączenia lub wysyłania wiadomości SMS. Nazwy użytkowników w książce adresowej są szyfrowane i przechowywane na serwerze Huawei przez jeden miesiąc, po czym są automatycznie usuwane.
Asystent głosowy Huawei może być używany na przykład do włączania trybu ochrony wzroku, reagowania na nieodebrane połączenie czy robienia zakupów internetowych. Dostępny jest na urządzeniach marki z nakładką systemową EMUI co najmniej w wersji 10.1. Użytkownicy mogą uaktywnić asystenta głosowego używając zwrotu „Hej Celia” lub naciskając i przytrzymując przycisk zasilania urządzenia Huawei.
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.
Infrastruktura
Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
Prawo
Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem
W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.