Komunikaty PR

Huge Thing i Visa Foundation wesprą przedsiębiorcze kobiety z Polski i Ukrainy

2024-09-03  |  09:30
Biuro prasowe

Odpowiednia wiedza rynkowo-biznesowa, jak i właściwie przygotowanie startupu do rozwoju, są kluczem do skutecznego skalowania biznesu i pozyskiwania finansowania od inwestorów. Właśnie taką misję realizuje edukacyjny program Female Founders Fundraising Academy stworzony przez Huge Thing, przy wsparciu Visa Foundation. Inicjatywa dedykowana przedsiębiorczym kobietom z Polski oraz Ukrainy stawia na rozwój kompetencji biznesowych founderek oraz wyposażenie ich w narzędzia niezbędne do efektywnego pozyskiwania kapitału i dynamicznego skalowania tworzonych przez nie startupów. Rekrutacja do drugiej edycji programu właśnie wystartowała.

Choć nieustannie słyszymy w międzynarodowych mediach o kolejnych sukcesach, czy pozyskanych rundach finansowania przez startupy, to niestety mniejszością pozostają informacje o tych, prowadzonych przez kobiece zespoły. Wraz z rozwojem rynku ten trend zaczyna się lekko zmieniać, jednakże wciąż potrzebujemy inicjatyw mogących wesprzeć przedsiębiorcze kobiety w ich przedsiębiorczej drodze. 

Dostrzegając tę potrzebę, Huge Thing, we współpracy z Visa Foundation, przygotował serię bezpłatnych programów w ramach inicjatywy Facilitating Female Founders, dedykowanych founderkom z Polski oraz Ukrainy. Składa się na nie trwający właśnie grantowy program pre-akceleracyjny Female Pre-Accelerator oraz trzy edycje Female Founders Academy, do którego drugiej odsłony rekrutacja już się rozpoczęła. Wspomniana akademia ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy skupionej na fundraisingu, w tym m.in. planowaniu procesów związanych z pozyskaniem kapitału, budowaniem odpowiedniej komunikacji marki, przygotowaniu do rozmów i negocjacji z inwestorami czy opracowywaniu wycen startupów oraz aspektach prawnych związanych z tym procesem. Przygotowując nasze programy postawiliśmy mocno na praktyczną wiedzę pochodzącą od doświadczonych ekspertek i ekspertów. Oprócz serii warsztatów, uczestniczki naszej akademii mogą liczyć na mentoring, możliwość zbudowania szerokiego i międzynarodowego networku, a także dostęp do Female Founders Club. - komentuje Maria Tyka-Majewska, Senior Program Manager w Huge Thing. W maju zakończyliśmy pierwszą edycję tego programu, w ramach której wsparliśmy 15 kobiet w dalszym rozwoju ich startupów, w tym takich firm jak BinderLess, Aimars czy PocektIP. Już w sierpniu rozpoczynamy kolejny nabór, a start drugiej edycji Female Founders Fundraising Academy zaplanowany jest na październik. - dodaje Maria Tyka-Majewska.

Co czeka na uczestniczki drugiej edycji Female Founders Fundraising Academy?
Trwająca osiem tygodni akademia ma na celu wyposażenie przedsiębiorczych kobiet w wiedzę i narzędzia pzowalające na skuteczne pozyskiwania finansowania na rozwój ich startupów. W trakcie programu, czekać będzie na nie m.in.:

  • Ekspercka wiedza z zakresu przygotowania biznesu do pozyskania kapitału przekazywana przez doświadczonych inwestorów oraz przedsiębiorców.

  • Praktyczne umiejętności związane z fundraisingiem, w tym tematy związane m.in. z umową inwestycyjną, negocjacjami, wyceną spółki czy przygotowaniem modelu biznesowego.

  • Indywidualne podejście i wsparcie mentorów, którzy w trakcie indywidualnych sesji będą wspierać founderki w realizacji ich założeń.

  • Szeroki networking skupiony na dostępie do inwestorów VC oraz aniołów biznesu mogących wesprzeć kapitałem dalszy rozwój startupów tworzonych przez uczestniczki programu, a w tym dedykowany VC speed-dating.

  • Demo Day na żywo w Warszawie, podczas którego founderki będą miały szansę zaprezentować swoje rozwiązania inwestorom, przedstawicielom korporacji oraz całemu ekosystemowi. 

W pierwszej edycji akademii wzięło udział 15 startupów z różnych sektorów rynku i na różnych etapach rozwoju. Jako BinderLess już od kilku lat jesteśmy obecni na polskim rynku. Celem udziału w pierwszej edycji akademii było pozyskanie wiedzy, którą mogłabym przełożyć na realne umocnienie naszej pozycji na krajowym rynku oraz przygotowanie się do międzynarodowego skalowania. Zarówno warsztaty, jak i wsparcie mentorów miały dla mnie bardzo praktyczne zastosowanie w prawdziwym świecie, co jest z pewnością ogromną wartością płynącą z tego programu. - komentuje Aleksandra Owczarek, CEO BinderLess, uczestniczka pierwszej edycji Female Founders Fundraising Academy, tworząca innowacyjną platformę do zarządzania dokumentacją budowlaną.

Rekrutacja do drugiej edycji programu już trwa, a szczegóły oraz formularz aplikacyjny  można znaleźć na stronie internetowej Huge Thing.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.