Komunikaty PR

86 % ankietowanych uważa, że szkoły nie są przygotowane na powrót nauki zdalnej

2020-09-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Aż 48 proc. twierdzi, że nie powinien on wrócić wcale lub częściowo. Z drugiej strony tylko 14 proc. twierdzi, że szkoły są przygotowane na powrót do nauki zdalnej. Wynik ten pokazuje, że nauczyciele, dzieci i rodzice nie byli gotowi na taki przewrót i niezbędne jest ich wsparcie. Uczelnie wyższe, czy firmy szkoleniowe, już kilka lat temu z sukcesem wdrożyły częściową edukację przez webinary. W czym tkwi sukces?

 

Nauka zdalna bez wątpienia była dużym wyzwaniem zarówno dla nauczycieli, uczniów, jak i ich rodziców, co potwierdziło, aż 74 proc. badanych. Wynikało to głównie z faktu, że edukacja online nigdy wcześniej nie była stosowana w Polsce na tak dużą skalę, a na jej wdrożenie było bardzo mało czasu. Tylko dla 20% ankietowanych nie sprawiło to większych trudności.

 

Pomocny byłby tu model hybrydowy, czyli połączenie nauki stacjonarnej i nauki zdalnej z wykorzystaniem webinarów. Dla 44 proc. respondentów właśnie takie rozwiązanie najlepiej sprawdziłoby się w obecnej sytuacji. Co ciekawe tylko 5 proc. uważa, że wyłącznie rozwiązanie zdalne lepiej się sprawdza. To pomogłoby rozwiązać też fakt, że dla 60 proc. osób, zdobywanie wiedzy na odległość jest dużo mniej efektywne niż edukacja stacjonarna i tylko 13 proc. twierdzi przeciwnie.

 

Uczelnie wyższe publiczne takie jak Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Warszawska, Politechnika Łódzka i prywatne WorldWide School, Polski Uniwersytet Wirtualny, LangMedia oraz Oxford Language Center na długo przed kwarantanną społeczną zdecydowały się na wdrożenie nauczania przez webinary. Dziś chcą rozwijać ten model, ponieważ dzięki jego odpowiedniemu wprowadzeniu i zapewnionemu przez ClickMeeting wsparciu widzą w tym rozwiązaniu dużo zalet. To najlepiej pokazuje, że Polacy nie są przeciwnikami nauczania na odległość, a po prostu nie przyzwyczaili się do nowego oraz nie dostali odpowiedniej pomocy na początku. Dlatego misją naszej firmy jest wsparcie i edukacja osób, które trochę słabiej radzą sobie z obsługą technologii w nauce zdalnej. Chcemy ułatwić pedagogom oraz szkoleniowcom prowadzenie spotkań, lekcji czy wydarzeń online za pomocą naszej platformy - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

 

Warto zauważyć, że aż 36 proc. wszystkich webinariów, które odbywają się na platformie ClickMeeting, są o tematyce edukacyjnej lub szkoleniowej. Dlatego firma, prowadzi projekty, które pomagają w nauce przez webinary. Stworzyła specjalne miejsce-Akademię ClickMeeting-gdzie każdy może poznać wszystkie funkcjonalności narzędzia i rozwiązać swoje wątpliwości, na przykład tworzy specjalne poradniki na ten temat. Użytkownicy mają też zapewnione ciągłe wsparcie obsługi klienta, dzięki czemu w łatwy sposób, mogą otrzymać wsparcie specjalisty w tym zakresie.

 

Dodatkowym wyzwaniem dla ankietowanych okazała się logistyka w domu. Do zdalnej nauki potrzebne są urządzenia takie jak kamery, mikrofony czy słuchawki, a czasami też osobna przestrzeń. Mimo to obecnie, aż 88 proc. badanych twierdzi, że posiada wystarczającą ilość sprzętu, by uczyć się zdalnie, a już 59 proc. że ma odpowiednie warunki do tego.

 

Ważnym aspektem w czasie kwarantanny społecznej było też potwierdzenie zdobytych kompetencji. Klasówki w szkołach, egzaminy na studiach, a nawet obrony prac dyplomowych odbywały się na platformach do webinarów i wideokonferencji. Co ciekawe, dla 52 proc. forma ta jest komfortowa i nie sprawia większych trudności. ClickMeeting posiada szereg funkcjonalności, które ułatwiają edukację online. Jest to na przykład tablica, która pozwala na notowanie i pisanie, a także funkcje umożliwiające udostępnianie ekranu, wgrywanie filmów na YouTube czy też tworzenie ankiet, tekstów oraz Q&A. Ważnym udogodnieniem jest też wydanie certyfikatu, członkom szkolenia lub zajęć, po jego zakończeniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.