ID Logistics Polska rozwija współpracę z PKN ORLEN
W maju 2021 minął kolejny rok współpracy między ID Logistics Polska, operatorem specjalizującym się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, a PKN ORLEN. Firmy dynamicznie rozszerzają jej zakres. Z tego względu w centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej wdrożone zostały liczne, innowacyjne rozwiązania wspierające procesy zaopatrzenia ogólnopolskiej sieci punktów sprzedaży detalicznej PKN ORLEN.
ID Logistics Polska zarządza centrum dystrybucji PKN ORLEN w Woli Bykowskiej o łącznej powierzchni 13 tys. mkw. Operator kompleksowo zajmuje się operacjami magazynowymi (tj. przyjęcie towarów, załadunek, składowanie i kompletacja), a także realizuje zlecony przez PKN ORLEN proces zarządzania zapasem towarów w centrum dystrybucyjnym w oparciu o przekazywane kryteria przechowywania i prognozy sprzedaży. Jest to wciąż rzadko świadczona usługa na rynku logistyki kontraktowej.
Rozszerzony asortyment
Od początku współpracy w centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej obsługiwane są artykuły spożywcze. Teraz, w ramach rozwoju współpracy między firmami, asortyment rozszerzany jest także o produkty nieżywnościowe.
Konsolidacja obsługi wszystkich towarów w jednym centrum dystrybucyjnym podyktowana jest optymalizacją kosztów dystrybucji w sieci punktów sprzedaży detalicznej PKN ORLEN w całej Polsce.
Dedykowane rozwiązania wspierają obsługę procesów magazynowych
W centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej ID Logistics Polska wykorzystuje różnego rodzaju innowacyjne i dedykowane rozwiązania, które mają wspierać procesy obsługi magazynowej.
- W ramach usług o wartości dodanej, ID Logistics zarządza bezpiecznym stockiem towarów. Kontroluje zamówienia od dostawców, ustala limity dostaw oraz czas ich realizacji a także planuje i zapewnia utrzymanie odpowiedniego poziomu zapasów w magazynie – mówi Renata Reszka, dyrektor magazynu w Woli Bykowskiej.
Efektywne zarządzanie zapasami towarów, przy zachowaniu ciągłości dostaw w sieci punktów sprzedaży detalicznej PKN ORLEN działających w całej Polsce, umożliwia jeden z najnowocześniejszych, a jednocześnie funkcjonalnych i elastycznych systemów do zarządzania zapasami magazynowymi - EWR firmy Generix. Jest on zintegrowany z WMS (system zarządzania magazynem).
Z kolei w procesie kompletacji towarów ID Logistics Polska wykorzystuje system PTL zintegrowany z systemami nagrywania i głosowym voice picking. Połączenie ich funkcjonalności ułatwia weryfikację zgodności każdej palety, która jest przygotowywana dla konkretnego punktu sprzedaży detalicznej.
W centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej wdrożony został też dedykowany i w pełni zautomatyzowany system zarządzania zwrotami i reklamacjami, działający w oparciu o rozwiązanie dcClaim firmy DCLOG oraz narzędzie Intense wdrożone w PKN ORLEN.
- Wdrożenie Intense w znaczący sposób usprawniło procesy zwrotów i reklamacji, dzięki generowaniu ruchów materiałowych w systemach: POS, SAP i WMS w zintegrowany sposób z aplikacjami: Intense i dcClaim. Zwracany towar trafia na specjalnie wydzielone składy zwrotów i niedoborów. Na poziomie każdej strefy stocku dostępne jest pełne raportowanie ilościowo-wartościowe. Wdrożenie aplikacji Intense było powiązane z kolejną istotną zmianą systemową w procesie dystrybucji, która określana jest jako „dostawa gwarantowana” - mówi Renata Reszka, dyrektor magazynu w Woli Bykowskiej.
Aplikacja została wdrożona przy ścisłej współpracy zespołu specjalistów PKN ORLEN, ID Logistics Polska, DCLOG oraz Intense.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.