19,5 pkt. wyniósł styczniowy wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Pomiar NHT, czyli Nastroju Handlu Tradycyjnego, to nowe, cykliczne badanie realizowane przez Comp Platformę Usług, operatora systemu M/platform, wspierającego zarządzanie promocjami w tradycyjnych sklepach spożywczych. Styczniowy, ogólny wskaźnik bieżących nastrojów właścicieli najmniejszych placówek handlowych wyniósł 19,5 pkt. w skali od 0 do 100. Prognoza na luty jest bardziej optymistyczna.
Wskaźnik NHT+1, określający nastroje spodziewane w kolejnym miesiącu, wyniósł 36,1 pkt dla tej samej grupy badanych (w badaniu wzięła udział reprezentatywna liczba osób korzystających z M/platform, głownie właścicieli i kierowników sklepów). Wynik nie znajduje się jeszcze po stronie optymistycznej, ale sugeruje tendencję wzrostową.
M/platform wspiera małe, lokalne sklepy tradycyjne. Skutecznie łączymy detalistów z producentami, aby ułatwić im wyjście z atrakcyjną ofertą do klientów z sąsiedztwa. Badanie Nastroju Handlu Tradycyjnego pozwoli nam jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników M/platform, ale również ułatwi diagnozę rynkowych nastrojów, które szczególnie w czasach pandemii są nieustannie wystawiane na próbę – komentuje Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platformy Usług S.A., operatora M/platform.
Ubiegły rok upłynął pod znakiem pandemii i wiele wskazuje na to, że w perspektywie najbliższych miesięcy nadal będzie ona odgrywać ważną rolę we wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego. Przez ostatni rok handel detaliczny odczuł kryzys, lecz był zasadniczo bardziej niż inne branże odporny na większość zawirowań związanych z restrykcjami. Oprócz pandemii, na styczniowe nastroje uczestników badania mogły mieć jednak wpływ również nowe, dodatkowe obciążenia dla przedsiębiorców, np. wzrost minimalnego wynagrodzenia brutto i idący za tym wzrost stawek ZUS, wzrost opłat za energię elektryczną czy też nowo wprowadzony podatek cukrowy i „opłata małpkowa”.
Mimo licznych wyzwań, prognoza na luty – wzrost wskaźnika Nastroju Handlu Tradycyjnego o 16,6 pkt – wydaje się wskazywać na rosnący optymizm.
---
Metodologia: Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych. Oba wskaźniki będą publikowane na początku każdego miesiąca.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.