31 Marca: Światowy Dzień Backupu - liczy się tylko chmura
Z okazji przypadającego dziś Światowego Dniu Backupu warto przytoczyć wyniki badania opublikowanego w raporcie Veeam Data Protection Report 2021, które dowodzą, że większość firm w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) zamierza korzystać z usług chmurowych jako głównej metody ochrony danych nie później niż w 2023 r. Trend ten pokazuje, że menedżerowie dostrzegają konieczność modernizacji używanych narzędzi do ochrony danych oraz chcą zwiększyć niezawodność i efektywność powiązanych procesów, a jednocześnie zmniejszyć złożoność i koszty.
77% dyrektorów w regionie EMEA stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo będzie używać usług chmurowych do tworzenia kopii zapasowych w ciągu najbliższych dwóch lat. Firmy nie tylko stawiają na chmurę jako główną metodę ochrony danych, lecz także zamierzają zmienić sposób korzystania z usług tworzenia kopii zapasowych. 44% chce wprowadzić kopie zapasowe w chmurze zarządzane przez dostawcę, który oferuje narzędzia do tworzenia kopii zapasowych jako usługi (ang. Backup as a Service — BaaS). W ten sposób firmy mogą rzeczywiście zmodernizować ochronę danych oraz wyeliminować kosztowne inwestycje i czasochłonne, nieprecyzyjne procesy wykonywane ręcznie.
Wynika to z kilku czynników. Raport Veeam Data Protection Report 2021 dowodzi, że kwestie związane z ochroną danych powstrzymują transformację cyfrową, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy 29% przedsiębiorstw z regionu EMEA spowolniło lub zatrzymało swoje projekty w tym obszarze. W dużej mierze wpływają na to nieodpowiednie procesy obsługi kopii zapasowych. Z informacji podawanych przez firmy wynika, że 58% wszystkich danych na świecie może być pozbawione ochrony. Przedsiębiorstwa uświadamiają sobie, że samodzielne zarządzanie środowiskiem kopii zapasowych wyłącznie za pomocą narzędzi lokalnych stwarza ryzyko dla ich danych i osłabia ich inicjatywy w obszarze transformacji cyfrowej.
Pytani o oczekiwania firm wobec głównego rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych, dyrektorzy wymieniali zwiększenie niezawodności, obniżenie ryzyka i poprawę efektywności. Dla firm, które chcą zmienić dotychczasowe główne rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych, najważniejsza kwestia to wzrost odsetka operacji tworzenia kopii zapasowych zakończonych powodzeniem. Do pozostałych czynników należą zwiększenie zwrotu z inwestycji, obniżenie kosztów oprogramowania i sprzętu oraz poprawa zgodności z zapisami umów SLA w zakresie częstotliwości tworzenia kopii zapasowych (RPO) i czasu odzyskiwania danych (RTO).
„Przedsiębiorstwa w całym regionie EMEA wiedzą, że nadmierne poleganie na starszych systemach informatycznych i rozwiązaniach do ochrony danych stwarza bezpośrednie zagrożenie dla realizowanych projektów transformacji cyfrowej. Dlatego dyrektorzy zamierzają w większym stopniu korzystać z narzędzi chmurowych i kopii zapasowych oferowanych jako usługi” — powiedział Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej w Veeam. „Firmy, które przejdą na usługi ochrony danych dostępne na zasadzie subskrypcji, mają do dyspozycji najbardziej ekonomiczne i elastyczne rozwiązania, ponieważ mogą płacić tylko za używane narzędzia. Automatyzują przez to również takie procesy jak aktualizowanie oprogramowania, instalowanie poprawek i testy, mogą więc odejść od stosowania ręcznych protokołów”.
Więcej informacji na temat raportu Veeam Data Protection Report 2021 można znaleźć w jego pełnej wersji (dostępnej do pobrania) lub na stronie https://www.veeam.com.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.