31 Marca: Światowy Dzień Backupu - liczy się tylko chmura
Z okazji przypadającego dziś Światowego Dniu Backupu warto przytoczyć wyniki badania opublikowanego w raporcie Veeam Data Protection Report 2021, które dowodzą, że większość firm w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) zamierza korzystać z usług chmurowych jako głównej metody ochrony danych nie później niż w 2023 r. Trend ten pokazuje, że menedżerowie dostrzegają konieczność modernizacji używanych narzędzi do ochrony danych oraz chcą zwiększyć niezawodność i efektywność powiązanych procesów, a jednocześnie zmniejszyć złożoność i koszty.
77% dyrektorów w regionie EMEA stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo będzie używać usług chmurowych do tworzenia kopii zapasowych w ciągu najbliższych dwóch lat. Firmy nie tylko stawiają na chmurę jako główną metodę ochrony danych, lecz także zamierzają zmienić sposób korzystania z usług tworzenia kopii zapasowych. 44% chce wprowadzić kopie zapasowe w chmurze zarządzane przez dostawcę, który oferuje narzędzia do tworzenia kopii zapasowych jako usługi (ang. Backup as a Service — BaaS). W ten sposób firmy mogą rzeczywiście zmodernizować ochronę danych oraz wyeliminować kosztowne inwestycje i czasochłonne, nieprecyzyjne procesy wykonywane ręcznie.
Wynika to z kilku czynników. Raport Veeam Data Protection Report 2021 dowodzi, że kwestie związane z ochroną danych powstrzymują transformację cyfrową, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy 29% przedsiębiorstw z regionu EMEA spowolniło lub zatrzymało swoje projekty w tym obszarze. W dużej mierze wpływają na to nieodpowiednie procesy obsługi kopii zapasowych. Z informacji podawanych przez firmy wynika, że 58% wszystkich danych na świecie może być pozbawione ochrony. Przedsiębiorstwa uświadamiają sobie, że samodzielne zarządzanie środowiskiem kopii zapasowych wyłącznie za pomocą narzędzi lokalnych stwarza ryzyko dla ich danych i osłabia ich inicjatywy w obszarze transformacji cyfrowej.
Pytani o oczekiwania firm wobec głównego rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych, dyrektorzy wymieniali zwiększenie niezawodności, obniżenie ryzyka i poprawę efektywności. Dla firm, które chcą zmienić dotychczasowe główne rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych, najważniejsza kwestia to wzrost odsetka operacji tworzenia kopii zapasowych zakończonych powodzeniem. Do pozostałych czynników należą zwiększenie zwrotu z inwestycji, obniżenie kosztów oprogramowania i sprzętu oraz poprawa zgodności z zapisami umów SLA w zakresie częstotliwości tworzenia kopii zapasowych (RPO) i czasu odzyskiwania danych (RTO).
„Przedsiębiorstwa w całym regionie EMEA wiedzą, że nadmierne poleganie na starszych systemach informatycznych i rozwiązaniach do ochrony danych stwarza bezpośrednie zagrożenie dla realizowanych projektów transformacji cyfrowej. Dlatego dyrektorzy zamierzają w większym stopniu korzystać z narzędzi chmurowych i kopii zapasowych oferowanych jako usługi” — powiedział Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej w Veeam. „Firmy, które przejdą na usługi ochrony danych dostępne na zasadzie subskrypcji, mają do dyspozycji najbardziej ekonomiczne i elastyczne rozwiązania, ponieważ mogą płacić tylko za używane narzędzia. Automatyzują przez to również takie procesy jak aktualizowanie oprogramowania, instalowanie poprawek i testy, mogą więc odejść od stosowania ręcznych protokołów”.
Więcej informacji na temat raportu Veeam Data Protection Report 2021 można znaleźć w jego pełnej wersji (dostępnej do pobrania) lub na stronie https://www.veeam.com.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.