Inno3D GeForce RTX 3060 - uczta dla oczu w rozsądnej cenie

Inno3D GeForce RTX 3060 to seria kart, które mają kusić graczy z nieco niższym budżetem. W cenie na poziomie “średniaków” poprzedniej generacji mają one oferować to, co w serii RTX 30 najlepsze. Do wyboru będą wersje iChill X3 RED, TwinX2 OC oraz TwinX2.
Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED to najbogatsza wersja z serii. Posiada podświetlenie LED w kolorze czerwonym oraz układ chłodzenia wyposażony w trzy wentylatory z łopatkami scythe. Śmigła o średnicy 9 cm tłoczą powietrze przez zawierający sześć ciepłowodów radiator. Podobnie jak jego podstawa, są one wykonane z miedzi. Chłodzenie pokrywa wszystkie kluczowe elementy - procesor graficzny, pamięci i sekcję zasilania.
Karty graficzne Inno3D GeForce RTX 3060 TwinX2 OC i TwinX2 to konstrukcje przyjazne posiadaczom małych obudów. Producent zastosował w nich po dwa wentylatory (9 cm) i cztery rurki cieplne, dzięki czemu są one krótsze o 60 mm od topowej wersji iChill X3 RED. Mniejsza jest również wysokość - wersje TwinX2 OC i TwinX2 zajmują bowiem dwa sloty, podczas gdy topowy model potrzebuje trzech. We wszystkich wariantach są montowane backplate’y, które usztywniają karty i chronią ich spodnią część.
Najwyższy z opisywanych modeli ma w zestawie dwie wymienne “płetwy”. Jedna z nich posiada logo, które może uatrakcyjnić wizualnie budowaną maszynę. Podobnie jak inne modele producenta, karty graficzne Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED i TwinX2 OC są fabrycznie podkręcone. Ich rdzenie mają osiągać w trybie Boost odpowiednio 1837 MHz i 1792 MHz. TwinX2 ma specyfikację zgodną z referencyjną Nvidii.
Karty Inno3D z serii RTX 3060 oferują 3584 rdzenie CUDA i 12 GB pamięci VRAM typu GDDR6 (192-bit). Do poprawnej pracy wymagają one dodatkowego zasilania pojedynczą wtyczką PCIe 8-pin. Producent zaleca przy tym korzystanie z zasilacza o mocy minimum 550 W. Nowości powinny trafić na sklepowe półki w ciągu kilku najbliższych tygodni. Ceny podstawowego modelu powinny zaczynać się w okolicach 1500 zł. Wersje podkręcone i iChill X3 RED będą kosztować nieco więcej.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.