Huawei w czołówce najbardziej innowacyjnych firm na świecie
Huawei jest szóstą najbardziej innowacyjną firmą na świecie w 2020 roku, po wzroście aż o 42 pozycje w ciągu roku – wynika z najnowszego, prestiżowego rankingu The Most Innovative Companies 2020 autorstwa Boston Consulting Group. Huawei był najszybciej rosnącą marką w tym zestawieniu.
Huawei po raz pierwszy pojawił się w rankingu Boston Consulting Group w 2014 roku, zajmując wtedy 50. miejsce. W kolejnych latach firma regularnie pojawiała się w pierwszej pięćdziesiątce, a na najwyższej do tej pory 46-tej pozycji znalazła się w 2015 roku. Tegoroczny ranking przyniósł Huawei awans o rekordowe 42 miejsca, dając awans do pierwszej dziesiątki najbardziej innowacyjnych firm świata, na wysokim 6. miejscu.
Boston Consulting Group od 2005 roku prowadzi badania ankietowe wśród globalnych liderów i ekspertów innowacji, którzy wybierają 50 firm najbardziej wyróżniających się w skali globalnej.
Huawei nieustannie pracuje nad poszerzaniem swojego portfolio o coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia i rozwiązania. Najnowsza flagowa seria smartfonów P40 wyróżnia się na rynku możliwościami fotograficznymi – niedawno zaprezentowany w Polsce model Huawei P40 Pro+ to najpotężniejszy smartfon fotograficzny marki wyposażony w pięć obiektywów, w tym o rozdzielczości 50 MP, z rekordową wielkością sensora na poziomie 1/1,28”. Huawei P40 Pro+ oraz P40 Pro biją też rekordy w zakresie zoomu – model P40 Pro oferuje 50-krotny zoom cyfrowy, a model P40 Pro+ nawet 100-krotny. Model P40 wyposażony jest w potężny aparat fotograficzny, a jego podzespoły zamknięte są w bardziej kompaktowej, w stosunku do modeli P40 Pro+ i P40 Pro, obudowie.
Huawei dynamicznie rozwija również swój własny ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami Huawei AppGallery, w którym obecnie znajduje się prawie 1000 polskich aplikacji. W skali globalnej, w sklepie dostępnych jest już 35 tysięcy aplikacji, z których korzysta ponad 390 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, obok takich usług jak – między innymi - Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.
Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu
2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.