InPost rozbudowuje zeroemisyjną flotę we współpracy z Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
InPost, wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie i Arval Service Lease Polska z Grupy BNP Paribas, lider rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności, zawarły kolejną długoterminową umowę najmu elektrycznych samochodów dostawczych. Flota firmy kurierskiej wzbogaci się m.in. o 100 aut marki Ford E-Transit.
– Wsparcie klientów w transformacji energetycznej flot to nasz priorytet. Firmę InPost stawiamy za wzór i dowód na to, że czas już na elektromobilną rewolucję w segmencie dostaw. Zeroemisyjne pojazdy użytkowe to przyszłość transportu, szczególnie, gdy mówimy o dostawach „ostatniej mili” w centrach miast. Cieszymy się, że InPost współpracuje z nami właściwie od początku procesu elektryfikacji własnej floty. Jest to kolejnym dowodem na to, że wynajem długoterminowy to atrakcyjne rozwiązanie dla firm – dużych i małych – które chcą korzystać ze zrównoważonej mobilności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
InPost stawia sobie za cel osiągnięcie pełnej zeroemisyjności do 2040 roku i ważnym krokiem do realizacji tego celu jest stopniowa wymiana floty dostawczej na pojazdy elektryczne. Arval towarzyszy firmie w tym procesie – w ubiegłym roku dostarczył InPostowi ponad 300 pojazdów eLCV.
– W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce. Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat®, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych. Do końca tego roku w naszym parku pojazdów będzie 480 aut z napędem elektrycznym, z kolei w przyszłym roku planujemy podwoić ich liczbę do 1000 sztuk – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Nowe auta, które trafią do floty InPost w 2022 roku to 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit, zapewniających 250 km zasięgu oraz 12 m3 przestrzeni załadunkowej. Auta wybrane przez InPost to pojazdy z nadwoziem L3 w kolorze białym, których moc wynosi 184 KM, pojemność użytkowa akumulatorów to 67 kWh, a dopuszczalna masa pojazdu 3500 kg. Kontrakt obsługuje diler Forda Brzezińska z Łodzi.
– Kontrakt z InPost to dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie wysokiej jakości produkowanych przez nas samochodów. Cieszy mnie także fakt, że kolejna firma kurierska decyduje się na oferowane przez nas pojazdy elektryczne, ponieważ z pewnością taką decyzję poprzedziły szczegółowe analizy dotyczące kosztów finansowania oraz eksploatacji. Nie wstydzimy się mówić, że Ford E-Transit jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a w dodatku ma wyposażenie standardowe niespotykane u wielu rywali. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że to dopiero początek mody na elektryczne samochody dostawcze Forda, wszak w najbliższych latach zaprezentujemy klientom cztery nowe całkowicie elektryczne modele dostawcze. Ich wprowadzanie na rynek połączone z programem Ford Pro uczyni naszą ofertę przystosowaną do niemal każdych potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Umowa wynajmu samochodów została zawarta na okres 60 miesięcy.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.