5G, sztuczna inteligencja i chmura - cyfrowe ogniwo łączące niemal wszystko
Czołowi partnerzy branżowi i cyfrowe przedsiębiorstwa współpracują z ekosystemem telekomunikacyjnym, aby w nowy sposób wykorzystać innowacje oraz wspólnie przyspieszyć tempo zmian w branży poprzez skupienie się na zapewnieniu bezproblemowej obsługi klienta. Dostawcy usług pomagają na przykład bankom zaspokoić zapotrzebowanie klientów na usługi cyfrowe świadczone w czasie rzeczywistym, takie jak hiperpersonalizacja, wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym i łączność nowej generacji — przy jednoczesnym zapewnieniu dostępu do usług finansowych osobom dotychczas nieobjętym systemem bankowym. Od bankowości mobilnej i płatności, przez pojazdy połączone z siecią i systemy monitoringu bezpieczeństwa publicznego, po prywatne sieci 5G i wiele innych rozwiązań — dostawcy usług odgrywają zasadniczą rolę w dostarczaniu rozmaitych technologii, które przekształcają całe społeczeństwa i przyspieszają globalną transformację.
W ubiegłym roku firma Red Hat przedstawiła plan rozwoju swojego globalnego działu rozwiązań dla sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki (ang. Telco, Media and Entertainment, TME), aby lepiej dostosować go do potrzeb swoich partnerów i klientów. Od tego czasu łączymy i rozbudowujemy ten ekosystem, aby dostarczać rozwiązania, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby naszych klientów. Jednym z nich jest pomoc w dostosowaniu się do globalnych zmian w sposobach świadczenia usług zarówno w branży TME, jak i w całym społeczeństwie.
Jak niezależna chmura obliczeniowa może być motorem zmian
Nie stanie się to jednak z dnia na dzień. Dostawcy usług ponownie analizują swoje podejście do chmury. Przechodzą na środowiska hybrydowe i wielochmurowe, co zapewnia im większą elastyczność, sprawność działania, skalowalność i konkurencyjność na stale zmieniającym się rynku. W raporcie pt. „TM Forum Themes Report”, zamówionym przez Red Hat, stwierdziliśmy, że ten zwrot może pomóc dostawcy usług w podjęciu decyzji, który spośród największych dostawców chmury najlepiej zaspokaja jego potrzeby.
Prowadzi to do następujących pytań odnoszących się do przyszłości:
- Które obciążenia pasują do poszczególnych chmur?
- Które rozwiązania oparte na chmurze zapewniają elastyczność i funkcjonalność w skali, jakiej potrzebuje moje przedsiębiorstwo?
- Czy można zrównoważyć te korzyści z zapewnieniem klientowi możliwości wyboru, rozproszonymi chmurami, zwiększonymi kosztami i ograniczoną elastycznością?
Aby zmniejszyć to ryzyko, stwierdziliśmy, że dostawcy usług starają się zachować niezależność od chmury i kontenerów, zwłaszcza jeśli chcą pozostać konkurencyjni w kontekście szybkiego upowszechniania się tych nowych technologii. Niniejszy raport „TM Forum Themes Report” analizuje tę potrzebę niezależności. W raporcie podkreślono, że dostawcy usług coraz częściej przyjmują hybrydowe podejście oparte na wielu chmurach, aby utrzymać różnorodność dostawców przy jednoczesnym rozwijaniu własnych umiejętności i technologii w zakresie chmury telekomunikacyjnej (operator jako platforma).
Klienci w centrum transformacji
Podstawą tych działań są sieci 5G, które zapewniają dostawcom usług innowacyjne sposoby zarabiania na swoich inwestycjach. Widzimy to w takich obszarach, jak wielodostępowe przetwarzanie brzegowe (MEC), otwarta i zwirtualizowana sieć radiowa (RAN), sieć rdzeniowa 5G i wielu innych, oraz w rzeczywistych sukcesach naszych klientów, takich jak Bharti Airtel, Verizon i VodafoneZiggo.
Red Hat może pomóc dostawcom usług w skutecznym konkurowaniu z nowymi usługami i modelami biznesowymi, zwiększeniu przychodów i spełnieniu rosnących oczekiwań klientów poprzez udostępnienie wiedzy specjalistycznej oraz bogatej oferty produktów i usług dla ich środowisk chmur hybrydowych. Zapewniamy elastyczność w realizacji projektów w tym rozległym obszarze – od weryfikacji koncepcji do środowisk produkcyjnych – pomagając dostawcom w wyborze rozwiązań najlepiej dostosowanych do ich specyficznych potrzeb.
Oprócz tej zmiany z zadowoleniem obserwujemy, jak usługodawcy korzystają z usług w chmurze zarządzanych przez zewnętrznych ekspertów, w tym Red Hat OpenShift Service on AWS (ROSA) i Microsoft Azure on Red Hat OpenShift (ARO). Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą odciążyć infrastrukturę bazową i skupić się na swojej podstawowej działalności, co zapewnia dodatkową elastyczność i wymierne korzyści biznesowe.
Widzimy również, że klienci Red Hat, od Turkcell AI po NTT East, w ciągu ostatniego roku zwiększyli liczbę wdrożeń sztucznej inteligencji (AI) lub świadczonych usług typu AI-as-a-Service. Nie ulega wątpliwości, że praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji – od nowych aplikacji konsumenckich i serwisów społecznościowych po aplikacje B2B dla przedsiębiorstw i sztuczną inteligencję w punktach styku z otoczeniem – wywierają znaczący wpływ na jakość obsługi klienta, zwiększają efektywność biznesową i tworzą nowe źródła przychodów.
Rozwija się ekosystem partnerów
Aby dostarczyć te zorientowane na klienta rozwiązania, Red Hat współpracuje z firmą Ericsson, czołowym dostawcą oprogramowania i sprzętu 5G, w celu zmniejszenia barier dla wdrażania sieci 5G i zbudowania otwartej platformy zapewniającej łączność i innowacyjność w tym obszarze. Osiągamy to dzięki aktywnej współpracy w ramach całej oferty firmy Ericsson, obejmującej rdzeń pakietowy (ang. packet core), architekturę IP Multimedia Subsystem (IMS) i system wsparcia operacyjnego (OSS), a także rozwiązanie Cloud RAN w Open Lab, czyli przestrzeni szybkiego i interaktywnego współtworzenia innowacyjnych rozwiązań z dostawcami usług komunikacyjnych i partnerami ekosystemu.
I na tym nie koniec — inni dostawcy oprogramowania, tacy jak Rakuten Symphony, Baicells, Casa Systems, Matrixx Systems, Nokia i Samsung, ściśle współpracują z firmą Red Hat w celu modernizacji obciążeń 5G i RAN w otwartej chmurze hybrydowej. Ponadto dzięki współpracy z firmami Dell Technologies, Hewlett Packard Enterprise, Intel i Lenovo jesteśmy w stanie tworzyć kompleksowe rozwiązania sprzętowe i programowe na bazie niezawodnej infrastruktury, aby wspierać wdrożenia klientów od centrum danych po urządzenia brzegowe.
To oczywiste, że jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie otwierają się przed dostawcami usług. Jeśli chcesz porozmawiać z nami na ten temat, odwiedź nas na stoisku 2F30 na tegorocznych targach MWC w Barcelonie. Jeśli nie możesz wziąć w nich udziału, zapoznaj się z naszymi najnowszymi informacjami na temat ekosystemów telekomunikacyjnych.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.