5G, sztuczna inteligencja i chmura - cyfrowe ogniwo łączące niemal wszystko
Czołowi partnerzy branżowi i cyfrowe przedsiębiorstwa współpracują z ekosystemem telekomunikacyjnym, aby w nowy sposób wykorzystać innowacje oraz wspólnie przyspieszyć tempo zmian w branży poprzez skupienie się na zapewnieniu bezproblemowej obsługi klienta. Dostawcy usług pomagają na przykład bankom zaspokoić zapotrzebowanie klientów na usługi cyfrowe świadczone w czasie rzeczywistym, takie jak hiperpersonalizacja, wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym i łączność nowej generacji — przy jednoczesnym zapewnieniu dostępu do usług finansowych osobom dotychczas nieobjętym systemem bankowym. Od bankowości mobilnej i płatności, przez pojazdy połączone z siecią i systemy monitoringu bezpieczeństwa publicznego, po prywatne sieci 5G i wiele innych rozwiązań — dostawcy usług odgrywają zasadniczą rolę w dostarczaniu rozmaitych technologii, które przekształcają całe społeczeństwa i przyspieszają globalną transformację.
W ubiegłym roku firma Red Hat przedstawiła plan rozwoju swojego globalnego działu rozwiązań dla sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki (ang. Telco, Media and Entertainment, TME), aby lepiej dostosować go do potrzeb swoich partnerów i klientów. Od tego czasu łączymy i rozbudowujemy ten ekosystem, aby dostarczać rozwiązania, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby naszych klientów. Jednym z nich jest pomoc w dostosowaniu się do globalnych zmian w sposobach świadczenia usług zarówno w branży TME, jak i w całym społeczeństwie.
Jak niezależna chmura obliczeniowa może być motorem zmian
Nie stanie się to jednak z dnia na dzień. Dostawcy usług ponownie analizują swoje podejście do chmury. Przechodzą na środowiska hybrydowe i wielochmurowe, co zapewnia im większą elastyczność, sprawność działania, skalowalność i konkurencyjność na stale zmieniającym się rynku. W raporcie pt. „TM Forum Themes Report”, zamówionym przez Red Hat, stwierdziliśmy, że ten zwrot może pomóc dostawcy usług w podjęciu decyzji, który spośród największych dostawców chmury najlepiej zaspokaja jego potrzeby.
Prowadzi to do następujących pytań odnoszących się do przyszłości:
- Które obciążenia pasują do poszczególnych chmur?
- Które rozwiązania oparte na chmurze zapewniają elastyczność i funkcjonalność w skali, jakiej potrzebuje moje przedsiębiorstwo?
- Czy można zrównoważyć te korzyści z zapewnieniem klientowi możliwości wyboru, rozproszonymi chmurami, zwiększonymi kosztami i ograniczoną elastycznością?
Aby zmniejszyć to ryzyko, stwierdziliśmy, że dostawcy usług starają się zachować niezależność od chmury i kontenerów, zwłaszcza jeśli chcą pozostać konkurencyjni w kontekście szybkiego upowszechniania się tych nowych technologii. Niniejszy raport „TM Forum Themes Report” analizuje tę potrzebę niezależności. W raporcie podkreślono, że dostawcy usług coraz częściej przyjmują hybrydowe podejście oparte na wielu chmurach, aby utrzymać różnorodność dostawców przy jednoczesnym rozwijaniu własnych umiejętności i technologii w zakresie chmury telekomunikacyjnej (operator jako platforma).
Klienci w centrum transformacji
Podstawą tych działań są sieci 5G, które zapewniają dostawcom usług innowacyjne sposoby zarabiania na swoich inwestycjach. Widzimy to w takich obszarach, jak wielodostępowe przetwarzanie brzegowe (MEC), otwarta i zwirtualizowana sieć radiowa (RAN), sieć rdzeniowa 5G i wielu innych, oraz w rzeczywistych sukcesach naszych klientów, takich jak Bharti Airtel, Verizon i VodafoneZiggo.
Red Hat może pomóc dostawcom usług w skutecznym konkurowaniu z nowymi usługami i modelami biznesowymi, zwiększeniu przychodów i spełnieniu rosnących oczekiwań klientów poprzez udostępnienie wiedzy specjalistycznej oraz bogatej oferty produktów i usług dla ich środowisk chmur hybrydowych. Zapewniamy elastyczność w realizacji projektów w tym rozległym obszarze – od weryfikacji koncepcji do środowisk produkcyjnych – pomagając dostawcom w wyborze rozwiązań najlepiej dostosowanych do ich specyficznych potrzeb.
Oprócz tej zmiany z zadowoleniem obserwujemy, jak usługodawcy korzystają z usług w chmurze zarządzanych przez zewnętrznych ekspertów, w tym Red Hat OpenShift Service on AWS (ROSA) i Microsoft Azure on Red Hat OpenShift (ARO). Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą odciążyć infrastrukturę bazową i skupić się na swojej podstawowej działalności, co zapewnia dodatkową elastyczność i wymierne korzyści biznesowe.
Widzimy również, że klienci Red Hat, od Turkcell AI po NTT East, w ciągu ostatniego roku zwiększyli liczbę wdrożeń sztucznej inteligencji (AI) lub świadczonych usług typu AI-as-a-Service. Nie ulega wątpliwości, że praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji – od nowych aplikacji konsumenckich i serwisów społecznościowych po aplikacje B2B dla przedsiębiorstw i sztuczną inteligencję w punktach styku z otoczeniem – wywierają znaczący wpływ na jakość obsługi klienta, zwiększają efektywność biznesową i tworzą nowe źródła przychodów.
Rozwija się ekosystem partnerów
Aby dostarczyć te zorientowane na klienta rozwiązania, Red Hat współpracuje z firmą Ericsson, czołowym dostawcą oprogramowania i sprzętu 5G, w celu zmniejszenia barier dla wdrażania sieci 5G i zbudowania otwartej platformy zapewniającej łączność i innowacyjność w tym obszarze. Osiągamy to dzięki aktywnej współpracy w ramach całej oferty firmy Ericsson, obejmującej rdzeń pakietowy (ang. packet core), architekturę IP Multimedia Subsystem (IMS) i system wsparcia operacyjnego (OSS), a także rozwiązanie Cloud RAN w Open Lab, czyli przestrzeni szybkiego i interaktywnego współtworzenia innowacyjnych rozwiązań z dostawcami usług komunikacyjnych i partnerami ekosystemu.
I na tym nie koniec — inni dostawcy oprogramowania, tacy jak Rakuten Symphony, Baicells, Casa Systems, Matrixx Systems, Nokia i Samsung, ściśle współpracują z firmą Red Hat w celu modernizacji obciążeń 5G i RAN w otwartej chmurze hybrydowej. Ponadto dzięki współpracy z firmami Dell Technologies, Hewlett Packard Enterprise, Intel i Lenovo jesteśmy w stanie tworzyć kompleksowe rozwiązania sprzętowe i programowe na bazie niezawodnej infrastruktury, aby wspierać wdrożenia klientów od centrum danych po urządzenia brzegowe.
To oczywiste, że jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie otwierają się przed dostawcami usług. Jeśli chcesz porozmawiać z nami na ten temat, odwiedź nas na stoisku 2F30 na tegorocznych targach MWC w Barcelonie. Jeśli nie możesz wziąć w nich udziału, zapoznaj się z naszymi najnowszymi informacjami na temat ekosystemów telekomunikacyjnych.
![Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_17101402,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie
![Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1063317197,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
![iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_631145671,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.