ID Logistics i IKEA Retail – razem dla rozwoju omnikanałowości
ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, wspiera rozwój łańcucha dostaw omnichannel IKEA Retail w Polsce. W tym roku ID Logistics uruchomił i zarządza nowoczesnym centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, dedykowanym obsłudze artykułów niestandardowych i ponadgabarytowych. Dla szybkiego czasu realizacji zamówień kluczowe znaczenie mają dedykowane rozwiązania logistyczne i odpowiednio zaplanowana przestrzeń magazynowa.
„Rozpoczęcie współpracy z IKEA Retail jest kluczowym krokiem dla naszej ekspansji w obszarze logistyki kontraktowej i specjalizacji w obsłudze dedykowanych procesów e-commerce. To pierwszy projekt, który realizujemy dla branży wyposażenia wnętrz w Polsce, co rozszerza nasze kompetencje o nowy segment rynku. Uruchomienie magazynu koło Nadarzyna odgrywa kluczową rolę dla rozwoju omnichannel naszego klienta. Dostawy artykułów o niestandardowych rozmiarach do klientów e-commerce, wcześniej realizowane bezpośrednio przez sklepy IKEA, są teraz powierzone naszemu zespołowi. To zaszczyt, że klient obdarzył nas zaufaniem, a my mogliśmy spełnić jego oczekiwania. Liczymy, że nasza współpraca z IKEA w Polsce rozszerzy się na kolejne rynki” – mówi Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.
„Otwarcie Lokalnego Centrum Dystrybucji do Klienta koło Nadarzyna to dla nas niezwykle ekscytujący i znaczący krok w dalszym rozwoju infrastruktury magazynowo – logistycznej, a także kontynuacja naszej strategii omnikanałowej mającej na celu wspieranie klientów niezależnie od tego, na jakie zakupy w IKEA się zdecydują. Chcemy, aby ludzie cieszyli się pozytywnym doświadczeniem IKEA bez względu na to, w jaki sposób zdecydują się z nami nawiązać kontakt, czy to za pośrednictwem naszych sklepów, Studiów planowania i zamówień IKEA czy zdalnie, a także jaką formę dostawy wybiorą. Lokalizacja nowego magazynu w dużym stopniu to umożliwi, zwiększając dostępność naszych produktów i skracając czas realizacji zamówień do klientek i klientów z Warszawy, woj. podlaskiego oraz mazowieckiego” - mówi Sebastian Kaczmarski, Kierownik ds. Centralnych Operacji Logistycznych, IKEA Distribution Services S.A. „Nasza współpraca opiera się również na naszych ambitnych celach, aby do końca 2025 r. zapewnić w 100% zeroemisyjne dostawy tzw. ostatniej mili w granicach administracyjnych Warszawy, co jest kluczowym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju – od pierwszych dni prowadzenia operacji, infrastruktura magazynowa jest przygotowana do tego celu” dodaje.
Wyjątkowe wyzwanie logistyczne – asortyment i krótki czas dostaw
Centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, o powierzchni blisko 26 tys. mkw. zatrudnia 140 osób. Jego specjalizacją jest przygotowywanie zamówień składanych w sklepie internetowym IKEA.pl i przez Aplikację Mobilną IKEA. To, co wyróżnia ten magazyn od innych, jest obsługiwany asortyment. Są to wszystkie artykuły ponadgabarytowe dostępne w ofercie IKEA, tj. meble kuchenne, szafy, sofy, fotele, ramy łóżek czy lutra. Dodatkowo magazynowane są tu akcesoria i artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie to ponad 10 500 SKU (rodzaje produktów) dla których przygotowano 32 tys. miejsc paletowych.
„Naszym celem jest zagwarantowanie niezawodnej obsługi logistycznej i szybkiej dostawy. Miesięcznie realizujemy ponad 15 tysięcy zamówień. Lead time, czyli czas dostawy od momentu złożenia zamówienia w jednym z kanałów sprzedaży IKEA czyli w sklepie stacjonarnym, na stronie internetowej czy też poprzez kontakt telefoniczny, do doręczenia wynosi nawet 1 dzień. Jesteśmy jedynym magazynem tego typu w kanale sprzedaży omnichannel naszego klienta w Polsce, który zapewnia tak szybki czas doręczeń” - mówi Agnieszka Lipińska, dyrektor centrum dystrybucji ID Logistics koło Nadarzyna.
Dedykowane procesy i przestrzeń magazynowa
Centrum dystrybucji koło Nadarzyna pracuje w trybie trzyzmianowym oraz czterobrygadowym, gdyż operacje realizowane są przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zgodnie ze specyfikacją IKEA, zespoły ID Logistics przygotowały i wdrożyły specjalnie zaprojektowane procesy logistyczne. Wspierają je nowoczesne technologie, tak jak zaimplementowany w ostatnim czasie dodatkowy system monitoringu kompletacji zamówień.
ID Logistics, zgodnie z wytycznymi IKEA, rozmieścił artykuły w magazynie z podziałem na strefy, w tym jest również strefa dla palet o długości powyżej 2 m, standardowych palet o długości 1,2 m, a także produktów o mniejszych rozmiarach. Do obsługi tego typu asortymentu została dostosowana flota wózków widłowych, wyposażonych w dodatkowe systemy hydrauliczne.
Dla klimatu i zrównoważonego rozwoju
Dla ID Logistics i IKEA Retail kluczowe znaczenie mają działania na rzecz klimatu i ochrony środowiska, z dążeniem do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W magazynie zastosowano więc różne rozwiązania, które zwiększają jego efektywność środowiskową. Przykładem jest zainstalowanie dwóch farm fotowoltaicznych o mocy 50KWp i 16KWp, które wytwarzają energię elektryczną do zasilania magazynu lub wykorzystania m.in. do podgrzewania wody. Wszystkie wózki widłowe wyposażone zostały w baterie litowo-jonowe. W magazynie stosowane są kartonowe palety i ploter do docinania opakowań kartonowych, a część kartonowych opakowań zbiorczych jest wielokrotnie wykorzystywana w procesach wysyłki (proces trunk line). Dodatkowo, do zabezpieczania towarów, przygotowywanych do dystrybucji do klientów, używane są wypełniacze papierowe. Ważnym aspektem jest właściwa gospodarka odpadami i ograniczanie ich ilości. Na terenie obiektu oraz na rampach rozładowczo-załadowczych zainstalowano także ładowarki dla floty samochodów elektrycznych, które realizują dostawy do klientów w rejonie Warszawy.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.