Immergas z kolejną odsłoną kampanii #razemdlaczystegopowietrza
Offteam
Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl
Kampania jest prowadzona już od dwóch lat. Wraz z nową odsłoną Immergas przygotował dwie platformy: razemdlaczystegopowterza.pl i wiemjakbyceko.pl. Marka chce w ten sposób przekonać do przejścia na ekologiczne źródła ciepła i pomóc nawigować klientów w wyborze pomp ciepła.
Cel: przekonać, że małymi krokami możemy zmieniać przyszłość
Akcja wystartowała w połowie sierpnia br. – tuż przed rozpoczęciem sezonu grzewczego, kiedy rokrocznie nasila się problem smogu, a do tego staje się głośny medialnie. Najważniejszymi elementami kampanii są filmy z Adamem Bieleckim i Maciejem Janowskim, którzy promują postawy proekologiczne. Od początku emisji filmy zanotowały łącznie ok. 350 000 wyświetleń w ciągu miesiąca. Myślą przewodnią spotów jest uświadomienie odbiorcom wszechobecności szkodliwego smogu. Jak podkreślają pomysłodawcy kampanii, to najlepszy moment na to, by zastanowić się nad tym, jak pozyskujemy w domach ciepło i czy sposób ten jest dla naszego klimatu bezpieczny.
– Chcemy uświadomić, że to nie tylko problem, który dotyka nas dzisiaj, ale będzie dotyczył również kolejnych pokoleń – naszych dzieci czy wnuków. Zmieniając już tylko niektóre aspekty w naszej codzienności, możemy dać im lepszą przyszłość – tłumaczy Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas.
Strategia: edukować i dementować mity
Kampania ma pozycjonować markę jako producenta nowoczesnych i ekologicznych pomp ciepła. Immergas chce nie tylko sprzedawać urządzenia, ale przede wszystkim edukować rynek na temat walki o czyste powietrze i przypominać, że mamy coraz mniej czasu na zmiany. Akcja tłumaczy również zasady działania urządzeń takich jak pompy ciepła czy obala mity dotyczące pomp ciepła. Przyszłość kolejnych pokoleń leży w naszych rękach. Dlatego potrzebna jest zmiana i wspólne działanie.
Przewodnik dla tych, którzy chcą zacząć z ekologicznymi rozwiązaniami
W ramach kampanii powstały dwie strony – razemdlaczystegopowietrza.pl i wiemjakbyceko.pl. Pierwsza skupia swoją uwagę na tym, jakie ryzyko niosą za sobą zanieczyszczenia powietrza. Druga jest naturalną kontynuacją tej pierwszej, prezentującą konkretne, ekologiczne rozwiązania. Od początku kampanii strony, które zawierają treści edukacyjne, cieszą się popularnością – łącznie były odwiedzone ponad 2 miliony razy.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że osoba, która chce wejść w świat ekologicznych systemów grzewczych, może czuć się zagubiona. Nie każdy przecież dysponuje specjalistyczną wiedzą na temat ogrzewania, a mnogość rozwiązań może być dodatkowym utrudnieniem. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na stworzenie drugiego landing page’a, wiemjakbyceko.pl, który jest swoistym przewodnikiem, pomagającym w wyborze pompy ciepła. Stworzenie dwóch landing page’ów w ramach jednej kampanii było zamierzone. Nie chcieliśmy odciągać uwagi od najważniejszego tematu, czyli problemu czystego powietrza. Naszym nadrzędnym celem jest edukacja – tłumaczy Magdalena Oskiera.
Adam Bielecki i Maciej Janowski
Pomysłodawcy kampanii wskazują, że głównym kryterium wyboru ambasadorów kampanii był fakt, aby były to znane osoby, które angażują się w działania na rzecz planety prywatnie – a nie tylko w ramach współpracy z firmami. W ten sposób wybór padł na Adama Bieleckiego, który żyje blisko natury, a jako osoba podróżująca w odległe rejony świata doskonale wie, jaka jest różnica pomiędzy powietrzem w mieście, na wsi, a tym nieskażonym przez ludzką działalność. Z kolei Maciej Janowski, gwiazda polskiego żużla, od dawna angażuje się w proekologiczne inicjatywy w swoich rodzinnych stronach i udowadnia zarazem, że bez względu na to, czym zajmujemy się na co dzień – każdy z nas może i powinien dbać o środowisko naturalne.
Kampania poza dwoma landing page’ami obejmuje także działania w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych, digitalu, a także na Facebooku, Instagramie i Youtube oraz przez kampanię OOH (billboardy, emisja na Tauron Arena Kraków, tramwaje, autobusy), paczkomaty InPost i radio. Na fanpage’u marki organizowane są regularnie konkursy, w których można wygrać atrakcyjne nagrody związane z czystym powietrzem. Za realizację odpowiada 5-osobowy zespół marketingu Immergas ze wsparciem agencji zewnętrznych. Obecna odsłona #razemdlaczystegopowietrza potrwa do końca 2021 roku.
Znaczenie stref brandowych podczas eventów
FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.