Invento Capital inwestuje w polski start-up Gridaly
Start-up oferujący technologię do organizacji eventów online i hybrydowych otrzymał wsparcie funduszu Invento Capital w wysokości 1 mln zł. Gridaly chce zrewolucjonizować branżę eventową, a pozyskane środki planuje przeznaczyć na badania nad zaangażowaniem uczestników podczas wirtualnych wydarzeń oraz na stworzenie narzędzi, które pozwolą je zwiększać.
Gridaly to platforma w modelu SaaS służąca do organizacji wydarzeń online, która powstała w drugiej połowie 2020 roku jako odpowiedź na nową sytuację w branży eventowej spowodowanej pandemią COVID-19. Przez ostatni rok swojej działalności start-up Gridaly pomógł zorganizować polskim i zagranicznym klientom kilkadziesiąt wirtualnych eventów o różnym charakterze, m.in. targi innowacji, konferencje dydaktyczne i branżowe, kongresy naukowe, webinary czy dni otwarte uczelni wyższych.
- Wsparcie finansowe funduszu Invento Capital pozwoli nam rozbudować zespoły IT oraz customer engagement. Rozpędzamy się i chcemy realizować jeszcze więcej projektów, rosnąć jeszcze szybciej. Ten rok rozpoczęliśmy z jedenastoma osobami na pokładzie, a dzięki Invento Capital mamy plan, by w najbliższym czasie podwoić tę liczbę - informuje Michał Ratajczak, współtwórca i COO start-upu. Otrzymane dofinansowanie o wartości 1 mln zł pomoże start-upowi nie tylko w powiększeniu zespołu, ale również w zrealizowaniu badań nad aktywnością uczestników biorących udział w wydarzeniach online i hybrydowych na platformie Gridaly oraz w stworzeniu narzędzi, które posłużą organizatorom do zwiększania zaangażowania np. poprzez elementy grywalizacji.
- Obserwowaliśmy rozwój branży eventów online i hybrydowych od początku pandemii i wierzymy, że technologia, którą dysponuje Gridaly, jest unikalna. Chcieliśmy mieć taki start-up w naszym portfelu, bo doskonale wpisuje się w nasze zainteresowania, a potencjał projektu jest duży - mówi Sven Zagała, partner w Invento Capital.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.