Komunikaty PR

Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej

2023-08-28  |  06:00
Biuro prasowe

Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej. YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni. 

„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową, w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.

Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO. Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.

Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl TUTAJ.

Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.

  • Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism „Pixel” i „CD-Action”.
  • Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w „Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu „Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od marketingu, PR i promocji.
  • Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu niestraszne żadne wyzwanie.
  • Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
  • Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i „Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji. Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II, Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights. Była prezes spółki Detalion Games SA.

 

Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo. Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i uczestnikom.

Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of Poland oraz PFR Fundacja.

Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury.  Przez lata pracy udało się jej zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy, przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami AAXrządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna Biuro prasowe
2024-11-19 | 15:30

Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna

Podczas niedawnego Living City, wydarzenia organizowanego przez Grupę Husqvarna cyklicznie od 2015 roku, marka ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej platformy autonomicznych kosiarek
Ponad 20 procent zysku w rok. Europejska Emerytura świętuje pierwsze urodziny w Polsce
2024-11-13 | 17:00

Ponad 20 procent zysku w rok. Europejska Emerytura świętuje pierwsze urodziny w Polsce

Ogólnoeuropejski Indywidualny Produkt Emerytalny (OIPE) to dobrowolna forma zabezpieczenia emerytalnego, której celem jest zapewnienie dodatkowego dochodu na starość, obok
Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej
2024-11-07 | 13:00

Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej

CRH Ventures ogłosił nabór startupów do najnowszego akceleratora: Zrównoważone Materiały Budowlane - zgłoszenia przyjmowane są do 16 grudnia. Organizator konkursu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu

Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.

Transport

Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania

Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.