Komunikaty PR

ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień Super-Pharm

2021-03-23  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, operator specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych, realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa. Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej.

W zarządzanych przez ID Logistics magazynach, firma stawia na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, wspierających rozwój swoich klientów. Wszystko to w odpowiedzi na zmiany i nowe wyzwania rynkowe. W kwietniu 2020 roku ID Logistics uruchomiło w Teresinie nowe centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw., z którego realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. W 2020 roku, tylko w ciągu pierwszych 9 miesięcy od uruchomienia magazynu, wolumen wysyłek w kanale sprzedażowym e-commerce wzrósł aż o 500 proc., a w sieci sklepów stacjonarnych o ponad 160 proc. To wymagało szybkiej zmiany przyjętych wcześniej planów i wdrożenie nowych rozwiązań.

-  Wspólnie z Super-Pharm wprowadziliśmy szereg zmian w obsłudze operacyjnej, tak aby zapewnić sprawną obsługę rosnących w szybkim tempie zamówień w obu kanałach sprzedaży, szczególnie e-commerce. W bardzo krótkim czasie o 100 proc. zwiększyliśmy zatrudnienie, utworzyliśmy nowe stanowiska pracy w obsłudze procesów pakowania i kontroli zamówień, powołaliśmy też lidera e-com, który odpowiada m.in. za utrzymanie standardów operacyjnych i terminowość kompletacji. Wdrożyliśmy też innowacyjne rozwiązania optymalizujące obsługę zamówień, co zwiększyło wydajność i zapewniło wysoką jakość obsługi – wylicza Mariusz Pęsiek, dyrektor magazynu w Teresinie.

Innowacje w procesach magazynowych – szybki wzrost wydajności

Przykładem innowacyjnych rozwiązań wspierających kompletację zamówień e-commerce w teresińskim magazynie Super-Pharm jest system DcCheckList, wdrożony przy współpracy z DCLOG, który łączy funkcję stacji pakowania i kontroli. To proste w obsłudze dla pracowników rozwiązanie zwiększyło wydajność i usprawniło prawidłową realizację zamówień, składanych przez klientów drogerii internetowej. Aby przyspieszyć procesy kompletowania w magazynie zamontowano automatyczny taśmociąg o długości 12 m, za pomocą którego gotowe paczki przesyłane są do strefy sortowania. Zoptymalizowany został też moduł informatyczny dla procesu kompletacji, dzięki czemu jest łatwiejszy w obsłudze, prostszy wizualnie i bardziej funkcjonalny. Rozwiązanie zostało przygotowane tak, aby mogło być stosowane w obsłudze zamówień dla dwóch kanałów sprzedaży: e-commerce i stacjonarnej.  To wdrożenie nie tylko zwiększyło jakość obsługi, ale dało też wymierne korzyści i wzrost wydajności o 15 proc. Obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych wspiera z kolei autorskie rozwiązanie ID SMART, czyli zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, który zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych wykorzystywanych podczas kompletowania zamówień, zwłaszcza multikompletacji (optyczna wizualizacja put-to-light), przygotowania towarów do wysyłki do sklepów i obsługę reklamacji. W ubiegłym roku o ponad 15 proc. zwiększył się też asortyment towarów, co wymagało nie tylko szybkiej optymalizacji procesów kompletacji i kontroli zapasów, ale także rozbudowy stref kompletacyjnych w magazynie.

Kolejnym krokiem była modernizacja wewnętrznej floty magazynowej. Zastosowanie nowoczesnych wózków widłowych na baterie litowo-jonowe zmniejszyło koszty operacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo wózki wyposażone są w system I_Site, z rozwiązaniami pozwalającymi m.in. nie tylko na monitorowanie stopnia wykorzystania wózków i stanu naładowania akumulatorów, ale także zarządzanie kierowcami oraz powiadamianie o zderzeniach i blokadach.

- Obecnie wspólne z Super-Pharm pracujemy nad przygotowaniem kolejnych innowacyjnych i autorskich rozwiązań optymalizujących obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z różnych form odbioru paczek, co pozwoli nam zwiększyć wolumen obsługiwanych przesyłek e-commerce o 20 proc. - zapowiada Mariusz Pęsiek.

ID Logistics dla Super-Pharm

ID Logistics, w ramach współpracy z Super-Pharm, odpowiada za zarządzanie obsługą magazynową, tj. przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy stacjonarne i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim centrum dystrybucji obsługiwane są wszystkie artykuły sprzedawane w sieci sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej Super-Pharm, tj, kosmetyki, środki czystości, paramedyczne i higieniczne oraz akcesoria i produkty FMCG, z wyjątkiem leków sprzedawanych na receptę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.