Komunikaty PR

ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień Super-Pharm

2021-03-23  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, operator specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych, realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa. Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej.

W zarządzanych przez ID Logistics magazynach, firma stawia na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, wspierających rozwój swoich klientów. Wszystko to w odpowiedzi na zmiany i nowe wyzwania rynkowe. W kwietniu 2020 roku ID Logistics uruchomiło w Teresinie nowe centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw., z którego realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. W 2020 roku, tylko w ciągu pierwszych 9 miesięcy od uruchomienia magazynu, wolumen wysyłek w kanale sprzedażowym e-commerce wzrósł aż o 500 proc., a w sieci sklepów stacjonarnych o ponad 160 proc. To wymagało szybkiej zmiany przyjętych wcześniej planów i wdrożenie nowych rozwiązań.

-  Wspólnie z Super-Pharm wprowadziliśmy szereg zmian w obsłudze operacyjnej, tak aby zapewnić sprawną obsługę rosnących w szybkim tempie zamówień w obu kanałach sprzedaży, szczególnie e-commerce. W bardzo krótkim czasie o 100 proc. zwiększyliśmy zatrudnienie, utworzyliśmy nowe stanowiska pracy w obsłudze procesów pakowania i kontroli zamówień, powołaliśmy też lidera e-com, który odpowiada m.in. za utrzymanie standardów operacyjnych i terminowość kompletacji. Wdrożyliśmy też innowacyjne rozwiązania optymalizujące obsługę zamówień, co zwiększyło wydajność i zapewniło wysoką jakość obsługi – wylicza Mariusz Pęsiek, dyrektor magazynu w Teresinie.

Innowacje w procesach magazynowych – szybki wzrost wydajności

Przykładem innowacyjnych rozwiązań wspierających kompletację zamówień e-commerce w teresińskim magazynie Super-Pharm jest system DcCheckList, wdrożony przy współpracy z DCLOG, który łączy funkcję stacji pakowania i kontroli. To proste w obsłudze dla pracowników rozwiązanie zwiększyło wydajność i usprawniło prawidłową realizację zamówień, składanych przez klientów drogerii internetowej. Aby przyspieszyć procesy kompletowania w magazynie zamontowano automatyczny taśmociąg o długości 12 m, za pomocą którego gotowe paczki przesyłane są do strefy sortowania. Zoptymalizowany został też moduł informatyczny dla procesu kompletacji, dzięki czemu jest łatwiejszy w obsłudze, prostszy wizualnie i bardziej funkcjonalny. Rozwiązanie zostało przygotowane tak, aby mogło być stosowane w obsłudze zamówień dla dwóch kanałów sprzedaży: e-commerce i stacjonarnej.  To wdrożenie nie tylko zwiększyło jakość obsługi, ale dało też wymierne korzyści i wzrost wydajności o 15 proc. Obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych wspiera z kolei autorskie rozwiązanie ID SMART, czyli zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, który zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych wykorzystywanych podczas kompletowania zamówień, zwłaszcza multikompletacji (optyczna wizualizacja put-to-light), przygotowania towarów do wysyłki do sklepów i obsługę reklamacji. W ubiegłym roku o ponad 15 proc. zwiększył się też asortyment towarów, co wymagało nie tylko szybkiej optymalizacji procesów kompletacji i kontroli zapasów, ale także rozbudowy stref kompletacyjnych w magazynie.

Kolejnym krokiem była modernizacja wewnętrznej floty magazynowej. Zastosowanie nowoczesnych wózków widłowych na baterie litowo-jonowe zmniejszyło koszty operacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo wózki wyposażone są w system I_Site, z rozwiązaniami pozwalającymi m.in. nie tylko na monitorowanie stopnia wykorzystania wózków i stanu naładowania akumulatorów, ale także zarządzanie kierowcami oraz powiadamianie o zderzeniach i blokadach.

- Obecnie wspólne z Super-Pharm pracujemy nad przygotowaniem kolejnych innowacyjnych i autorskich rozwiązań optymalizujących obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z różnych form odbioru paczek, co pozwoli nam zwiększyć wolumen obsługiwanych przesyłek e-commerce o 20 proc. - zapowiada Mariusz Pęsiek.

ID Logistics dla Super-Pharm

ID Logistics, w ramach współpracy z Super-Pharm, odpowiada za zarządzanie obsługą magazynową, tj. przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy stacjonarne i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim centrum dystrybucji obsługiwane są wszystkie artykuły sprzedawane w sieci sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej Super-Pharm, tj, kosmetyki, środki czystości, paramedyczne i higieniczne oraz akcesoria i produkty FMCG, z wyjątkiem leków sprzedawanych na receptę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.