Inwestycje w technologie i infrastrukturę. Podsumowanie 2020 roku w Eurowash
Producenci samoobsługowych myjni bezdotykowych nie odczuli kryzysu związanego z pandemią. Brak konieczności zatrudnienia obsługi, bezpieczeństwo i automatyzacja procesów zarówno obsługowych oraz technologicznych sprawiły, że był to biznes, w który przedsiębiorcy chętnie lokowali swój kapitał.
Eurowash, liczący się na europejskim rynku producent myjni bezdotykowych zanotował więc w minionym roku aż 20-procentowy wzrost przychodów, pomimo znaczącego spadku miesięcznych obrotów w okresie wiosennego lockdownu.
- Wyhamowanie w kwietniu było bardzo ostre. Zadziałał efekt szoku, cała gospodarka nagle stanęła, przyszłość rysowała się bardzo niepewnie. Ale w drugiej połowie roku wszystko zaczęło wracać do ustalonego trybu. I w rezultacie udało nam się osiągnąć zakładane zyski - mówi Sylwester Załuska, właściciel Eurowash.
Wywodząca się z Sobolewa koło Białegostoku firma sprzedaje i instaluje samoobsługowe myjnie nie tylko w Polsce, ale też na 10 rynkach zagranicznych, między innymi na Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi oraz Słowacji. Aktualnie w Europie Środkowej działa ponad 300 myjni, które wyszły z podbiałostockiego zakładu. Nawet w tym trudnym 2020 roku Eurowash wybudował ich o 25 proc. więcej niż w 2019. A perspektywy są optymistyczne. Dlaczego?
- W myjniach samoobsługowych chodzi o jak największe ograniczenie udziału ludzi przy ich prowadzeniu i maksymalnej automatyzacji wszystkich czynności. W dzisiejszych realiach taki biznes jest bezpieczniejszy, odporniejszy na zawirowania związane z pandemia - wyjaśnia Andrzej Możejko, dyrektor operacyjny Eurowash. - W tym sektorze walczymy też z konkurencją na innowacyjne technologie.
Marka ma na tym polu osiągnięcia. Opatentowała metodę mycia turbopianą pod wysokim ciśnieniem w systemie hybrydowym. Firma Eurowash jako pierwsza wprowadziła do myjni bezdotykowych technologię ogrzewania stanowisk mycia z elektroniczną regulacją temperatury AIH i opcją obniżania parametrów w nocy, co pozwala właścicielom myjni oszczędzić na kosztach ogrzewania.
- W minionym roku zwiększyliśmy jeszcze nakłady na działania badawczo-rozwojowe i utworzyliśmy w firmie dział B+R - dodaje Andrzej Możejko. – Mamy nadzieję, że przyniesie to wymierne korzyści w kolejnych latach.
Poza inwestycjami w innowacyjne rozwiązania Eurowash rozwija także infrastrukturę. Rozbudowuje halę produkcyjną, by sprostać rosnącej liczbie zamówień. W najbliższych miesiącach przewiduje zatrudnienie nowych pracowników na stanowiska spawacza i montażysty. Poszukuje też ludzi do obsługi serwisowej klientów i do działu logistyki.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.