Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej
Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej. YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni.
„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową, w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.
Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO. Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.
Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl TUTAJ.
Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.
- Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism „Pixel” i „CD-Action”.
- Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w „Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu „Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od marketingu, PR i promocji.
- Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu niestraszne żadne wyzwanie.
- Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
- Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i „Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji. Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II, Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights. Była prezes spółki Detalion Games SA.
Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo. Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i uczestnikom.
Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of Poland oraz PFR Fundacja.
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy, przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami AAXrządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe

Emitel S.A.: Jak zostać „szerpami” rynku dronowego?

Pies w pracy - jak czworonożny przyjaciel wpływa na nasze samopoczucie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.