Impact finance’20: spotkanie kluczowych liderów branży finansowej
Impact finance’20 to głos topowych przedstawicieli świata finansów i spotkania liderów w formule networkingu online. Największe nazwiska z obszaru bankowości, płatności, technologii i e-commerce, a do tego dziesiątki tysięcy widzów w internecie. Dyskusje na najbardziej aktualne tematy, premierowe raporty, warsztaty, startupowe pitche – to już 25 i 26 listopada na stronach Impact finance oraz Wirtualnej Polski.
„Pieniądze nigdy nie śpią” – to powiedzenie powtarzane jest w ostatnich miesiącach wyjątkowo często. Zarówno banki czy ubezpieczyciele oraz młode fintechy stały się zwinnymi, szybko reagującymi organizacjami: nowe okoliczności zrodziły nowe wyzwania, ryzyka, ale i szanse. Zmiany klimatyczne, skutki pandemii, obciążenia regulacyjne oraz rosnąca potrzeba wdrażania technologii cyfrowych napędzają globalną transformację w sektorze finansowym. Dokąd prowadzą wytyczane właśnie ścieżki i szlaki? Odpowiedzi na fundamentalne pytania padną podczas Impact finance’20.
- Anormalność to nowa normalność w świecie pieniądza – przyznaje Jeff Young, z rozwijanego w Singapurze neobanku Arival, a zarazem jeden ze speakerów Impact finance’20.
Tu nie ma lockdownu
Konsumentów technologii, jak i samych jej twórców, nie obowiązuje lockdown – tu pociąg pędzi pełną prędkością. Wydarzenia ostatnich miesięcy przyczyniły się do rozwoju cyfrowych kanałów komunikacji z klientem oraz upowszechniły płatności bezgotówkowe. Nastąpił dynamiczny zwrot w stronę e-commerce. Jednocześnie nowe nawyki i potrzeby konsumentów wymuszają zupełnie odmienne modele biznesowe, sposoby obsługi oraz nieoczywiste produkty w zakresie np. cyberbezpieczeństwa. Gwałtownie wzrasta też zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji pracowników w cyfrowym i zdalnym środowisku pracy.
- Nagle COVID-19 podzielił instytucje finansowe na dwie części. Jedna jest już gotowa na przyjęcie nowych klientów w sposób cyfrowy, a druga żałuje, że nie inwestowała wystarczająco dużo w zdalny onboarding klientów – zwraca uwagę David M. Brear, CEO 11:FS, budującego nowe oblicze bankowości i mający swoje wystąpienie podczas listopadowego Impactu.
Liderzy w komplecie
Kluczowym pojęciem tegorocznego wydarzenia będzie kooperacja, tak potrzebna podczas wojny wydanej pandemii. To właśnie współpraca ma być odpowiedzią na nowe wyzwania i impulsem dla zdrowej, efektywnej konkurencji. Stąd na Impact finance’20, prowadzonego w rytm 5 ścieżek tematycznych (Global Reset & Banking; Cloud Solutions, Emerging Tech & Security; Payments & Future Commerce; Sustainable Finance & Social Impact; Tech Talent, Innovation & Investment) zaplanowane jest m.in. spotkanie delegacji przedstawicieli polityków, bankowców i regulatorów z CEE, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Singapuru. Do tego dojdzie okazja do spotkań oraz dyskusji nie tylko podczas debat panelowych na wizji, ale i w trakcie interaktywnych, kameralnych sesji networkingowych. Nie dziwi więc, że swój udział w wydarzeniu zapowiedziały już największe marki i instytucje, takie jak: Mastercard, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Rozwoju, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, FinTech Poland, Polski Instytut Ekonomiczny, PKO BP, Microsoft oraz Startup Poland. Tegoroczny Impact to także przedstawiciele wschodzących gwiazd sceny fintechowej z takich marek, jak: Blik, Raisin, Silent Eight, Klarne czy W2 Global Data. A do tego pierwszy szereg menedżerów ze szturmujących rynek challenger banków, m.in.: Solaris, N26 czy Arival.
Start Impact finance’20 to już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.